Урок № 7 Тема. Репродуктивне здоров’я. Фактори впливу і ризики. Негативний характер впливу наркотичних речовин на репродуктивну систему під - Основи здоров ’я 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 9 клас

Урок № 7 Тема. Репродуктивне здоров’я. Фактори впливу і ризики. Негативний характер впливу наркотичних речовин на репродуктивну систему під


Урок № 7
Тема. Репродуктивне здоров’я. Фактори впливу і ризики. Негативний характер впливу наркотичних речовин на репродуктивну систему підлітків. Особлива шкідливість для
здоров’я сумісної дії тютюнового диму і алкоголю
 
Практична робота № 3. Розроблення проекту «Вплив чинників ризику на репродуктивне здоров’я»
Мета уроку:
• закріпити поняття репродуктивне здоров’я;
• закріпити знання про негативний вплив наркотиків на репродуктивне здоров’я;
• формувати знання про ознаки наркотичного, алкогольного сп’яніння та негативний вплив куріння і вживання алкоголю та наркотиків на здоров’я;
• формувати бажання вести здоровий спосіб життя і необхідність володіння навичками відмови від шкідливих звичок;
• учити аналізувати інформацію за темою, отриману з різних джерел.
Обладнання: інформація за темою, визначення «репродуктивне здоров’я» (Програма дій
Міжнародної конференції з питань народонаселення і розвитку. Каїр, 1994 р.), схеми та таблиці за темою, домашні заготовки — стіннівки про негативний характер впливу наркотичних речовин на репродуктивну систему підлітків та особливу шкідливість для здоров’я сумісної дії тютюнового диму і алкоголю.
Хід уроку
I. Актуалізація чуттєвого досвіду й опорних знань учнів
«Мозковий штурм», робота в малих групах
— Чи актуальна проблема здоров’я в наш час?
— Що показує поняття «стан здоров’я населення»?
— Назвіть передумову сприятливої динаміки цих потенціалів.
— Дайте визначення поняття «репродуктивне здоров’я» та «репродуктивна система».
II. Мотивація навчальної діяльності школярів
— Сьогоднішній урок сприятиме розумінню того, що від індивідуального здоров’я залежить здоров’я людей усього світу. А також з’ясуємо, що називається репродуктивним здоров’ям.
III. Повідомлення теми і мети уроку
IV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя
— За останні десятиліття у світовому масштабі проблема здоров’я увійшла до кола глобальних проблем і отримала назву «антропогенна катастрофа».
 
Сильно змінинилися умови існування людини як біологічного виду. 
 
Людина своєю діяльністю суттєво змінила природу, тобто умови свого існування. 
 
Діяльність людини сприяла формуванню передумов антропогенної катастрофи, сприяла її розвитку, тому що змінювала кардинально умови життя, які складалися століттями. 
   
У 1977 році була прийнята програма ВООЗ під назвою «Здоров’я для всіх» та інші програми, де окреслювалася система заходів щодо формування здорового способу життя.
   
Декілька уроків ми з вами будемо працювати над проектом на тему «Вплив чинників ризику на репродуктивну систему».
Практична робота.
Розроблення проекту «Вплив чинників ризику на репродуктивне здоров’я»
Мета проекту: показати вплив ризиків на репродуктивне здоров’я (слабкефізичне здоров’я, незбалансоване харчування, ранні статеві відносини, наявність шкідливих звичок, безпечна сексуальна поведінка тощо).
План дій щодо реалізації
Збір інформації про чинники ризику на репродуктивне здоров’я
1. Відвідування бібліотеки, пошук інформаційних статистичних матеріалів за темою.
2. Екскурсія до жіночої консультації за місцем проживання.
3. Зустріч із лікарем-венерологом або гінекологом, лекція «Стан репродуктивного здоров’я в Україні».
4. Проведення класної години на тему «Світло згаслих зірок».
5. Випуск стіннівки «Що впливає негативно на моє здоров’я».
6. Реферати за темою:
• Чому негативно впливають на молоду людину ранні статеві відносини?
• Чому негативно на молоду людину впливає незбалансоване харчування?
• Чому негативно впливає на молоду людину нестримана сексуальна поведінка?
• Як у домашніх умовах допомогти людині в стані тяжкого алкогольного сп’яніння?
• Як можна позбавитися алкоголізму?
• Як кинути палити?
• Це треба знати обов’язково!
• Протидія стигмі й дискримінації ВІЛ-інфікованих тощо.
Робота в зошиті
1. Згадайте приклади з життя, де ви зустрічали звіти про рівень репродуктивного здоров’я населення.
2. За якими показниками воно оцінюється? (Див. текст підручника.)
3. Аналіз схеми. Що передбачає репродуктивне здоров’я? (Див. дидиктичні та доп. матеріали.  Додаток 1.)
 
4. Аналіз схеми. Які, на ваш погляд, чинники здоров’я? (Див. дидиктичні та доп. матеріали. Додаток 2.)
 
5. Назвіть чинники ризику репродуктивного здоров’я. (Див. дидиктичні та доп. матеріали. Додаток 3.)
6. Як же повинні спілкуватися підлітки-дівчата та хлопці? (Обговорення в малих групах.)
7. Презентація стіннівок на тему (домашні заготовки):
• Вплив наркотичних речовин на репродуктивну систему людини.
• Сумісна дія тютюнового диму й алкоголю на організм людини.
V. Узагальнення та систематизація знань
Висновок учителя
— Здоров’я молодих залежить від способу життя, який вони ведуть.
   
 До найсутєвіших відхилень у поведінці підлітків, що впливають на стан здоров’я майбутньої людини, відносять уживання наркотичних речовин, статеву нестриманість та нездоровий спосіб життя. 
    
Викликає тривогу погіршення здоров’я старшокласників. Постійне емоційне напруження, участь дітей у сімейних конфліктах, розлад основних фізіологічних функцій, падіння моралі, значне соціальне розшарування суспільства, складна криміногенна ситуація, комерціалізація статевих стосунків, більш ранній початок статевого життя не сприяють поліпшенню здоров’я нації. 
   
Більшість наркотичних речовин (алкоголь, наркотики, тютюн) впливають на аспекти репродуктивної системи підлітка.
     
У поєднанні алкоголю і тютюну посилюється дія і тютюну, і алкоголю. Це становить загрозу національній безпеці. Ваше здоров’я і здоров’я ваших майбутніх дітей залежить від вас.
   
 (Див. дидиктичні та доп. матеріали. Додаток 4)
VI. Підведення підсумків уроку
• Про що важливе для себе ви сьогодні дізналися?
• Виставлення оцінок та їх коментування згідно з критеріями оцінювання.
VII. Повідомлення домашнього завдання.
Прочитати відповідний параграф підручника.
Закінчити роботу в робочому зошиті.
Робота на виконання проекту «Вплив чинників ризику на репродуктивну систему» — інформація про стан здоров’я молоді України.



Категорія: Основи здоров ’я 9 клас | Додав: uthitel (29.01.2014)
Переглядів: 5626 | Рейтинг: 2.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: