Урок № 4 Тема. Фізіологічна і соціальна зрілість. Взаємозв’язок фізіологічної та соціальної зрілості - Основи здоров ’я 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 9 клас

Урок № 4 Тема. Фізіологічна і соціальна зрілість. Взаємозв’язок фізіологічної та соціальної зрілості


Урок № 4
Тема. Фізіологічна і соціальна зрілість. Взаємозв’язок фізіологічної та соціальної зрілості
 
Мета уроку:
• закріпити поняття про фізіологічну і соціальну зрілість;
• учити розуміти взаємозв’язок фізіологічного та соціального розвитку;
• охарактеризувати ознаки відхилення від вікових термінів розвитку підлітків;
• продовжувати пояснювати необхідність ведення здорового способу життя;
• учити розпізнавати основні ознаки фізіологічної та соціальної зрілості;
• спостерігати за власним фізіологічним і соціальним розвитком;
• учити визначати рівень власного фізичного і соціального розвитку;
• виховувати бажання дотримуватися правил здорового способу життя.
Обладнання: ілюстративний і додатковий тестовий матеріал за темою; таблиці з біології за темою; додатковий інформаційний матеріал про вплив шкідливих звичок на здоров’я людини (цифри і факти).
Хід уроку
I. Актуалізація чуттєвого досвіду й опорних знань учнів
Вступне слово вчителя
— Цікаво влаштована природа: усе в ній прекрасне і неповторне. Людина — диво природи, її невід’ємна частинка.
 
1. Назвіть етапи розвитку людини.
2. Який період життя у вас?
3. Чим ви відрізняєтесь від дорослої людини?
4. Назвіть ознаки фізичної зрілості людини.
5. Дайте визначення поняття «соціальна зрілість».
 
II. Мотивація навчальної діяльності школярів
III. Повідомлення теми та мети уроку
IV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя, аналіз відеоматеріалів
— Ми вже знаємо, що фізична складова здоров’я вимірюється показниками фізичного розвитку людини, фізичною підготовленістю її фізіологічних систем (рухової, кістково-м’язової, нервової), натренованістю, життєвою активністю та функціональною готовністю; адекватною відповіддю на впливи навколишнього середовища.
   
Розвиток людини охоплює фізичний, статевий і розумовий розвиток.
(Аналіз таблиці «Розвиток людини». Див. дидиктичні та доп. матеріали)
Фізичний розвиток є суто індивідуальним.
 
• Назвіть чинники, які позитивно впливають на фізіологічний, статевий і розумовий розвиток.
• Знайдіть у тексті підручника відомості, у який період життя людини стає фізіологічно дорослою. Назвіть ознаки фізіологічно дорослої людини. (Робота учнів із текстом підручника.)
• Існують чинники, які особливо негативно впливають на ваш індивідуальний фізіологічний розвиток. Які це чинники?
Технологія «відкритий мікрофон»
Тема. Скільки «коштує» шкідлива звичка молодій людині?
Цифри і факти. (Див. дидиктичні та доп. Матеріали)
План виступу
1. Позиція. Почніть зі слів: «Я вважаю, що...»
2. Обґрунтування. Починаючи словами: «Тому що...», наведіть причину виникнення цієї думки, тобто на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої думки.
3. Приклад. Продовжуйте висловлювання словом «наприклад» і наведіть приклади, що доводять вашу думку.
4. Висновок. «Тому я вважаю...», узагальніть свій виступ закликом пристати на вашу думку.
— Чи існує взаємозв’язок між фізичною та соціальною складовими здоров’я? Давайте проаналізуємо таблицю.
Паралельно з фізіологічною зрілістю формується соціальна.
    
Підліток дорослішає… Він уміє доволі успішно пристосовуватися до спільного життя з іншими людьми.
   
(Аналіз таблиці «Фізіологічна та соціальна зрілість». Див. дидиктичні та доп. матеріали)
Як ви бачите, фізіологічна та соціальна складова тісно пов’язані між собою.
Іноді говорять: «Уже прийшла до нього старість, а де ж — мудрість?» Поясніть.
 
(Обговорення в групах, приклади.)
VI. Узагальнення та систематизація знань
Робота з висновками в тексті підручника та ілюстративним матеріалом.
1. Що називають фізіологічною зрілістю?
2. Назвіть ознаки фізіологічної зрілості.
3. Що називають соціальною зрілістю?
4. Що означає бути соціально зрілим?
5. Який існує зв’язок між фізіологічною і соціальною зрілістю?
6. Який спосіб життя ви оберете для себе?
Підсумок
У підлітковому віці відбуваються фізіологічні зміни. 
 
Фізіологічна зрілість характеризується формуванням усіх фізіологічних систем організму. Паралельно формується і соціальна зрілість. Доросла, соціально зріла людина стає відповідальною, терпимою, саморозвивається. 
   
Людина здобуває міцне соціальне становище, стає здатною до створення сім’ї та народження дітей. Підліток стає дорослою людиною.
   
VII. Підбиття підсумків уроку
Аналіз роботи на уроці.
Виставлення та коментування оцінок.
VIII . Повідомлення домашнього завдання
Прочитати параграф підручника.
За вибором — дібрати цікаву інформацію і підготуватися до гри «Пошта» за темою «Готовність до дорослого життя».


Категорія: Основи здоров ’я 9 клас | Додав: uthitel (29.01.2014)
Переглядів: 4793 | Рейтинг: 3.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: