Урок № 14 Явища природи - Природознавство 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Природознавство 5 клас

Урок № 14 Явища природи

Урок № 14

Явища природи

Мета уроку: сформувати в учнів уявлення про основні групи природних явищ, їх прояв у довкіллі та значення для життя; удосконалювати в учнів уміння класифікувати явища природи; розвивати уявлення про значення механічних, теплових, електричних, магнітних, хімічних, звукових, світлових явищ для життя на Землі; виховувати прагнення досліджувати та пояс­нювати природні явища.

Очікувані результати: учні характеризують фізичні, хімічні та біологічні явища; наводять приклади природних явищ (фізичних, хімічних та біологічних).

Базові поняття та терміни: явища природи: фізичні (механічні, теплові, електричні, магнітні, звукові, світлові), хімічні явища, біологічні явища.

Обладнання:

Тип уроку: засвоєння нових знань.

  • I.   Організаційний момент
  • II.  Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

1.  Робота за картками. (Роздавальний матеріал.)

2.  Перевірка домашнього завдання.

1)  Завдання для всього класу.

2)  Індивідуальне завдання.

3.  Дидактична гра «Футбол».

Учитель запитує учня, кидаючи м’ячика, зробленого з паперу, той ловить, відповідає на запитання та повертає м’ячик учителю.

  • Чисті речовини — це …
  • Суміші — це …
  • Суміші бувають …
  • Однорідні суміші — це …
  • Неоднорідні суміші — це …
  • Цукор, розчинений у воді, — це приклад суміші …
  • Молоко — це приклад суміші …
  • Сумішей у природі більше, ніж чистих речовин.
  • Суміші бувають у таких агрегатних станах: …
  • Ось приклади сумішей у різних агрегатних станах: …

4.  Робота з ілюстративним матеріалом.

Розгляньте малюнки та назвіть усе, що зображено, одним словом. Отже, ми бачимо, що в першому рядку на малюнках зображені тіла, у другому — явища. Що ж таке явища? Які вони бувають?

  • III. Засвоєння нових знань

1.  Повідомлення теми уроку.

2.  Формулювання мети й завдань уроку разом з учнями.

3.  Ознайомлення з планом пояснення нового матеріалу.

План пояснення нового матеріалу

1)  Поняття про явища природи. (а) Слово вчителя; б) складання «асоціативного куща».)

2)  Види явищ природи. (а) Слово вчителя; б) демонстрація дослідів; в) робота з ілюстративним матеріалом; г) робота в парах (Роздавальний матеріал.); д) опрацювання таблиці.)

3)  Значення природних явищ.

4.  Фізкультхвилинка.

5.  Вступне слово вчителя.

Ви з досвіду знаєте, що в природі постійно відбуваються зміни. Змінюються пори року, погода, прилітають птахи, щомиті хтось народжується, умирає, з’являються веселка в небі, зоряний дощ тощо.

Зміни, що відбуваються в природі, називають явищами природи. Кипіння, випаровування й замерзання води, дощ, сніг, рух Сонця, зміна дня і ночі, листопад — усе це явища. У світі існує багато явищ, які навіть людина не може пояснити.

  • IV. Закріплення нового матеріалу

1.  Інтерактивна гра «Швидка допомога».

Учням пропонується швидко поставити вчителю запитання з тих частин теми, які були незрозумілими або не зовсім зрозумілими.

2.  Дидактична гра «Загадка-відгадка».

На партах — картки з буквами.

«С» — світлові явища, «З» — звукові явища, «Т» — теплові явища, «Е» — електричні явища, «М» — механічні явища.

Учитель читає загадку, а учні повинні підняти картку з відповідною буквою, зрозумівши, про яке явище йде мова.

3.  Вправа «Ланцюжок».

Учням пропонується по черзі давати характеристику нових термінів, які були вивчені на уроці. Терміни можна записати на дошці або відобразити на екрані. (Терміни, що вивчені на уроці: природні явища — хімічні, біологічні, фізичні (світлові, звукові, механічні, електромагнітні, теплові).)

  • V.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1.  Завдання для всього класу.

Опрацювати у підручнику § _______

2.  Індивідуальне завдання.

Виміряти за допомогою кімнатного термометра температуру в кімнатах квартири. Визначити, яка температура на вулиці. Порівняти та пояснити відмінності температури в кімнатах та на вулиці.

  • VI. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна гра «Незакінчене речення».

 

Категорія: Природознавство 5 клас | Додав: uthitel (05.10.2014)
Переглядів: 5459 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: