УРОК №16 Тема. О. С. Пушкін «Казка про мертву царівну і про сімох богатирів». Система образів. Автор - Зарубіжна література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 5 клас

УРОК №16 Тема. О. С. Пушкін «Казка про мертву царівну і про сімох богатирів». Система образів. Автор

 

УРОК 16

Тема. О. С. Пушкін «Казка про мертву царівну і про сімох богатирів». Система образів. Автор

Цілі: навчальна: спрямувати учнів до розуміння особливостей побудови та поетичної мови пушкінської казки; розвивальна: формувати навички спостереження над ху­дожнім текстом, над характерами героїв; вміння порівнювати, аналізувати, вислов­лювати власні судження; виховна: виховувати внутрішню потребу через художнє слово вдосконалювати власну особистість.

Теорія літератури: літературна казка, прозова та віршова мова, художні образи, автор, художні засоби.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: портрет письменника, видання його казок, фрагменти кіно-, мультфіль­мів за поемою О. С. Пушкіна «Руслан і Людмила».

Хід уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Звернення вчителя до учнів

— За часів Пушкіна показати, що робить людина на великій відстані лише з казках чарівне дзеркальце могло. Нині ж телебачення, відеокамери — зви­чайнісінька річ! То ж, може, треба нам усім уважніше читати сучасні казки, Ілоб передбачити, яким буде світ у майбутньому? Але значення казок не лише з цьому. Є щось, що залишається для кожного народу в усі часи важливим і вічним: це доброта, вірність та інші загальнолюдські цінності. Це й буде пред­метом обговорення на нашому уроці.

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Розповідь про життя і творчість О. С. Пушкіна

2. Виразне читання вступу «Край лукомор'я дуб зелений...» до поеми О. С. Пушкіна «Руслан і Людмила»

3. Бесіда за рубрикою «Робота з текстом» підручника (с. 83) (рубрика «Літературний практикум» підручника Є. Волощук (с. 71))

4. Складання порівняльної таблиці оригіналу й перекладу вступу за підручником (с. 84)

5. Перегляд фрагментів кінофільмів, мультфільмів та інших творів мистецтва за поемою О. С. Пушкіна «Руслан і Людмила». Зіставлення з художнім текстом

IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Виразне читання (або опрацювання самостійно) статті підручника

про історію створення О. С. Пушкіним «Казки про рибалку та рибку» (с. 86)

2. Повідомлення учнів І групи змісту казки (с. 72-85 підручника Є. Волощук)

3. Евристична бесіда ОТ можуть провести й учні) за рубриками «Робота з текстом», «Порівняймо», «Краса слова» підручника (с. 85; с. 86 підручника Є. Волощук)

4. Самостійне опрацювання (або виразне читання) статті підручника про історію створення О. С Пушкіним «Казки про мертву царівну і про сімох богатирів» (с. 86-88)

5. Повідомлення учнів II групи змісту

«Казки про мертву царівну і про сімох богатирів»

- Складіть «Сюжетний ланцюжок».

Цар іде в похід —> цариця народила доньку й померла -> цар пожурився та й одружився вдруге -» у нової цариці було чарівне дзеркальце, яке завжди го­ворило їй, що вона найгарніша —» підросла царівна й дзеркальце сказало мачу­сі, що тепер саме царівна найчарівніша —> зла цариця наказує відвести дівчину напередодні її весілля до лісу, прив'язати й покинути —> Чорнявка завела ца­рівну, але пожаліла, не прив'язала —> дівчина блукала в лісі, поки натрапила на терем семи богатирів —» ті радо прийняли її за сестру —» мачуха дізналася, що царівна жива й наказала звести її зі світу —» черниця дала дівчині отруйне яблуко й та померла —» богатирі поховали її в печері —» наречений Єлисей по­їхав шукати царівну, знайшов неживу, вдарився об кришталеву труну, розбив її — і царівна ожила —> мачуха померла зі злості.

6. Опрацювання рубрики «Робота з текстом», виконання завдання першого рубрики «Порівняймо» підручника (с. 86-87)

7. Презентація II! групи казки братів Ґрімм і порівняння ТІ* з «Казкою

про мертву царівну...» О. С. Пушкіна; заповнення таблиці підручника (с. 87)

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

1. Робота за питаннями рубрики «Перевірте себе» підручника (в парах)

2. Інтерактивна гра «Навігатор»

» Знайдіть у підручнику (рубрика «Краса слова», с. 87), позитивні риси злої мачухи з «Казки про мертву царівну...». (Автор відзначає розум мачухи та її красу.)

3. Перегляд ілюстрацій підручника до казок О. С. Пушкіна

* Розкажіть*, які епізоди відображені на ілюстраціях.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Знати зміст казок О. С. Пушкіна, уміти їх аналізувати, висловлювати свою думку про них.

(*Групи обмінюються попереднім завданням і читають казку О. С. Пушкі­на, яку не читали.)

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

* Продовжте речення.

«Найбільше мені сподобалось на уроці...».

Категорія: Зарубіжна література 5 клас | Додав: uthitel (19.10.2014)
Переглядів: 3950 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1  
спасибо

Ім`я *:
Email *:
Код *: