УРОК №15 Тема. О. С Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і Людмила» - Зарубіжна література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 5 клас

УРОК №15 Тема. О. С Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і Людмила»

 

УРОК 15

Тема. О. С Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і Людмила»

Цілі: навчальна: ознайомити з казкою, її ідейно-художніми особливостями; показати зв'язок із фольклором; розвивальна: розвивати образне, асоціативне мислення; формувати навички виразного читання віршованих творів, спостереження над тек­стом; уміння виділяти головні епізоди, коментувати їх, висловлювати власні суджен­ня; виховна: виховувати на прикладах із твору повагу до загальнолюдських мораль­них принципів, прагнення до добра та справедливості.

Теорія літератури: літературна казка, література і фольклор, художні образи.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього, фрагменти мультфільму.

Хід уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Іі. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Зіставлення казки народної та літературної, визначення спільного та відмінного

2. Бліцопитування про вивчені літературознавчі терміни, наведення прикладів

3. "Презентація обкладинок книжки з улюбленою літературною казкою; презентації прочитаної книжки зарубіжного автора, розповідь про перекладача

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Звернення вчителя до учнів

•   «Ветер по морю гуляет и кораблик подгоняет...»

•   «Три девицы под. окном пряли поздно вечерком...»

•   «Свет мой, зеркальце, скажи, да всю правду доложи...»

•   «Жил старик со старухою у самого синего моря...»

•   «У лукоморья дуб зеленый, златая цепь на дубе том...»

•   * Посади ты эту птицу, — молвил он царю,— на спицу; Петушок мой золо-той Будет верный сторож твой».

— Хто не чув цих чудових дзвінких, мелодійних рядків казок видатно­го російського поета О. С. Пушкіна? Хто не захоплювався ними? Світ пушкінських казок особливий. По-перше, це вірші, які ввібрали в себе народний дух, народні характери, народну фантазію й освітилися талантом автора, його творчою уявою. По-друге, казки Пушкіна відбивають західноєвропейську традицію в «мандрівних сюжетах», художніх засобах виразності, адже поет досконало володіє кількома мовами. По-третє, казки великого російського письменника однаково цікаві як дітям, так і їхнім батькам. Про це поговори­мо на нашому уроці.

IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Виразне читання статті «Олександр Пушкін. Сторінки життя і творчості» підручника (с. 78-81; с. 66-69 підручника . Волощук)

2. Доповнення учнів ! вчителя, огляд відеопрезентацій, коментарі

3. Самостійне (або вголос) читання статті підручника про історію створення поеми О. С. Пушкіна «Руслан і Людмила»

* Прокоментуйте відгук В. А. Жуковського на твір О. С. Пушкіна: «Пере­можцю учневі від переможеного вчителя». (Учитель схиляється перед лі­тературною майстерністю свого учня, який перевершив його, написавши поему «Руслан і Людмила».)

4 Переказ підготовленим учнем сюжету казки-поеми О. С. Пушкіна «Руслан і Людмила»

5. виразне читання вступу (прологу) до поеми «Руслан і Людмила» в перекладі М. Терещенка

6. Словникова робота -

Повіда — розповідає. Примари — привиди. Пісковий — піщаний. Витя­зі — воїни. Смарагдові — яскраво-зелені. Ступа — дерев'яна посудина, у якій зазвичай літає Баба-Яга.

7. Обмін враженнями про прочитане

* Що уявляли ви, читаючи вступ до поеми О. С. Пушкіна «Руслан і Людмила»?

* Яка, на вашу думку, роль цього вступу (прологу) до поеми? (Налаштовує на казковий лад, «обіцяє» зустріч із багатьма фантастичними героями.)

8. Виразне читання вступу «Край лукомор'я дуб зелений...» мовою оригіналу

» Висловіть свою думку про точність та яскравість передання пушкінського вірша.

9. Самостійне опрацювання рубрик «Коментарі», «Краса слова» підручника (с.83-84)

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

* Порівняйте ілюстрації художників до вступу до поеми О. С. Пушкіна «Рус­лан і Людмила». Доведіть, що це ілюстрація до літературної казки, а не до народної. (Усе виписано детально, є яскравий пейзаж, оповідач — сам О.С.Пушкін.)

* Мотиви й персонажі яких казок згадані у вступі? (Про Бабу-Ягу, Кощія Безсмертного, дядька Чорномора, Царівну та Бурого Вовка та ін.)

VІ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Розповідати про письменника. Виразно читати, коментувати вступ до поеми «Руслан і Людмила», висловлювати свої думки та враження.

*Прочитати, уміти переказувати казки: / група — «Казка про рибалку та рибку», II група — «Казка по мертву царівну...» О. С. Пушкіна, III група — «Білосніжка» братів Я. і В. Ґрімм.

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

* Продовжте речення.

«Кіт Учений — це для мене персонаж ...».

Категорія: Зарубіжна література 5 клас | Додав: uthitel (19.10.2014)
Переглядів: 2100 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: