Урок № 23 Планети та планетні системи. Відмінності між планетами - Природознавство 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Природознавство 5 клас

Урок № 23 Планети та планетні системи. Відмінності між планетами

Урок № 23

Планети та планетні системи.
Відмінності між планетами

Мета уроку: сформувати в учнів уявлення про планети земної групи; навчити виявляти відмінності між планетами; розвивати спостережливість; виховувати повагу одне до одного.

Очікувані результати: учні порівнюють планети різних типів, розрізнюють небесні тіла, планети, типи планет.

Базові поняття та терміни: небесні тіла, планети, планети земної групи.

Обладнання:

Тип уроку: засвоєння нових знань.

  • I.   Організаційний момент
  • II.  Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

1.  Дидактична гра «Хрестики-нулики».

Клас об’єднано в три групи. Одна — «хрестики», друга — «нулики», третя — «експерти». На дошці зображено дев’ять клітинок, кожна клітинка пронумерована. Кожній цифрі відповідає запитання. Команда «хрестиків» розпочинає гру, називаючи номер. Учитель зачитує запитання — команда відповідає. Експертна група доповнює відповідь, якщо вона не повна, або відповідає, якщо відповіді немає. Якщо «хрестики» не відповіли, то хід переходить до «нуликів». За кожну правильну повну відповідь команда отримує три бали. Відповіді експертної групи оцінює вчитель. Групи необов’язково повинні мати однакову кількість гравців. До експертної групи можуть входити учні з високим рівнем знань, ті, що цікавляться природознавством.

2.  Інтерактивна вправа «Інтерв’ю за три кроки».

Учні виходять парами, стають один проти одного і почергово ставлять запитання з теми. Кожна правильна відповідь дає можливість зробити крок уперед, назустріч один одному. Якщо учень не дав правильної відповіді на запитання, то відповідає той, хто поставив запитання, він робить крок уперед. Після «інтерв’ю» учні потискають один одному руки.

3.  Перевірка домашнього завдання.

1)  Завдання для всього класу.

2)  Індивідуальне завдання.

4.  Слово вчителя.

Ми з вами дізналися про небесну сферу, зорі та сузір’я. А сьогодні ми здійснимо космічну подорож та поговоримо про планети. Особливу увагу звернемо на планети земної групи. Чому вони так названі? Які мають спільні та відмінні особ­ливості?

  • III. Засвоєння нових знань

1.  Повідомлення теми уроку.

2.  Формулювання мети й завдань уроку разом з учнями.

3.  Ознайомлення з планом пояснення нового матеріалу.

План пояснення нового матеріалу

1)  Поняття про планету. (а) Слово вчителя; б) складання діаграми Венна.)

2)  Планети земної групи. (а) Слово вчителя; б) вправа «Розташуй планети».) (Роздавальний матеріал.)

3)  Відмінності між планетами. (а) Слово вчителя; б) заповнен­ня таблиці.)

4.  Фізкультхвилинка.

  • IV. Закріплення нового матеріалу

1.  Інтерактивна гра «Швидка допомога».

Учням пропонується швидко поставити вчителю запитання з тих частин теми, які були незрозумілими або не зовсім зрозумілими.

2.  Вправа «Згадаємо основне».

Учням пропонується за кілька хвилин повторити основні терміни з вивченої теми, користуючись записами в зошиті. Потім учні відповідають на запитання, що було головним на уроці.

3.  Вправа «Лови помилку».

Виберіть правильні відповіді та запишіть їх у зошити.

  • До земної групи планет відносять Юпітер. (1)
  • Планета — це космічне несвітне тіло, яке обертається навколо зорі. (2)
  • Меркурій — це планета, яка розташовується найближче до Сонця. (8)
  • Марс — це третя від Сонця планета. (4)
  • Земля має один супутник — Місяць. (5)
  • Фобос — це супутник Меркурія. (6)
  • Венера вкрита щільним шаром хмар. (7)
  • Земля — це найменша з планет земної групи. (8)
  • Порядок розташування планет у земній групі: Меркурій, ­Венера, Земля, Марс. (9)
  • Життя є на всіх планетах земної групи. (10)
  • V.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1.  Завдання для всього класу.

Опрацювати у підручнику § _______

2.  Індивідуальне завдання.

Проводити спостереження за зоряним небом упродовж календарного року. Звітувати на кожному наступному уроці.

  • VI. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна гра «Незакінчене речення».

  • На уроці найцікавішим було …
  • У мене виникло запитання …

 

Категорія: Природознавство 5 клас | Додав: uthitel (27.11.2014)
Переглядів: 1900 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: