УРОК № 34 Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра» - Зарубіжна література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 5 клас

УРОК № 34 Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»
УРОК № 34
Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»
Навчальна: ознайомити учнів із життям і творчістю письменника, викликати до них інтерес, бажання читати твори митця;
 розвивальна: формувати навички роботи з підручником, із художнім текстом, уміння виразно читати, переказувати, виділяти головне, складати власне судження; 
виховна: виховувати допитливість, любов до книги, кращі моральні якості. 
Теорія літератури: повість, герої художнього твору. 
Тип  уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: портрет письменника, видання книги, ілюстрації до неї; краєвиди міста Ганібал, річки Міссісіпі.
Хід уроку
      І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
Звернення вчителя до учнів
— Сьогодні ми перенесемося уявою в Сполучені Штати Америки кінця ХІХ — початку XX ст. США мають своєрідну історію. Це країна емігрантів, з різних кінців землі приїхали освоювати нові землі. У пам'ять про за¬жену батьківщину люди давали своїм новим поселенням помпезні назви, такі самі, які мали столиці великих європейських держав — Париж, Єрусалим, Санкт-Петербург. Герої твору, з якими ми познайомимося, живуть саме  в одному з таких містечок. І вони зовсім не схожі на тих, про яких найбільше писали тодішні літератори — слухняних, покірних, сумлінних, без зайвих фантазій діток, які обов'язково опиняться в раю. Книга Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра» стала своєрідним вибухом у дитячій літературі й до сьогодні залишається улюбленою книгою як для дітей, так навіть і для :: рослих.
IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Виразне читання статті підручника про Марка Твена (С. Л. Клеменса) (с. 156-159) (с. 162-165 підручника Є. Волощук)
2. Доповнення вчителя (див. «Усі уроки...»); огляд ілюстративних матеріалів
3. Повідомлення учнів про США кінця XIX — початку XX ст.
4. Самостійне опрацювання статті підручника про історію створення повісті «Пригоди Тома Сойєра» (с. 159-160)
5. Робота зі словником літературознавчих термінів
Дати початкове поняття про «прототип», поглибити знання про «портрет», «сюжет» та його складники — експозицію, зав'язку, розвиток дії, кульміна¬цію, розв'язку. Короткий запис до літературознавчого словничка.
б. Читання початку твору, переказ учителем І розділу
а) Читання уривків твору від слів «Томе. А ні звуку» до слів «Щоразу як даю йому) втекти, мене гризе сумління, а як поб'ю його — аж серце кров'ю обкипає»
6) Переказ фрагмента, в якому тітка Поллі передбачає, що Том, можливо, не піде до школи й доведеться його покарати
в) Читання уривка від слів «Поки Том вечеряв, при кожній зручній нагоді тягаючи з цукорниці грудочки цукру.,.» до слів «...побачивши хлопця в пошматованому одязі, вирішила неодмінно покарати виправними роботами»
7. Обмін враженнями про прочитане
* Чи зацікавила вас книга? Чим саме?
* Що ви можете сказати про її героя Тома Сойєра, його тітоньку Поллі, зведеного брата Сіда?
* Поділіться враженнями, якщо ви вже читали повністю книгу Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра», переглядали кінофільм.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК
Інтерактивна вправа «Навігатор»
* Знайдіть у підручнику, скільки оголошених національним надбання США книжок написав Марк Твен. (43)
* Знайдіть у підручнику значення псевдоніма письменника та його справжє ім'я й прізвище. (Мірка два, Семюел Ленгхорн Клеменс)
* Відшукайте назву річки, де жив Том і яка стала його найбільшим захопленням. (Міссурі)
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Уміти розповідати про письменника, переповідати І розділ повісті, знати вивчені літературознавчі терміни.
VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
* Продовжте речення.
«Я відкрив (-ла) для себе сьогодні.....

Категорія: Зарубіжна література 5 клас | Додав: uthitel (12.01.2014)
Переглядів: 4305 | Рейтинг: 4.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: