Урок № 15 Тема. Здоров’я в ієрархії життєвих цінностей. Відповідальність за власне здоров’я. - Основи здоров ’я 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 9 клас

Урок № 15 Тема. Здоров’я в ієрархії життєвих цінностей. Відповідальність за власне здоров’я.

Урок № 15
Тема. Здоров’я в ієрархії життєвих цінностей. Відповідальність за власне здоров’я. 
 
Практична робота № 5. Визначення місця здоров’я в ієрарх ії життєвих цінностей
Мета уроку:
• наводити приклади вибору життєвого шляху на основі здорового способу життя;
• довести необхідність відповідати за своє здоров’я та власні вчинки;
• учити порівнювати різні життєві цінності та визначати місце здоров’я в ієрархії своїх життєвих потреб;
• довести важливість дотримуватися правил здорового способу життя.
Обладнання: робочий зошит.
Хід уроку
I. Актуалізація опорних знань та практичного досвіду (попередні вправи)
— В одній притчі розповідається, що коли Боги створювали цей світ, вони не знали, де сховати від Людини Найголовнішу Таїну. У глибокій печері? Ні, згодом людина її знайде. На дні океану? Ні, людина опуститься на дно океану. На небі, серед зірок? Людина долетить і до зірок. І вирішили сховати її в самій Людині. Адже сама Людина — неповторність, загадка, найбільша цінність.
 
— Що потрібно людині для життя?
— Що називають потребами?
 
Учений Маслоу розробив одну з найцікавіших в історії вивчення мотивації теорію ієрархії потреб. Він виділив п’ять основних груп мотивів людської поведінки:
• фізіологічні;
• мотиви безпеки;
• мотиви приналежності та любові (прагнення бути членом якоїсь суспільної групи, бути коханим і кохати);
• мотиви оцінювання (прагнення до мети, набуття майстерності та компетентності, потреба в престижі та високому суспільному статусі);
• мотиви самореалізації (пізнання і художня творчість).
Деякі з них даються з народження. Подальші мотиви залежать від того, чи задоволені нижчі потреби. Людину починають хвилювати кохання та дружба, коли вона сита, одягнена, перебуває в безпеці. Мотиви самореалізації — найвищі мотиви. Але трапляється і навпаки: людина заради ідеї, ідеалів відмовляється від останнього шматка хліба. Іноді відмовляється і від власного життя.
 
II. Мотивація навчальної діяльності
— Шекспір звеличив людину таким чином, як міг лише він один: «Что за мастерское создание человек! Как благороден разумом! Как бесконечен способностью!
В обличьях и движении — как выразителен и чудесен! Краса вселенной, Венец всего живущего!» 
 
Тільки в суспільстві людина може себе реалізувати, набути елементарних навичок, потрібних їй у житті.
 
Піраміда Маслоу свідчить про співвідношення між біологічними і соціальними потребами людини. Потреби в самореалізації (розвитку власної особистості) — найвищі потреби.
Робота в зошиті
Заповніть піраміду людських потреб.
1. Фізіологічні потреби.
2. Потреби в безпеці.
3. Потреба в любові та приналежності до певної соціальної групи.
4. Потреба в повазі, визнанні.
5. Пізнавальні потреби.
6. Естетичні потреби.
7. Потреба в самореалізації (розвитку власної особистості)
 
Бесіда
— Яке місце посідає здоров’я в цій піраміді?
— Чи може людина бути щасливою без здоров’я?
— Як почуваються люди поруч із вами?
— Для чого ви живете?
— Чого ви хочете?
— Із чого почати?
— Що буде потім?
— Пам’ятайте: слід думати про інших і думати про те, як найдовше залишитися здоровим.
III. Повідомлення теми та мети уроку
IV. Первісне застосування набутих знань
Практична робота № 5. Визначення місця здоров’я в ієрархії життєвих цінностей
Мета: учити визначати місце здоров’я в ієрархії життєвих цінностей.
Завдання
1. Дати визначення понять.
а) Здоров’я — це ____________________________________________
б) Цінності — це ____________________________________________
в) Потреби — це ____________________________________________
г) Назвіть свої, підліткові, цінності.
Цінності підлітка: ___________________________________________

 
2. Оберіть із варіантів, запропонованих нижче, чинники, що сприяють та заважають здоров’ю, і впишіть їх у таблицю.
Здоров’ю людини
сприяють заважають
Чинники, що впливають здоров’я:
• здоровий спосіб життя;
• раціональне харчування;
• режим праці та відпочинку;
• рух;
• спорт;
• загартування;
• гіподинамія;
• переїдання, особливо на ніч;
• заздрість;
• неврівноваженість;
• емоційна рівновага;
• чудовий настрій;
• уміння робити добрі справи;
• побажання добра і здоров’я;
• інтелектуальне навантаження;
• здоровий сон;
• погана екологія;
• погана гігієна;
• шкідливі звички.
3. Назвіть чинники природного середовища, що впливають на здоров’я людини.
4. Побудуйте шкалу цінностей підлітка. Яке місце в ієрархії життєвих цінностей займатиме здоров’я?
 
V. Застосування учнями навичок у стандартних умовах із метою їх (навичок) засвоєння
Побудуйте шкалу цінностей за такими даними: наркотик, суїцид, алкоголь, лінь, здоров’я, родина, праця, щастя, друзі, хоббі.
 
VI. Творче перенесення знань та навичок
Побудуйте діаграму: оцініть своє здоров’я за 10-бальною шкалою. (Додаток 1.)
VII. Підбиття підсумків уроку
Здоров’я людини залежить від багатьох чинників (природних і штучних, від діяльності людини).
— Хто повинен відповідати за власне здоров’я? (Обговорення в парах.)
VIII . Повідомлення домашнього завдання
Прочитати відповідний матеріал підручника.



Категорія: Основи здоров ’я 9 клас | Додав: uthitel (30.01.2014)
Переглядів: 4161 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: