Урок № 30 Узагальнення вивченого з теми «Всесвіт» - Природознавство 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Природознавство 5 клас

Урок № 30 Узагальнення вивченого з теми «Всесвіт»

Урок № 30

Узагальнення вивченого з теми «Всесвіт»

Мета уроку: узагальнити знання з вивченої теми; розвивати в учнів уміння створювати просторові уявлення; формувати в дітей науковий світогляд; виховувати любов до рідної планети.

Очікувані результати: учні вміло користуються знаннями, які отримали на уроках; залучають додаткові джерела інформації для виконання навчального завдання, вивчають лексику для створення самостійних усних повідомлень; виявляють ставлення до розвитку астрономічних та космічних досліджень; оцінюють значення телескопічних спостережень.

Базові поняття та терміни: космічні тіла.

Обладнання:

Тип уроку: узагальнення знань.

§ I.   Організаційний момент

§ II.  Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

1.  Перевірка домашнього завдання.

1)  Завдання для всього класу.

2)  Індивідуальне завдання.

— Чи відбулися зміни в розташуванні зірок на небі?

— Чи знайшли ви Велику Ведмедицю? Малу Ведмедицю?

— Які ще зміни на нічному небі ви помітили?

2.  Вступне слово вчителя.

На сьогоднішньому уроці ми будемо мандрувати безкрайніми просторами нашого Всесвіту. Щоб не заблукати, ми, мандруючи від однієї зупинки до іншої, будемо залишати зірочки. Зірочка — це символ виконаного завдання.

Клас об’єднано в команди. Є капітан, помічник капітана, члени команди. Командам пропонується вибрати назву зорельота, на якому вони будуть мандрувати.

§ III. Узагальнення й систематизація знань

1.  Повідомлення теми уроку.

2.  Формулювання мети й завдань уроку разом з учнями.

3.  Старт.

Команди отримують стартові листки, у яких прописані зупинки.

До мандрування Всесвітом допускаються команди, які виконають завдання «Вірю — не вірю». Учитель ставить по три запитання кожній команді. Команда, члени якої всі відповіли правильно, стартує першою, інші за нею.

Запитання для команди № 1

— Чи вірите ви, що Сонце — це зірка?

— Чи вірите ви, що Земля обертається навколо Місяця?

— Чи вірите ви, що Н. Армстронг першим побував на Місяці?

Запитання для команди № 2

— Чи вірите ви, що планети — це холодні космічні тіла?

— Чи вірите ви, що людина вперше побувала в космосі в 1961 році?

— Чи вірите ви, що наша галактика називається Магелланова Хмара?

Запитання для команди № 3

— Чи вірите ви, що першим українським космонавтом був Л. Каденюк?

— Чи вірите ви, що зірки — це тіла, які не випромінюють енергію?

— Чи вірите ви, що телескоп був винайдений Г. Галілеєм?

4.  Зупинка «Сонячна система». (Роздавальний матеріал.)

Учні отримують картки з описами планет, за якими необхідно з’ясувати, про яку планету йде мова.

5.  Зупинка «Шифрограма». (Роздавальний матеріал.)

Учні отримують шифрограму, розв’язавши її, вони дізнаються про наступну станцію.

9.      4.        Зупинка «Сонячна система».

10. Учні отримують картки з описами планет, за яким необхідно з’ясувати, про яку планету йдеться.

11. Відповіді:

12. Опис 1

13. Планета Юпітер.

14. Опис 2

15. Планета Сатурн.

16. Опис 3

17. Планета Венера.

18. 5.        Зупинка «Шифрограма».

19. Учні отримують шифрограму, розв’язавши її, вони дізнаються про наступну станцію.

20. Після відповіді на запитання відкриваються цифри, кожна відповідає певній літері. Відповівши правильно на всі запитання, учень може поставити літери замість цифр у ключовому слові. Таким чином розшифровує його.

21. Відповіді на запитання:

22. 1)        1, 2, 3, 4, 5 — Сонце

23. 2)        6, 5, 7, 8, 9 — Земля

24. 3)        1, 10, 11, 12, 13, 8, 14, 3, 13 — Спіральна

25. 4)        15, 16, 7, 13, 3, 3, 11, 1, 15, 14 — Туманність

26. Ключове слово:

27. 1. 16. 6. 11. 12. 9 — Сузір’я

28. Отже наступна зупинка «Сузір’я».

29. 6.        Зупинка «Зорі, Сузір’я». Конкурс капітанів.

30. Відповіді:

31. — Зоря Малої Ведмедиці — Полярна зоря;

32. — Зоря Персея — Алголь.

33. — Зоря Великого Пса — Сіріус.

34. 8.        Зупинка «Відгадка».

35. Відповіді:

36. Картка 1

37. 1.        Метеоритні потоки.

38. 2.        Зоря.

39. 3.        Спіральна галактика.

40.  

41. Картка 2

42. 1.        Комета.

43. 2.        Астероїд.

44. 3.        Сонце.

45.  

46. Картка 3

47. 1.        Космічний пил.

48. 2.        Планета Марс.

49. 3.        Магелланова Хмара — галактика.

 

 

 


6.  Зупинка «Зірки, сузір’я». Конкурс капітанів.

Учні працюють із мапами зоряного неба. Необхідно знайти:

— сузір’я Великої та Малої Ведмедиці. Назвіть головну зірку Малої Ведмедиці;

— сузір’я Персея, Скорпіона. Назвіть головну зірку Персея.

— сузір’я Лева, Великий пес. Назвіть зірку Великого Пса.

7.  Фізкультхвилинка.

8.  Зупинка «Відгадка». (Роздавальний матеріал.)

Команди отримують картки із зображеннями небесних тіл, необхідно їх відгадати та підписати.

9.  Приземлення. Гра «Мовчанка».

Учні повинні зробити малюнки «Я у Всесвіті».

Малюнок роблять усі члени команди. Розпочинає капітан, а далі — по черзі. Кожен член команди фантазує на цю тему 1–2 хв.

10. Підбиття підсумків польоту.

§ IV. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1.  Завдання для всього класу.

Опрацювати у підручнику § _______

2.  Індивідуальне завдання.

Проводити спостереження за зоряним небом упродовж календарного року. Звітувати на кожному наступному уроці.

§ V.  Підбиття підсумків уроку

Вправа «Дзиґа».

На літері Я стоїть дзиґа, яка має стрілку. Навколо дзиґи розміщені аркуші з написами. Учні по черзі крутять дзиґу, на який напис указала стрілка дзиґи, тими словами учень починає речення, підбиваючи підсумок уроку.

 

Категорія: Природознавство 5 клас | Додав: uthitel (27.12.2013)
Переглядів: 2134 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: