Урок № 1 Тема. Життя як феномен. Здоров’я як явище людського життя, його необхідна і докор інна характеристика - Основи здоров ’я 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 9 клас

Урок № 1 Тема. Життя як феномен. Здоров’я як явище людського життя, його необхідна і докор інна характеристика

Урок № 1
Тема. Життя як феномен. Здоров’я як явище людського життя, його необхідна і докор інна характеристика
 
Мета уроку:
• закріпити знання про основні ознаки, складові здоров’я та про зв’язок складових здоров’я;
• учити розпізнавати ознаки різних станів здоров’я, процесів його формування і збереження, вияви феномену здоров’я людини;
• формувати вміння наводити приклади ознак феноменальності здоров’я;
• охарактеризувати основні ознаки феноменальності життя і здоров’я;
• виховувати розуміння цінності свого життя і здоров’я.
Обладнання: схеми, інформаційний матеріал за темою тощо.
Хід уроку
I. Організаційний момент
• привітання, запис відсутніх;
• правила безпеки в кабінеті основ здоров’я;
• ознайомлення зі структурою підручника, пам’ятка «Як працювати з підручником»;
• критерії оцінювання.
II. Актуалізація чуттєвого досвіду й опорних знань учнів
Розповідь учителя з елементами бесіди
— У 8 класі ми з вами вивчали курс «Основи здоров’я». Якою є мета цього курсу? (Відповіді учнів.) Ми разом продовжуватимемо робити правильний вибір щодо безпечної поведінки.
 
Запитання
1. Що найдорожче в людини? Що неможливо придбати ні за які гроші? (Здоров’я).
2. Що таке здоров’я? Від чого воно залежить?
3. Назвіть складові здоров’я та побудуйте з них «місток».
Учням пропонується скласти місток із «цеглинок» (фізична, соціальна, психічна і духовна складові здоров’я). Необхідно продемонструвати, що місток руйнується, якщо прибрати будь-яку «цеглинку».
4. Розгляньте схему «Шкала здоров’я». Проаналізуйте її. 
 III. Мотивація навчальної діяльності школярів
1. «Мозковий штурм»
— Що таке життя? (Обговорення в парах.)
2. У ч и т е л ь . Сьогодні на уроці ми закріпимо поняття «життя», «життя як феномен»; дізнаємося про вияви феномену здоров’я людини; визначимо ознаки феноменальності життя і здоров’я людини, охарактеризуємо їх; поговоримо про цінність життя.
IV. Повідомлення теми і мети уроку
V. Вивчення нового матеріалу
Завдання
— Розгляньте схему «Життя». 
 
— Яка асоціація виникає, коли ви промовляєте слово «життя»?
Обведіть це слово червоним олівцем. Поясніть, чому ви так вважаєте.
Це цікаво знати...
Питання про сутність життя цікавило людство впродовж усього його розвитку, однак остаточної відповіді немає й досі. 
 
Більшість учених уважає життя особливою формою існування матерії, яка відрізняється від неживої природи особливостями будови та функціонування, що в біології називають життєдіяльністю.
 
Життя — існування живих систем, побудованих із біополімерів — білків та нуклеїнових кислот.
 
Ознаки життя:
• самооновлення;
• саморегуляція;
• обмін речовин;
• самовідтворення.
В онтогенезі людського життя розділяють ембріональний і постембріональний періоди.
   
А тепер давайте спробуємо дізнатися про думки ембріона. Почитаємо сторінки його «щоденника». (Див. додаток дидакт матер.  )
— Які почуття викликало побачене і почуте? (Обговорення в групах.)
У ч и т е л ь. 
 
Народження дитинки — це диво, радість, щастя... Лікар В. Дзюба написав вірш про початок життя.
Я славлю миг рождения ребенка,
Когда впервые от шлепка руки
Он вдруг зальется трепетно и звонко,
И расцветут глаза, как васильки.
Нет, он не плачет, он совсем не плачет,
Пока мы вяжем узел на пупке —
Он радуется жизни, но иначе,
На непонятном взрослым языке.
Зростає дитина — збільшуються радощі та проблеми, які разом із дитиною повинні розв’язувати її батьки. Батькам, дідусям і бабусям слід постійно перебувати з дитиною до того, як їй виповниться шість років, жити її життям, оберігати її. 
 
Тоді дитина виросте доброю, розумною і так пройде життєвий шлях, що захистить слабких від сильних, підкріпить їх живим духом, чесно проживе своє життя, і, навіть подорослішавши або на схилі літ, вона завжди пам’ятатиме колискову пісню, мамину безмежну любов і тривогу за неї, дитину.
 
 Діти повторюють шлях батьків, дідів, прадідів.
Людина народжується і вмирає, а життя — це мить нашого перебування на Землі, за яку ми повинні залишити добрий слід по собі.
 
Робота з текстом підручника
1. Прочитати текст. Пояснити висловлювання: «Здоров’я як явище людського життя, його необхідна і докорінна характеристика».
2. Відповісти на запитання до прочитаного тексту.
VI. Узагальнення та систематизація знань
 
Мати Тереза, виступаючи на Міжнародній конференції, зазначала:
Життя — це можливість. Скористайся нею.
Життя — це краса. Милуйся нею.
Життя — це мрія. Здійсни її.
Життя — це виклик. Прийми його.
Життя — повинність твоя насущна. Виконай її.
Життя — це гра. Стань гравцем.
Життя — це багатство. Не розтрать його.
Життя — це кохання. Насолоджуйся ним сповна.
Життя — це таємниця. Пізнай її.
Життя — король лиха. Побори все.
Життя — це пісня. Доспівай її до кінця.
Життя — це боротьба. Стань борцем.
Життя — це прірва невідомого. Не боячись, ступи в неї.
Життя — фортуна. Шукай цю мить.
Життя таке чудове. Не згуби його.
Це твоє життя, Борись за нього!
VII. Підбиття підсумків уроку
Аналіз роботи на уроці. Виставлення та коментування оцінок.
VIII . Повідомлення домашнього завдання
Прочитати відповідний параграф підручника.
Випереджувальне завдання
Дібрати цікаву інформацію за темою «Складові здоров’я. Як впливає людський фактор на здоров’я».

Категорія: Основи здоров ’я 9 клас | Додав: uthitel (29.01.2014)
Переглядів: 5302 | Рейтинг: 2.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: