Урок № 16 Тема. Повторення та узагальнення - Основи здоров ’я 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 9 клас

Урок № 16 Тема. Повторення та узагальнення

Урок № 16
Тема. Повторення та узагальнення
Мета уроку:
• перевірити рівень досягнень учнів;
• повторити та узагальнити засвоєння понять;
• систематизувати основні теоретичні положення та основні ідеї предмета;
• закріпити «девіз розумних»: «Екстремальну ситуацію слід передбачити; якщо можна — уникнути; за необхідності — діяти»;
• узагальнити знання за курс «Основ здоров’я» (9 клас);
• довести необхідність берегти своє здоров’я змолоду та вести здоровий спосіб життя.
Обладнання: 4 аркуші ватману; фломастери; відеофільм «Про шкідливі звички»; кросворди
та головоломки за всіма темами (можна домашні заготовки); ситуативні задачі (картки); ар-
куші з назвами понять для їх визначення; таблиці оцінювання.
Хід уроку
I. Мотивація навчальної діяльності школярів
Вступне слово вчителя
— Хто ми? Навіщо прийшли в цей світ? Чи вміємо ми берегти своє здоров’я?
Що важливо в нашому житті? Мати дачу, автомобіль, рахунок у банку?.. Адже телебачення, реклама наводять нас на думку, що ми повинні бути заможними, красивими, успішними. Як досягнути успіху в житті? У чому полягає людське щастя? Яка вона, краса людська?
Сьогодні ви змагатимемося групами — хто найкраще знає курс «Основи здоров’я».
Інструктування
Розподіл ролей учнів групи (спікер — керує групою; учень, який стежить зачасом роботи та презентації; експерти (найсильніші учні класу) — стежать
за якістю роботи групи і виставляють оцінки (самоконтроль)).
Назви 4 груп (за кількістю основних розділів):
• «Знання»;
• «Уміння»;
• «Навички»;
• «Звички».
Завдання:
• визначення понять;
• розв’язання ситуативних задач;
• розгадування кросвордів і головоломок, заповнення таблиць;
• малювання плаката чи малюнка за певною темою.
Наприкінці уроку — презентація — захист малюнка або плаката.
ІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку
III. Повторення та узагальнення понять
I етап
Визначення понять
Група «Знання» Група «Уміння» Група «Навички» Група «Звичка»

• життя;
• фізична зрілість;
• здоровий спосіб
життя;
• ІПСШ;
• саморегуляція • здоров’я;
• соціальна зрілість;
• ВІЛ;
• пам’ять;
• самооцінка
• СНІД;
• увага;
• моніторинг;
• безпека;
• життєдіяльність
• глобальна небезпека;
• емоції;
• самопізнання;
• самовиховання;
• довкілля
II етап
Таблиці, головоломки та кросворди
1. Заповніть таблицю
Шляхи передачі ВІЛ
Передається: Не передається:
1) Статевим шляхом при незахищеному (без презерватива) сексуальному контакті;
2) при порушенні цілісності шкіри та проникненні інфікованої крові безпосередньо до кровообігу здорової людини (наприклад, через шприці та голки, що забруднені під час ін’єкційного введення наркотичних речовин);
3) через поцілунки, дотики, обійми, рукостискання;
4) під час спільного використання з ВІЛ-позитивною людиною посуду, лазні, сауни, басейну;
5) під час перебування в громадському транспорті;
6) не можна заразитися через тварин і комах;
7) від ВІЛ-позитивної матері до дитини під час вагітності, народження або годування груддю.
2. Ситуативна задача «Якщо ви заблукали»
Запишіть у правильній послідовності поради, подані нижче, цифрами.
Правила правильної поведінки Номер правильної відповіді
I. Згадайте
II. Послухайте
III. Понюхайте
IV. Подивіться
V. Дійте
Поради
1. З якої сторони у вас було сонце, коли ви заходили до лісу?
2. Чи чутно запах диму?
3. Залізьте на дерево та подивіться навкруги.
4. Прикмети на дорозі.
5. Гавкіт собак.
6. Мурашник.
7. Стовбур дерева.
8. Шум потяга.
9. Наявність струмка, річки.
10. Розведіть вогнище, щоб дим сповістив про місце, де ви перебуваєте.
3. Ситуативна задача «Можна — не можна»
Серед перелічених речовин і предметів у першу групу оберіть ті, які під час горіння можна загасити водою, а в другу — ті, які не дозволяється гасити водою: бензин, мастило, увімкнений телевізор, олія, солома, дрова, ацетон, папір, вугілля, пластмаса.
Відповіді
Можна гасити водою Не можна гасити водою
4. Тестове завдання «Газ у побуті»
1. Газ, що використовують у побуті:
а) природний і зріджений;
б) хімічний і природний;
в) природний і штучний.
2. Якої ознаки не мають як природний, так і інші гази:
а) кольору;
б) кольору та запаху;
в) кольору і вологості.
3. Основний продукт горіння газу, що небезпечний для людини:
а) чадний газ;
б) вуглекислий газ;
в) водяна пара.
4. Газ, витікаючи з балона, найбільше скупчується:
а) у верхній частині кімнати;
б) поширений скрізь;
в) у нижній частині кімнати.
5. Під час перевірки балона з газом на герметичність потрібно користуватися:
а) мильною пінкою;
б) сірниками;
в) запальничкою
6. Яка кількість газу в повітрі приміщення може призвести до смерті:
а) 0,4 %;
б) більше за 0,4 %.
7. Перша ознака виходу газу з балона:
а) поява звуку;
б) поява запаху;
в) поява диму.
8. Чим можна захистити органи дихання, заходячи в загазоване приміщення:
а) сухою ганчіркою;
б) вологою ганчіркою;
в) ватно-марлевою пов’язкою.
9. Які дії заборонено виконувати під час витікання газу:
а) вмикати світло;
б) відчиняти кватирку;
в) відчиняти двері.
10. За яким номером слід телефонувати, якщо виникла підозра витікання газу:
а) 102;
б) 101;
в) 104.
11. Який напій необхідно дати вжити потерпілому від отруєння газом:
а) газовану воду;
б) гарячий чай;
в) алкогольний напій
Відповіді: 1 —....; 2 —....; 3 —...; 4 —...; 5 —....; 6 —...; 7 —....; 8 —...; 9 —...; 10 —...;
III етап
Правила безпечної поведінки. Пам’ятки. Поради
1. Правила моєї безпечної поведінки під час користування Інтернет. Перед правильною відповіддю поставте знак «+»
— Я не надаю жодної особистої інформації (ім’я, вік, адреса, номер школи, місце роботи батьків) без дозволу батьків!
— Якщо я отримаю інформацію, яка змусить мене почуватися некомфортно, я зразу розповім про це батькам або вчителеві. Мої батьки знають, із ким я спілкуюся в Інтернеті.
— Я ніколи не згоджуся зустрітися з тим, із ким я познайомилася в Інтернеті, без згоди батьків. Якщо в мене відбудеться зустріч, то це буде людне місце, і я запрошу з собою когось із батьків.
— Я ніколи не вишлю своє фото людині, з якою я познайомилася в Інтернеті, не порадившись із батьками.
— Я не відповідатиму на листи або прохання, якщо вони викликають почуття дискомфорту або сорому.
— Я і мої батьки встановили правила роботи в Інтернеті: час моєї роботи в Інтернеті, сайти Інтернету.
2. Правила безпечної поведінки від негативного впливу ЗМІ. Перед правильною відповіддю поставте знак «+».
— Я виробляю активну життєву позицію. Для збирання інформації за певною темою я користуюся декількома джерелами інформації.
— Я вчуся аналізувати отриману інформацію і спокійно роблю висновки, якому з джерел інформації я довіряю: державному чи приватному.
— Я відрізняю державні та приватні засоби інформації.
— Я вчуся об’єктивно оцінювати події, що відбуваються.
— Я пам’ятаю, що газета з об’явами — «настільна книга» для злодія та крадія.
— Я ніколи не даю інформацію в газету з оголошеннями, не порадившись із батьками чи близькими.
3. Чи згодні ви з планом дій щодо самовдосконалення? Можете додати своє.
Я буду починати день такими словами: «Так» 
або «ні»

1. Буду радісним і веселим наскільки це можливо. Посміхнусь, як мінімум, 3 рази на день
2. Буду ставитися до людей дружелюбно та із співчуттям
3. Намагатимусь якнайменше критикувати інших і буду поблажливим до недоліків, промахів і помилок людей, що мене оточують. Буду старатися інтерпретувати їх дії у найбільш сприятливому вигляді
4. Буду ставити цілі та намагатися їх досягти. Я вже особистість, якою я хочу бути. Буду діяти і почуватися, як та сама особистість
5. Мої судження не будуть песиместичними, негативними
6. Я завжди буду спокійним, щоб не вібулося, буду діяти розумно
7. Буду повністю ігнорувати всі негативні факти, які мені не під силу змінити
4. Назвіть фактори поліпшення та погіршення пам’яті.
Фактори поліпшення пам’яті «Так» або «ні»? Фактори погіршення пам’яті «Так»
або «ні»?
1. Свіже повітря 1. Наркотики
2. Вітаміни 2. Алкоголь
3. Добре фізичне здоров’я 3. Тютюнопаління
4. Психічне здоров’я 4. Стрес
5. Режим розумової діяльності 5. Страх
6. Активний відпочинок 6. Негативні емоції
7. Сон 7. Утома і перевтома
8. Позитивні емоції 8. Порушення режиму розумової діяльності
9. Тренування пам’яті 9. Ігроманія
IV етап
Захист плакатів
1. «Вплив алкоголю та тютюнопаління на здоров’я людини».
2. «Профілактика ІПСШ».
3. «Що таке здоровий спосіб життя?»
4. «Вплив наркотичних речовин на репродуктивне здоров’я людини».
V. Підбиття підсумків уроку
Експерти виставляють оцінки групам.
VI. Повідомлення домашнього завдання
Пам’ятка на літні канікули.

Категорія: Основи здоров ’я 9 клас | Додав: uthitel (30.01.2014)
Переглядів: 1952 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: