УРОК № 9 Тема. Протидія стигмі й дискримінації ВІЛ-інфікованих - Основи здоров ’я 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 9 клас

УРОК № 9 Тема. Протидія стигмі й дискримінації ВІЛ-інфікованих

УРОК № 9
Тема. Протидія стигмі й дискримінації ВІЛ-інфікованих
 
Мета уроку:
• учити пояснювати вплив соціальних чинників на репродуктивне здоров’я та розуміти негативний вплив ранніх статевих контактів на здоров’я;
• з’ясувати зв’язок між порушенням моральних засад поведінки і поширенням СНІДу в Україні;
• охарактеризувати основні положення законодавства України щодо ВІЛ/СНІД;
• пояснити необхідність дотримання правил культури статевих стосунків юнаків і дівчат та побудови стосунків між дівчатами і хлопцями на засадах дружби;
• довести вплив громадськості, школи і родини на здоров’я;
• виховувати бажання дотримуватися правил здорового способу життя та побудови міжстатевих відносин на основі дружби і поваги.
Обладнання: додатковий матеріал за темою, таблиці.
Хід уроку
I. Актуалізація чуттєвого досвіду й опорних знань учнів
Ми з вами вже говорили, що конфлікти є невід’ємною частиною нашого життя, і вчилися їх розв’язувати.
— Що називають конфліктом?
— Чому вони виникають?
— Які бувають конфлікти?
— Як ви розумієте слово толерантність?
— Які форми перебігу конфлікту ви знаєте?
— Що називають ВІЛ-інфекцією? СНІДом?
— Назвіть шляхи передачі ВІЛ-інфекції.
ВІЛ може передатися Не можна заразитися
- -
II. Мотивація навчальної діяльності школярів
Вступне слово вчителя про поняття:
1) дискримінація;
2) соціальний стереотип;
3) упередженість.
III. Повідомлення теми, мети та завдань уроку
IV. Активізація пізнавальної та навчальної діяльності учнів
Обговорення в групах
— Сьогодні з’ясуємо, як наше суспільство ставиться до ВІЛ/СНІДу? Послухайте ситуаційні задачі:
1. «Чому така дискримінація?
Моя знайома ВІЛ-інфікована. Її доньці 1,5 року, і вона ВІЛ-позитивна. Дуже розумненька і здібна дівчинка. Але коли її приносять у лікарню, то неможливо знайти лікаря, який би її оглянув і надав допомогу.
Щоб боротися зі СНІДом, потрібно пропагувати безпечний секс, а краще — чисті, вірні стосунки. Щоб допомогти ВІЛ-позитивним, потрібно змінити суспільну думку, створювати служби реабілітації, групи допомоги й підтримки ВІЛ-позитивних...» (Таміла, Україна).
 
2. «Я хочу звернутися до людей, які вважають нас наркоманами, повіями, бомжами: не думайте про нас погано. Я не наркоманка, але так склалося, що в мене ВІЛ, і в цьому немає моєї вини. Не потрібно думати про нас, як про ізгоїв. Ми такі самі, як і ви, тільки в нашій крові — вірус. Нам і вам потрібно спілкуватися, а не зациклюватися на хворобі. Не слід викидати нас із життя. У цьому немає нічого страшного, із цим можна жити.
Ми такі самі, як і ви, нічим не відрізняємося від вас, ми не інопланетяни, і не потрібно від нас відгороджуватись...» (Венера, Україна).
 
3. «Ті з нас, хто живуть із ВІЛ, мають справу з дискримінацією. Для мене і для багатьох інших найстрашніше полягає в тому, що ми опинилися «за бортом» в плані отримання роботи. Якщо в нас немає роботи, ми не зможемо утримувати свої сім’ї. Я ж здібний, щоб ділитися своїми знаннями із суспільством, щоб використовувати знання, які я отримав». (Рамон Асеведо, Домініканська Республіка).
0
(Обговорення в групах.)
— Чи є в класі людина, яка переконана, що вона найдосконаліша, а інші неповноцінні? («Мозковий штурм», обговорення в групах.)
— Що називається дискримінацією?
— Що називається стигмою? (див. додаток.)
Дискримінація — це обмеження чи позбавлення людини її прав через національність, колір шкіри, стать, релігійні переконання, соціальний чи майновий стан; це будь-яке розходження, виняток або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав.
Стигма ( дослівно з гр. — «ярлик», «тавро») — асоціювання одних людських якостей з іншими, хоча зв’язок між ними відсутній або недоведений.
Робота з текстом підручника
Протидія стигмі й дискримінації ВІЛ-позитивних.
Розповідь учителя
(Звучить музика балету Людвига Мінкуса «Баядерка», під музику якого востаннє танцював Рудольф Нурієв. Розповідь на фоні музики.)
Ми з вами говорили про Фредді Меркьюрі, який помер у 45 років від СНІДу...
 
У 55 років не стало видатного танцівника балету Рудольфа Нурієва. Доля земної людини завершилася, щоб стати легендою минулого століття...
 
Французький балетмейстер Моріс Бежар сказав: «XX століття схиляє голову і коліна... Він перестав розпиляти свій талант перед нами, смертними. Бог забрав щось, дане і притаманне одному лише Нурієву. Я не хочу сказати: "Прощавай, великий артисте...” Я хочу сказати: "Що ж ти накоїв, великий?”».
   
Від цієї хвороби померли лауреат Нобелівської премії з літератури Патрік Уайтт, американський режисер Колін Хіггінс («З ранку до вечора») та багато талановитих митців.
 
Джаз-музикант Майкл Девіс зберігав таємницю про те, що в нього СНІД, до кінця свого життя. Помер він від запалення легенів.
 
Художник-графік Кайф Херінг працював, як одержимий, до останнього дня. Він знав про свою хворобу, але мовчав і час віддавав на користь людям.
 
Клаус Шварцкопф, виконавець ролі комісара із серіалу «Місце злочину», не повідомив про свою хворобу нікому з близьких. Він помер під час зйомок на майданчику.
— Як запобігти і припинити дискримінацію?
Приклад Твоє ставлення
У вашому домі живе наркоман, як уважають усі сусіди. Навіть без точного діагнозу до нього ставляться без поваги. Йому від
такого ставлення погано Ставлюся до нього доброзичливо і без упереджень. Намагаюся дізнатися якомога більше про його життя. Сформую свої враження, базуючись на вчинках цієї людини
Хтось постійно використовує стереотип, говорячи щось на зразок: «пацієнт», «хворий на наркоманію» Критично ставитимуся до таких стереотипів. У таких випадках спокійно заперечуватиму: «Це тільки твоя думка» або «Це звичайний стереотип»
Ти став свідком, коли з ним ніхто не поїхав у ліфті, погрожували і ображали цю людину Намагаюся припинити дискримінацію. Іноді достатньо негативного ставлення до тих, хто ображає 
Ти сам став жертвою дискримінації? Тобі погрожували, ображали і намагалися побити? Спочатку спробую поговорити з нападником:
«Я нічого не зробив. Що ви проти мене маєте?»
Не допомогло? Переслідування, погрози, образи, прізвиська 
продовжилися? Не терпітиму, якщо переслідування, погрози, образи, прізвиська продовжаться.
Дію активно. Пасивність тільки провокує моїх кривдників. Розповім про це батькам чи вчителеві: розмова з нападниками в цьому випадку обов’язкова
Не допомогло! Я маю право на захист свого права на життя в безпечних умовах. Якщо формальні методи не допомогли, разом із батьками звернусь до адміністрації школи, до служби у справах сім’ї та молоді, до відділу в справах неповнолітніх або до міліції. Ці люди охороняють мої права
V. Узагальнення та систематизація знань
Завершення проекту «Вплив чинників ризику на репродуктивну систему».
1. Інформація про відвідування бібліотеки, пошук інформаційних статистичних матеріалів за темою (коротко). Заслуховування статистичних даних.
2. Інформація про екскурсію до жіночої консультації за місцем проживання (коротко).
3. Інформація про зустріч з лікарем-венерологом аба гінекологом, лекція «Стан репродуктивного здоров’я в Україні» (коротко).
4. Інформація про проведення класної години на тему «Актуальність проблеми здоров’я людини».
5. Презентація стіннівок «Що впливає негативно на репродуктивне здоров’я».
Висновок (головне за проектом).
1) Репродуктивне здоров’я передбачає... (див. урок № 7).
2) Чинники, що позитивно впливають на репродуктивне здоров’я (див. урок № 7).
3) Чинники ризику репродуктивного здоров’я (див. урок № 7).
4) Відносини між дівчатами та хлопцями в підлітковому віці повинні будуватися на основі дружби і поваги. Адже крім радості і задоволення раннє статеве життя може мати й такі наслідки, як незапланована вагітність, аборти, різні захворювання, психологічні порушення, падіння моралі.
   
VI. Підведення підсумків уроку
— Що нового ви сьогодні візьмете з уроку для себе?
Виставлення та коментування оцінок.
VII. Повідомлення домашнього завдання
Прочитати текст підручника.
Виконати завдання в робочому зошиті.
Підібрати матеріал про безпеку людини і її права.


Категорія: Основи здоров ’я 9 клас | Додав: uthitel (29.01.2014)
Переглядів: 2759 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: