Тема: Г. К. Андерсен "Соловейко" - Зарубіжна література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 5 клас

Тема: Г. К. Андерсен "Соловейко"

5 клас

Тема. Г. К. Андерсен «Соловейко»
Цілі:
навчальна: допомогти учням зрозуміти зміст та ідейно-художнє значення казки Андерсена;
розвивальна: формувати навички виразного читання, переказу, виді¬лення головних епізодів та деталей, аналізу твору, висловлення власних суджень;
виховна: виховувати гуманізм, почуття відповідальності за свої дії та вчинки, любов до прекрасного, до мистецтва.
Теорія літератури: літературна казка, герой художнього твору, художні засоби, антитеза.
Тип уроку: комбінований урок.
Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до твору, фрагменти мультфільму.

Хід уроку

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
Звернення вчителя до учнів
— В усіх виявах життя, в усіх людях Андерсен бачив щось казкове, загад¬кове, і його фантазія творила казку за казкою — оживали іграшки, сильні сві¬ту цього переосмислювали свої діяння, чарівний спів солов'я відганяв навіть костомаху-смерть... Про це ми й поміркуємо на сьогоднішньому уроці.
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Розповідь про Г. К. Андерсена
2. Виразне читання, переказ ключових епізодів казки «Непохитний олов'яний солдатик»
♦ Доведіть, що Андерсен — великий майстер слова (с. 96).
3. Виконання завдань рубрик «Творче завдання»
та «Працюємо з творами мистецтва» підручника (с. 96-97)
4. Інтерактивна вправа «Сонечко»
♦ Охарактеризуйте олов'яного солдатика.

IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Самостійне опрацювання статті підручника про історію створення казки «Дикі лебеді» (с. 97)
2. Переказ, виразне читання уривків казки Г. К. Андерсена «Дикі лебеді»
3. Бесіда (з учнями, які прочитали казку, чи всіма) за питаннями рубрики «Робота з текстом» підручника (с. 98)
4. Опрацювання рубрики «Краса слова» підручника (с. 98; самостійно або колективно)
5. Виконання творчого завдання (с. 98)
♦ Поясніть прихований зміст предметів, згаданих у казці Г. К, Андерсена «Дикі лебеді» (сльози, маки, білі лебеді, кропива та ін.).
6. Самостійне опрацювання статті підручника про історію створення казки Г. К. Андерсена «Соловейко» (с. 99)
Учитель. Існує й інша думка про те, чому Г. К. Андерсен зобразив саме китайського імператора. У дитинстві йому хтось сказав, що за їхнім містом по-чинається казкове китайське королівство.
7. Переказ учнями, які готувалися заздалегідь, зачитування окремих епізодів казки «Соловейко» (с. 90-99 підручника Є. Волощук)
8. Обмін враженнями про почуте
♦ Які проблеми порушує в казковій формі письменник? (Роль справжнього мистецтва, відповідальність людини за свої вчинки.)
♦ Що вам найбільше запам'яталося в казці? Чи захотілося прочитати її само-му, перечитати ще раз?
♦ Порівняйте роль образу сліз у казці «Дикі лебеді» та «Соловейко». (В Елізи — це сльози страждання, терпіння, відданості братам; сльози її молод¬шого брата — сльози любові, співчуття, співпереживання; сльози імпера¬тора — це сльози зворушення, захоплення красою та силою мистецтва.)
9. Робота за питаннями рубрики «Перевірте себе» підручника (с. 100; в парах)
10. Перегляд, зіставлення з літературними творами фрагментів кінофільмів, мультфільмів за прочитаними казками
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК
Усний опис і характеристика свого улюбленого персонажа з казки Г. К. Андерсена «Соловейко»
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підготуватися до бесіди з позакласного читання (прочитати казку Г. К. Ан-дерсена «Снігова королева», уміти коментувати, висловлювати свої думки). *Виконати творче завдання підручника (с. 100; за вибором).
VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Інтерактивний прийом «Мікрофон»
♦ Закінчте речення.
«Від казок Г. К. Андерсена у мене залишилося почуття... ».

Категорія: Зарубіжна література 5 клас | Додав: Oxana (18.05.2014) | Автор: Гонтарук Оксана Дмитрівна E
Переглядів: 2999 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: