Урок № 17 Фізичні явища, їх різноманітність - Природознавство 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Природознавство 5 клас

Урок № 17 Фізичні явища, їх різноманітність

Урок № 17

Фізичні явища, їх різноманітність

Мета уроку: ознайомити учнів із суттю фізичних явищ на прикладі звукових; надати первинні знання про поширення звуку; розвивати уявлення про значення звукових явищ для життя на Землі; виховувати прагнення досліджувати та пояснювати природу.

Очікувані результати: учні характеризують фізичні явища; наводять приклади звукових явищ, джерел звуку.

Базові поняття та терміни: звукові явища.

Обладнання:

Тип уроку: засвоєння нових знань.

  • I.   Організаційний момент
  • II.  Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

1.  Робота за картками.

Учитель роздає картки із завданням. (Роздавальний матеріал.)

Варіант I: виберіть природні джерела світла. Поясніть свій вибір. Доповніть цей перелік власними прикладами (3–4 приклади).

Варіант II: виберіть штучні джерела світла. Поясніть свій вибір.

Доповніть цей перелік власними прикладами (3–4 приклади).

2.  Перевірка домашнього завдання.

1)  Завдання для всього класу.

2)  Індивідуальне завдання.

3)  Дидактична гра «Футбол».

Учитель запитує учня, кидаючи м’ячика, зробленого з паперу, той ловить, відповідає на запитання та повертає м’ячик учителю.

— Що таке світло?

— Як поширюється світло в природі?

— Чому утворюється тінь?

— Яку швидкість має світловий промінь?

— Чому ми бачимо траву зеленого кольору, а альбомний аркуш — білого?

— Які властивості має світло?

— Яку роль відіграє світло в нашому житті?

3.  Розгадування кросворда.

Учитель роздає картки із шаблоном кросворда та переліком понять, які необхідно розмістити в клітинки шаблона. Вибрати та назвати поняття, які відносять до властивостей світла. (Роздавальний матеріал.)

Учитель уключає аудіозаписи співу птахів, шуму автомобіля, шелесту листя, звуків труби. І пропонує назвати те, що учні почули.

Тисячі звуків оточують нас удень і вночі, одні нам подобаються, інші — насторожують. Як і чому виникають звуки? Яку роль вони відіграють у нашому житті? На ці запитання ми дамо відповідь на сьогоднішньому уроці.

  • III. Засвоєння нових знань

1.  Повідомлення теми уроку.

2.  Формулювання мети й завдань уроку разом з учнями.

3.  Ознайомлення з планом пояснення нового матеріалу.

План пояснення нового матеріалу

1)  Утворення та поширення звуків. (а) Слово учителя; б) завдання «Звук високий, звук низький».)

2)  Основні властивості звуку. Звідки береться луна. (а) Слово вчителя; б) вправа «Вибери головне».)

4)  Джерела звуків (а) Слово вчителя; б) вправа «Розпізнай мене».) (Роздавальний матеріал.)

5.  Роль звуків у природі та житті людини. (Слово вчителя.)

3.  Фізкультхвилинка.

  • IV. Закріплення нового матеріалу

1.  Дидактична гра «Футбол».

Учитель запитує учня, кидаючи м’ячика, зробленого з паперу, той ловить, відповідає на запитання та повертає м’ячик учителю.

2.  Робота в парах.

Розгляньте малюнки та поясніть, які фізичні явища на них зображені. (Роздавальний матеріал.)

3.  Гра «Доміно».

Учням роздаються картки з набором термінів. Учитель обирає серед карток ту, у якій є термін, що пропущено, і піднімає її вгору. (Роздавальний матеріал.)

4.  Робота в парах.

Учням пропонується скласти запитання з вивченої на уроці теми та поставити його товаришу по парті. Учень, який отримав запитання, має право поставити запитання у відповідь.

  • V.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1.  Завдання для всього класу.

Опрацювати у підручнику § _______

2.  Індивідуальне завдання.

Розробити міні-проект «Опале листя: користь чи шкода?» до уроку № 19.

  • VI. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна гра «Незакінчене речення».

  • На уроці я зрозумів …
  • Сьогодні я навчився …
  • На уроці найцікавішим було …
  • У мене виникло запитання …

 

Категорія: Природознавство 5 клас | Додав: uthitel (05.10.2014)
Переглядів: 1542 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: