Урок № 5 Узагальнення вивченого - Природознавство 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Природознавство 5 клас

Урок № 5 Узагальнення вивченого

Урок № 5

Узагальнення вивченого

Мета уроку: узагальнити знання учнів із теми «Вступ»; розвивати вміння застосовувати набуті знання на практиці; виховувати любов до природи.

Очікувані результати: учні називають природничі науки (біологія, фізика, хімія, географія, астро­номія) та оцінюють їхній внесок у вивчення природи; знають про методи вивчення природи (спо­стереження, експеримент, вимірювання), обладнання для вивчення природи (лаборатор­не обладнання, збільшувальні та вимірювальні прилади); наводять приклади методів до­сліджен­ня природи, дотримуються правил безпечного використання лабораторного обладнання.

Базові поняття та терміни: методи вивчення природи, лабораторне обладнання, збільшувальні та вимірювальні прилади (лупа, термометр, мірний циліндр, лінійка).

Обладнання:

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань.

  • I.   Організаційний момент
  • II.  Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

1.  Вправа «Третій зайвий».

(Завдання по варіантах — на дошці.)

Варіант I: термометр, експеримент, лінійка.

Варіант II: спостереження, вимірювання, телескоп.

2.  Перевірка домашнього завдання.

1)  Завдання для всього класу.

2)  Індивідуальне завдання.

3.  Бесіда.

— З якими поняттями ви ознайомилися на уроках природознавства у 5 класі?

— Де можна застосувати отримані знання?

  • III. Узагальнення й систематизація знань

3.   Ознайомлення з планом проведення змагань.

1)  Тестовий контроль.

Відповіді на тестовий контроль

1. В

2. А

3. В

4.

1

В

2

Д

3

А

4

Б

5

Г

 

5.   Гори, береза, океани, болота, підсніжник, електричний струм, пустелі.

6.   Процеси перетворення вивчає наука хімія. У дослідженнях користуються таким обладнанням: мірні мензурки, пробірки, колби.

Інструкційна картка для капітана команди

1.            Запишіть у стовпчики прізвище та ім’я члена команди — прізвища своїх членів команди.

2.            Після виконання кожного конкурсу оголошується та кількість балів, яку набрала команда. Фіксуйте її у стовпчики «Бали команди» після кожного проведеного конкурсу.

3.            Якщо член команди виявив себе в тому чи іншому конкурсі, поставте знак «+» у стовпчику з його прізвищем і конкурсом, у якому він був активним. Якщо були конкурси, у яких проявили активність усі учасники команди, то знак «+» проставляєте всім членам команди.

4.            У кінці уроку підрахуйте, скільки балів набрала ваша команда. Підпишіть листок-оцінювання і здайте вчителю.

2)            Майбутній науковець.

Команда повинна розподілитися для виконання наступних завдань. На виконання роботи відводиться 5 хвилин.

1.            Робота з довідником.

Знайдіть інформацію зі словника-довідника біології про такі поняття:

— організм, віруси;

— назвати ім’я того, хто відкрив віруси.

2.            Робота з картою.

Учні спочатку знаходять об’єкти в атласі, а потім демонструють на карті Світу, яка прикріплена на дошці.

Знайти:

— пустелю Сахару, яка розташовується на материку Африка.

— річку Амазонку, яка протікає в Південній Америці.

3)            Лабораторний практикум.

Для проведення досліду кожній команді треба приготувати таке обладнання: лінійку, п’ять тополиних листків різних розмірів.

Перед проведенням досліду провести інструктаж із безпеки життєдіяльності. Зверніть увагу на обережність під час роботи з обладнанням.

Кожній команді видається інструктивна картка із завданням. На виконання роботи — 5 хвилин. Листки зі звітами роботи збирає вчитель. Оцінюється охайність та правильність записів. Хто перший правильно виконав завдання, демонструє його перед класом.

 

4)            Конкурс «Розпізнай та дай назву».

Кожна команда отримує картку. Протягом 5 хвилин відповідають на завдання. Яка команда впоралася швидше, вивішує свою роботу на дошку.

 

Картка 1

Зображено вимірювальні прилади. Що можна вимірювати запропонованими об’єктами, і як вони називаються?

(Фото: 1. Лінійка. 2. Метр. 3. Рулетка. 4. Сантиметр.)

 

Картка 2

Зображено термометри. Що можна вимірювати за допомогою цих приладів?

(Фото: 1.            Термометр для вимірювання температури тіла.

2.            Термометр для вимірювання температури води.

3.            Термометр для вимірювання температури в кімнаті.

4.            Термометр для вимірювання температури на вулиці.)

 

Картка 3

Зображено терези. Що можна вимірювати цими приладами?

(Фото: 1.            Терези для зважування продуктів харчування.

2.            Напільні терези для зважування важких предметів.

3.            Терези для вимірювання маси людини.

4.            Терези для зважування немовлят.)

 

5)            Конкурс художників «Хто більше?».

Командам видається аркуш формату А3 та набір фломастерів. Учні малюють і роблять підписи. За 5 хвилин вивішують роботи на дошку. Один із членів команди пояснює, що вони намалювали і чому.

3.  Фізкультхвилинка.

  • IV. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1.  Завдання для всього класу.

Опрацювати у підручнику § _______

2.  Індивідуальне завдання.

Добрати по 3 загадки про живу та неживу природу.

  • V.  Підбиття підсумків уроку

Вправа «Квітка».

Учні по черзі виходять із пелюстками й зачитують текст, роб­лять висновок, чи справдилися їхні очікування. Якщо справдилися, то прикріплюють пелюстку біля серединки, яка висить на дошці. Таким чином утворюється квітка. Якщо очікування не справдилось, то пелюстку залишають собі.

 

Категорія: Природознавство 5 клас | Додав: uthitel (03.09.2014)
Переглядів: 2194 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: