Урок № 6 Тема. Моніторинг фізичної складової здоров’я. - Основи здоров ’я 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 9 клас

Урок № 6 Тема. Моніторинг фізичної складової здоров’я.

\
Урок № 6
Тема. Моніторинг фізичної складової здоров’я.
 
Практична робота. Самооцінка рівня фізичного здоров’я
Мета уроку:
• учити розпізнавати ознаки відхилення від вікових термінів розвитку підлітків;
• продовжувати пояснювати необхідність ведення здорового способу життя;
• закріпити поняття «фізіологічна» і «соціальна» зрілість;
• учити розуміти взаємозв’язок фізіологічного та соціального розвитку;
• учити спостерігати за власним фізіологічним і соціальним розвитком;
• учити визначати рівень власного фізичного та соціального розвитку та користуватися методами моніторингу фізичної складової здоров’я;
• виховувати бажання дотримуватися правил здорового способу життя.
Обладнання: таблиця «Шкала здоров’я».
Хід уроку
I. Актуалізація чуттєвого досвіду й опорних знань учнів
Запитання та завдання
— Що називається здоров’ям?
— Проаналізуйте схему «Шкала здоров’я» (див. урок 1).
II. Мотивація навчальної діяльності школярів
— Як можна без досліджень визначити, чи здорова людина?
— Чи елементарними є дослідження, за якими ви самі можете спостерігати за станом свого здоров’я?
— Що називають моніторингом?
III. Повідомлення теми та мети уроку
IV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя або інформація учнів
— Стан фізичного і соціального здоров’я молоді настільки незадовільний, що знижує рівень національної безпеки країни, як її оборонний потенціал, так і ресурс розвитку суспільства. 
   
Поліпшення ситуації стане можливим за умови збільшеного фінансування сфери охорони здоров’я з одночасним переглядом структури витрат, різкого підвищення відповідальності посадовців за реалізацію конкретних заходів, поліпшення підготовки кадрів, заохочення молоді до здорового способу життя і на цьому ґрунті енергійного впровадження программ  збереження та поліпшення здоров’я усіх верств і категорій населення України.
   
Необхідною складовою роботи з профілактики паління, алкоголізму та наркоманії є своєчасне виявлення підлітків «групи ризику» і надання їм психологічно-педагогічної допомоги. Потрібно допомогти молодій людині зробити правильний вибір.
    
V. Узагальнення та систематизація знань
Практична робота
Самооцінка рівня фізичного здоров’я
Мета роботи: провести моніторинг власного здоров’я.
Хід роботи
1. Спробуймо оцінити якісний стан вашого здоров’я за простими критеріями, пограймося.
1) Чи часто ви хворієте на застуду? Чи часто вас турбують інфекційні (заразні) хвороби?
   
Якщо так, то прошу підняти руки.
Якщо ні — це свідчить про те, що захисні сили вашого організму в порядку і ви — здорова людина.
2) Чи врівноважені ви? Життєрадісні? Маєте добрий настрій, не конфліктуєте з підлітками і батьками? Вас не лякають труднощі? Ви задоволені життям?
      
Якщо так, прошу підняти руку. Це означає, що і ваше психічне здоров’я у нормі.
2. Робота учнів у робочих зошитах.
Завдання:
а) Виміряти власні показники здоров’я за допомогою найпростіших методів діагностики.
з\п Показники здоров’я
Виміри власних
показників здоров’я
1 Маса тіла
2 Зріст
3 ЧСС-1 (частота серцевих скорочень до навантаження)
4 ЧСС-2 (частота серцевих скорочень після навантаження)
5 ЧСС-3 (частота серцевих навантажень після навантаження
через 3 хв)
6 ЧД-1 (частота дихання до навантаження)
7 ЧД-2 (частота дихання після навантаження)
Висновки:
Мій стан здоров’я _______________________ (задовільний чи незадовільний)
Якщо мій стан здоров’я незадовільний, то я __________________________________

Критерії оцінювання:
• Якщо в положенні сидячи частота пульсу становить 55–64 ударів за 1 хв — це показник відмінної натренованості; 65–74 ударів — задовільний рівень; 75–84 ударів — посередній; 85 і більше — незадовільний.
   
• Збільшення частоти пульсу вдвічі та більше свідчить про недостатньо треноване серце, його високу збудливість або наявність захворювання. Це сигнал для відвідування лікаря.
   
б) За цією таблицею вдома виміряти показники здоров’я своєї сім’ї.
VI. Підбиття підсумків уроку
— Стежте за своїм здоров’ям. Хвороби краще попередити, ніж потім тривалий час лікувати. Не втрачайте власне здоров’я через шкідливі звички. Робіть правильний вибір!
     
VII. Повідомлення домашнього завдання
Прочитати параграф підручника.
Завершити практичну роботу в робочому зошиті: виміряти показники здоров’я своєї сім’ї.
Випереджувальне завдання:
— Що таке репродуктивне здоров’я?



Категорія: Основи здоров ’я 9 клас | Додав: uthitel (29.01.2014)
Переглядів: 4263 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: