УРОК №17 Тема. Г. К. Андерсен «Непохитний олов'яний солдатик» - Зарубіжна література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 5 клас

УРОК №17 Тема. Г. К. Андерсен «Непохитний олов'яний солдатик»

УРОК 17

Тема. Г. К. Андерсен «Непохитний олов'яний солдатик»

Цілі: навчальна: ознайомити з життям і творчістю письменника, зацікавити ними; допо­могти учням засвоїти зміст казки, її головні думки про роль мистецтва в житті лю­дини; розвивальна: формувати навички самостійної та колективної роботи з підруч­ником, виразного читання та переказу казки, висловлення своїх думок та вражень від прочитаного; виховна: виховувати любов і пошану до справжнього мистецтва, прекрасного.

Теорія літератури: літературна казка, герої художнього твору, художні засоби, антитеза (повторення).

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до твору, відеопрезентації, виставка різних видань книг письменника.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Іі. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Переказ учнями змісту казок О. С. Пушкіна, висловлення своєї думки про них і їхніх героїв

• Які моральні уроки дають нам казки О. С. Пушкіна «Казка про рибалку та рибку», «Казка про мертву царівну і про сімох богатирів»? (Перша — не можна бути жадібним, пихатим, багато бажати, бо не отримаєш нічого; друга — доброта, вірність у коханні, дружба можуть допомогти подола­ти найскладніші випробування.)

2. Виконання творчого завдання підручника (с. 85) (стосовно «Казки про рибалку та рибку»)

» Поясніть зміст прислів'я «Не у свої сани не сідай», поміркуйте, кого воно сто­сується, підберіть інші прислів'я до вчинків персонажів і подій казки. (Ко­лосок спіє — голову донизу хилить, людина багатіє — голову вгору задирає (японське); нечесно нажите добро прахом іде (японське); в чужий черевик ноги не сунь (українське); баба да бес — один вес (російське); аппетит прихо­диш во время еды (російське); дурному й пихатому повчання не на користь (монгольське); полиняє шерсть у хорта, а норов — ніколи (турецьке).)

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Звернення вчителя до учнів

— Ми звикли, що всі казки закінчуються щасливо — добро торжествує, х зло покаране. У видатного данського письменника Ганса Крістіана Андерсена, із творчістю якого ми розпочинаємо знайомство, казки різні. Гидке каченя стає прекрасним лебедем, сестра рятує своїх братів-королевичів, яких перетво­рили на диких гусей, Дюймовочка тікає від товстого та жадібного Крота, Герда знаходить свого Кая, а ось дівчинка із сірниками, непохитний олов'яний сол--атик... Та про це поговоримо далі.

IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Виразне читання статті підручника про життя і творчість Г. К. Андерсена (с. 88-91; с. 86-90 підручника Є. Волощук)

2. Огляд ілюстрацій до біографії казкаря, відеопрезентацій; доповнення вчителя

 3. Самостійне опрацювання учнями статті «Непохитний олов'яний солдатик. Історія створення» підручника

4. Виразне читання казки Г. К. Андерсена «Непохитний олов'яний солдатик» (переклад О. Іваненко)

5. Словникова робота

Олов'яний — зроблений з олова. Впадав у око — звертав на себе увагу. Дама — жінка з вищого товариства. Батист — тонка натуральна тканина. Го­ріховий плигун — іграшка з деревини горіха. Грифель — паличка (стрижень) з грифельного сланцю (різновиди глинистого сланцю) для писання на дошках. Канарка — екзотична пташка. Гном — маленька фантастична істота. Шо­лом — частина захисного обладунку, яка призначена для захисту голови. Баг­нет — гострий кінець рушниці. Мундир — військова форма. Не личить — не годиться. Галасувати — безладно кричати. Рівчак — канава, ярок, вимитий дощами або викопаний. Пацюк — рос. крыса. Тріски — рос. щепки. Мито — податок під час переїзду через кордон. Протяг —рос. сквозняк.

6. Обмін враженнями

* Які почуття викликала у вас ця казка, який настрій, чому?

* Як ви гадаєте, казка закінчується щасливо чи ні? Своє твердження обґрун­туйте. (/ так — закохані возз'єднуються, і ні — обоє вони гинуть.)

7. Спостереження над текстом за рубрикою підручника «Робота з текстом» (с. 96)

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

1. Самостійне прочитання статті «Переклади й перекладачі» підручника

2. Теорія літератури

» Назвіть героїв, речі, які в казці мають, крім прямого, ще й переносне зна­чення або символічний зміст. (Непохитний олов'яний солдатик, вода, во­гонь, олов'яне серце, троянда, щур)

» Які художні засоби використовує автор?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Уміти розповідати про письменника, навчитися виразно читати, переказу­вати казку, висловлювати свої думки та враження.

*Прочитати казки Г. К. Андерсена (у групах) «Дикі лебеді», «Соловейко» («Снігова Королева» — через урок); створити відеопрезентації.

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Інтерактивний прийом «Термометр»

* Позначте, наскільки вас збентежила історія, яку розповів Г. К. Андерсен.

Категорія: Зарубіжна література 5 клас | Додав: uthitel (19.10.2014)
Переглядів: 4786 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: