Урок № 5 Тема. Готовність до дорослого життя - Основи здоров ’я 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 9 клас

Урок № 5 Тема. Готовність до дорослого життя

Урок № 5
Тема. Готовність до дорослого життя
 
Мета уроку:
• закріпити знання про основні ознаки фізіологічної й соціальної зрілості та ознаки відхилення від вікових термінів розвитку підлітків;
• продовжувати пояснення необхідності ведення здорового способу життя;
• учити розуміти взаємозв’язок фізіологічного та соціального розвитку;
• учити спостерігати за власним фізіологічним і соціальним розвитком;
• виховувати відповідальність за власне здоров’я.
Обладнання: ілюстративний і додатковий тестовий матеріал за темою, що заздалегідь підготовлений учителем для учнів; робочі зошити.
Хід уроку
I. Актуалізація чуттєвого досвіду й опорних знань учнів
Перевірка домашнього завдання. Дайте відповіді на запитання (стисло).
1. Що називають фізіологічною зрілістю?
2. Назвіть ознаки фізіологічної зрілості.
3. Коли людина стає фізіологічно зрілою?
4. Що називають соціальною зрілістю?
5. Що означає бути соціально зрілим?
6. Коли настає соціальна зрілість?
7. Який існує зв’язок між фізіологічною і соціальною зрілістю?
8. Чи бувають відхилення від вікових термінів розвитку підлітків?
9. Що називається репродуктивним здоров’ям?
10. Початок раннього статевого життя — це дорослість?
(Можна провести гру «Пошта»: учні готували вдома запитання та ситуативні за-
вдання для товаришів на тему «Готовність до дорослого життя».)
II. Мотивація навчальної діяльності школярів
Розповідь учителя
— Здоров’я молоді залежить не тільки від того, як ми, учителі, учимо вастна уроках. А, у першу чергу, від того життя, яким ви, молоді люди, живете.
     
До найсуттєвіших відхилень у поведінці молодої людини, що негативно впливають на стан здоров’я, належать уживання наркотичних речовин, статева нестриманість та нездоровий спосіб життя. 
      
Здоров’я нашої молоді, на жаль, погіршується. Постійне емоційне напруження, участь дітей у сімейних конфліктах, нестабільність у державі викликають розлад основних фізіологічних функцій. 
    
Поширеність гінекологічних захворювань серед дівчат-підлітків становить 108,2 на 1000 осіб. Зростає загроза захворювання на СНІД. 
   
Про слабке здоров’я свідчить: збільшується кількість юнаків, які отримують відстрочку за станом здоров’я.
   
Падіння моральних засад, значне розшарування населення, складна криміногенна ситуація, ранній початок статевих стосунків не сприяють здоров’ю нації. 
   
Це негативний бік вашого життя. Нині, як ви вже вчили у 8 класі, 
  
бажання підлітків почуватися дорослими і діяти, як дорослі, на жаль, не збігаються з їх можливістю утримувати сім’ю: ані матеріально, ані юридично, ані психологічно. Щоб стати на «ноги», вам знадобиться ще мінімум 6–10 років.
Чи готові ви протистояти цьому? Чи хочете ви щось змінити у своєму житті? Що означає «бути готовим до дорослого життя»?
(«Мозкова атака», робота в групах.)
III. Повідомлення теми та мети уроку
IV. Активізація пізнавальної та навчальної діяльності учнів
Розповідь учителя з елементами бесіди
— Ви вже знаєте, що фізіологічно зрілою людина стає у 18 років. А чи може молода людина визначити головну мету життя? Чи вміє вона наполегливо долати труднощі? Чи вироблені в неї необхідні навички в усіх сферах життя?
 
У нас сьогодні відбудеться засідання «круглого столу» на тему «Чого потрібно досягти в житті? Що необхідно для цього робити?».
 
Настає час, коли кожна людина почувається незадоволеною собою, своїми діями, тим, що не може змінити ситуацію швидко та якнайкраще для себе.
 
Це свідчить про те, що молода людина робить перший крок до людської зрілості: вона вже шукає себе в цьому світі; вона є об’єктом часу і простору; вона здатна прийняти рішення і зробити власний вибір, а ще його «творити», отже, самотверджуватися. Це багатство супроводжується безліччю проблем, які потрібні розв’язувати. Але як і з чого почати? 
 
Якщо людина зможе подолати своє реальне «чудовисько», зрозуміти власну проблему і зуміти її розв’язати, то вийде переможцем в усіх битвах світу. Вона намагається пізнати себе — отже, пізнає світ... Отже, молода людина дорослішає.
— Чого ви хотіли досягти в житті? Давайте перейдемо до 10 основних заповідей (за Іржі Томаном, психологом), дотримання яких сприяє задоволенню життям. Саме на них у першу чергу зверніть увагу. Вони свідчать про дорослість, про готовність до дорослого життя.
(Обговорення в малих группах, див. дидиктичні та доп. матеріали.)
Сторінка 1. Добре ставлення до людей.
Сторінка 2. Ставлення до партнера.
Сторінка 3. Сім’я.
Сторінка 4. Професія.
Сторінка 5. Культура і мистецтво.
Сторінка 7. Фізичний розвиток.
Сторінка 8. Любов до природи.
Сторінка 9. Захоплення та особисті інтереси.
— Чи маєте ви якісь захоплення?
Сторінка 10. Життя для інших.
V. Узагальнення
— Послухайте притчу. (Див. додаток 2.) Про що вона?
— Як ви вважаєте, хто мав рацію? Чому?
— Чи плануєте ви у своєму дорослому житті зробити щось для інших?
(Обговорення в групах.)
 
Аналізуйте ваші прагнення. Доросла людина повинна чітко усвідомлювати, яким сферам життя має приділити увагу. Успіх, задоволення, щастя не виникають самі собою, вони залежать від нас самих. Не забувайте і про моральні норми. Не забувайте, що ви — люди і повинні жити за людськими законами.
Цю істину пам’ятайте завжди.
Самостійна робота
Завдання
1. Перед вами список життєвих завдань фізично здорової соціально дорослої людини. Цей список відображує те, до чого люди можуть прагнути на різних етапах свого життя. Безумовно, він неповний. Прочитайте його уважно і спробуйте доповнити тими завданнями, які, на вашу думку, відсутні. (Див. дидиктичні та доп. матеріали.)
Тепер складіть свій особистий список життєвих завдань, відповівши на такі запитання:
— Чого я хочу досягти і чого б мені хотілося досягти?
— Що для мене є найважливішим із цього списку?
(Обговорення в парах.)
2. Ви вже усвідомили важливість життєвої активності, її обов’язкової спрямованості. Ви зрозумієте, що подальше життя дорослої людини залежить від морального вибору та вибору дій, що важливим є також духовний аспект. Чи матимуть значення у вашому дорослому житті такі навички? (Див. дидиктичні та доп. матеріали)
VI. Підбиття підсумків уроку
— Про що ви дізналися сьогодні на уроці?
Виставлення і коментування оцінок.
VII. Повідомлення домашнього завдання
Прочитати відповідний матеріал підручника.
Випереджувальне завдання:
1. Як оцінити рівень фізичного здоров’я?
2. Стан здоров’я молоді України.


Категорія: Основи здоров ’я 9 клас | Додав: uthitel (29.01.2014)
Переглядів: 4974 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: