Урок № 51 Різноманітність організмів. Екскурсія до зоопарку - Природознавство 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Природознавство 5 клас

Урок № 51 Різноманітність організмів. Екскурсія до зоопарку


Урок № 51

Різноманітність організмів. Екскурсія до зоопарку

Мета уроку: поглибити знання учнів про різноманітність організмів на Землі, навчитись застосовувати набуті знання; розвивати увагу, спостережливість і пам’ять учнів, уміння аналізувати та узагальнювати інформацію, навички застосовувати набуті знання на практиці; виховувати дбайливе ставлення до тварин і живої природи в цілому.

Очікувані результати: учні називають властивості організмів, царства живих організмів; характеризують представників царств Тварини та Рослини; застосовують набуті знання на практиці; спостерігають за поведінкою тварин.

Базові поняття та терміни: організми, рослини, тварини, гриби, бактерії, віруси.

Обладнання:

Тип уроку: нестандартний урок (урок-екскурсія).

§ I.   Організаційний момент

§ II.  Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

1.  Перевірка домашнього завдання.

2.  Повідомлення теми уроку.

Учитель оголошує учням тему уроку.

3.  Оголошення мети та завдань уроку.

(Учитель повідомлює учням мету та завдання уроку, ознайомлює з планом проведення екскурсії.)

4.  Обговорення висловів.

Природу неможливо застати неохайною або напіводягненою, вона завжди прекрасна. (Р. Емерсон)

Природа говорить так: «Або вивчай мої закони, оволодівай мною, діставай користь, або я поневолю тебе і, не даючи ніякої користі, буду завдавати тобі ще й біди». (М. Налбандян)

Учитель підводить учнів до розуміння того, що живі організми, які є частиною природи, прекрасні та завжди викликають захоплення. Людина не може не любити природу, як не може не любити свій рідний дім.

5.  Фронтальне опитування.

— Що таке організм?

— Які царства живих організмів вам відомі?

— Які властивості притаманні представникам різних царств?

Учитель підводить учнів до розуміння того, що саме за властивостями можна визначити, до якого царства належить той чи інший організм, що учні й будуть робити на цьому уроці.

§ III. Засвоєння нових знань

1.  Ознайомлення з планом пояснення нового матеріалу.

План проведення екскурсії

1)  Характеристика об’єкта. (а) Слово вчителя; б) повідомлення учнів.)

Учитель розповідає учням про те, що являє собою зоопарк, повідомляє (або повідомляють учні) основні відомості про об’єкт, у якому вони зараз знаходяться. Розповідає, коли було засновано зоопарк, хто є його директором, яку площу займає його територія, скільки видів тварин мешкає на території зоо­парку, географічне положення об’єкта тощо.

2)  Інструктаж щодо виконання завдань під час екскурсії (слово вчителя).

2.  Фізкультхвилинка.

IV. Застосування набутих знань

9.      1.        Опрацювання таблиці «Екскурсія до зоопарку» (самостійна робота). (Роздавальний матеріал.)

Екскурсія до зоопарку

Тварини

Рослини

Гриби

Найбільше здивувало

Дізнався нового

 

 

 

 

 

 

 

 

Магнітне поле

 

Багатоклітинні

 

Нижчі рослини

 

Одноклітинні водорості

 

 

2.  Фронтальна бесіда.

Під час екскурсії учні можуть ставити запитання вчителю або екскурсоводу.

§ V.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1.  Завдання для всього класу.

Опрацювати у підручнику § _______

2.  Індивідуальне завдання.

Підготувати малюнки та фотографії організмів, які існують у різних середовищах (воді, ґрунті, повітрі, інших організмах).

§ VI. Підбиття підсумків уроку

1.  Обговорення результатів екскурсії, звітування учнів.

— Які організми ви змогли зустріти в зоопарку під час екскурсії?

— До яких царств належать такі організми?

— За якими ознаками ви віднесли ці організми до того чи іншого царства?

— Які особливості поведінки тварин ви спостерігали?

— Що вас здивувало під час екскурсії?

2.  Слово вчителя.

Сьогодні ви не лише поглибили набуті раніше знання, а й змогли їх застосувати на практиці. Так само ви зможете застосовувати знання і в подальшому житті, коли опинитесь в іншому зоопарку, парку, лісі або в будь-якому іншому куточку природи.

3.  Вправа «Згадаємо основне».

Учням пропонується назвати те, що найбільше запам’яталось та здивувало під час екскурсії.

 

Категорія: Природознавство 5 клас | Додав: uthitel (30.12.2013)
Переглядів: 2050 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: