Тема. ПІДЛАБУЗНИЦТВО ПІДЛЕГЛИХ ТА НЕОБМЕЖЕНА ВЛАДА – ГОЛОВНІ ПРИЧИНИ СПОТВОРЕННЯ ХАРАКТЕРУ ( С. Я . Маршак «Дванадцять місяців" - Зарубіжна література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 5 клас

Тема. ПІДЛАБУЗНИЦТВО ПІДЛЕГЛИХ ТА НЕОБМЕЖЕНА ВЛАДА – ГОЛОВНІ ПРИЧИНИ СПОТВОРЕННЯ ХАРАКТЕРУ ( С. Я . Маршак «Дванадцять місяців"

Тема. ПІДЛАБУЗНИЦТВО ПІДЛЕГЛИХ ТА НЕОБМЕЖЕНА ВЛАДА – ГОЛОВНІ ПРИЧИНИ СПОТВОРЕННЯ ХАРАКТЕРУ

(за п’єсою-казкою С. Я . Маршака «Дванадцять місяців»)

Мета: поглибити знання учнів про драматичний твір і образи-персонажі; розвивати навички характеристики персонажа, творчу уяву, логічне мислення, зв’язне мовлення; виховувати щирість, доброту, ввічливість.

Обладнання: тексти п’єси-казки «Дванадцять місяців» С. Маршака; малюнки до твору, презентація до уроку, відеоматеріали.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

І. Оголошення теми, мети та завдань уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

У ч и т е л ь. Для того, щоб дізнатися про кого піде мова на уроці, нам необхідно розгадати ребуси:

 

(Пасербиця)

ІІІ. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу

1. Вступне слово вчителя

— Діти, ми з вами закінчуємо наше знайомство з п’єсою-казкою С . Маршака «Дванадцять місяців». У цьому творі, як і в будь-якій іншій казці, змагаються добро і зло. В образі пасербиці зображене добро, чуйність, а мачуха та її дочка є втіленням зла та заздрощів. Пасербиці доводиться підкорятися вказівкам мачухи, навіть якщо ці вказівки позбавлені здорового глузду, тому вона йде взимку до лісу за пролісками.

 

Проте сили природи у казковому світі співчувають і допомагають бідній дівчині. У лісі вона зустрічає дванадцять місяців, які здатні зробити неможливе: виростити квіти взимку. Вони бачать доброту, чуйність і беззахисність дівчинки і вирішують допомогти їй. Пасербиця повертається додому з квітами, але, виходячи з лісу, забуває дорогу додому. Давайте їй у цьому допоможемо.

2. Криптограма

Завдання. Знайдіть у криптограмі риси характеру людини та подумайте, кому з героїв твору вони належать. (Учитель пропонує учням повністю заповнену літерами криптограму, а учні шукають в ній слова і риси характеру.)

 

3. «Кола Венна»

У ч и т е л ь. А тепер впишіть ці риси характеру у «Кола Венна»: з одного боку риси характеру принцеси, з іншого — пасербиці, а посередині ми запишемо, що між цими дівчатами було спільного. (Учитель роздає учням незаповнені «Кола Венна».)

 

4. Бесіда

  • Яким є ваше враження від принцеси?
  • Як вона ставиться до навчання?
  • Як принцеса поводилася з пасербицею? Як ви ставитеся до такої поведінки?

5. «Рольова гра»

Уявіть себе у ролі принцеси та розкажіть, чи задоволена вона своїм життям.

6. Бесіда з елементами дискусії

  • Чи подобається вам характер принцеси?
  • Як ви вважаєте, що зробило принцесу саме такою?
  • Чи винен хтось, що характер дівчинки став саме таким?
  • Як ви вважаєте, вона ще може змінитися?

7. Робота з текстом

8. Перегляд епізоду з кінофільму «Дванадцять місяців»

9. Запитання до учнів після перегляду кіноепізоду

10. Колективне складання сенкану

У ч и т е л ь. Ми пам’ятаємо, якою була принцеса на початку твору, а тепер складемо з вами сенкан і подивимося, як вона змінилася.

Принцеса

Красива, розумна

Розмірковує, вчиться, змінюється

Здатна змінюватися на краще

Дівчина

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Підсумкова бесіда

2. Заключне слово вчителя

— У казках ми бачимо відображення життя народу, його мрії та сподівання на кращу долю, на перемогу добра і справедливості над злом, заздрістю, жадібністю і жорстокістю. Казки розкривають для нас інший, чарівний світ, переносять нас на крилах фантазії до незвичайних мандрівок і пригод, у яких ми беремо участь разом з героями казок.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжте фразу.

а) Найбільше мені сподобалося…

б) Я зрозуміла (зрозумів), що…

в) Як би мені хотілося…

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Категорія: Зарубіжна література 5 клас | Додав: uthitel (18.10.2015)
Переглядів: 339 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 2
2  
нашла случайно свой урок. как получить за него сертификат?

1  
Мой урок

Ім`я *:
Email *:
Код *: