Урок № 11 Тема. Основи міжнародного та національного законодавства щодо безпеки і здоров ’я людини. Безпека людини в контексті концепції ООН - Основи здоров ’я 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 9 клас

Урок № 11 Тема. Основи міжнародного та національного законодавства щодо безпеки і здоров ’я людини. Безпека людини в контексті концепції ООН

Урок № 11
Тема. Основи міжнародного та національного законодавства щодо безпеки і здоров ’я людини. Безпека людини в контексті концепції ООН про сталий розвиток людства
 
Практична робота. Визначення безпечних умов життєдiяльності
Бінарний урок основ здоров’я, правознавства та географії
Мета уроку:
• учити наводити приклади діяльності міжнародних та вітчизняних організацій щодо безпеки людини;
• продовжити ознайомлення з основними положеннями міжнародного та національного законодавства щодо безпеки і здоров’я людини та з основними правовими положеннями державного і міжнародного законодавства щодо безпеки життєдіяльності;
• показати взаємозв’язок індивідуальної, національної та глобальної безпеки;
• показати важливість створення комплексу безпечних умов життєдіяльності, що враховують індивідуальні особливості людини;
• учити визначати рівень ризику життя, користуючись необхідними даними та методами визначення рівня ризику свого життя.
Обладнання: комп’ютер для практичної роботи (заняття краще провести в кабінеті, де є ПК).
Хід уроку
I. Актуалізація чуттєвого досвіду й опорних знань учнів
1. Що називається безпекою?
2. Що називають небезпекою?
3. Які ви знаєте види небезпек?
4. Які основні правила ви повинні виконувати, щоб не потрапити в надзвичайну ситуацію?
5. Що називається життєдіяльністю?
6. Назвіть основні правила поведінки в НС.
II. Мотивація навчальної діяльності школярів
Сьогодні на уроці ми поговоримо про основи міжнародного і національного законодавства щодо безпеки і здоров’я людини, про безпеку людини в контексті Концепції ООН про сталий розвиток світової спільноти.
III. Повідомлення теми та цілей уроку
IV. Вивчення нового матеріалу
«Круглий стіл» на тему «Чи потрібний сталий розвиток суспільства людині?»
«Гості»
• учитель географії;
• учитель з основ здоров’я;
• учитель правознавства.
ХІД ЗАСІДАННЯ «КРУГЛ ОГО СТОЛУ»
Слово вчителя
— Головною особливістю нинішнього періоду переходу суспільства до нової епохи, яка стане ерою Водолія, є суттєві кризові явища в усіх сферах розвитку суспільства.
 
1. Міні-лекція вчителя географії на тему «Проблема існування Людини як невід’ємної частинки Всесвіту» з елементами бесіди
Криза справді охоплює всі сторони життя Людини і передусім саме існування Людини на Землі як частинки Всесвіту. 
 
У зв’язку з цим особливо важливими стають ідеї В. Вернадського, який ще на початку ХХ ст. сформував наукові основи буття всього живого за Землі, розробивши теорію біосфери, або оболонки існування живого. Власне, цими дослідженнями було узагальнено наукові основи нерозривного єднання всього живого на Землі як складової розвитку Всесвіту.
   
— Які проблеми існування Людини на Землі як невід’ємної частинки Космосу?
— Для чого творець дав Людині, на відміну від тварини, свідомість? (Обговорення проблеми.)
— Що розуміють під сталим розвитком? (Додаток 1.)
2. Міні-лекція «вчителя основ здоров’я» з елементами бесіди. (Див. посібник для вчителя: Врублевська М. О. Усі уроки з курсу «Основи здоров’я». 9 клас. — Х. : Вид. група «Основа», 2009. — С. 138–140.)
3. Міні-лекція «вчителя правознавства» з елементами бесіди
— Розкажіть про безпеку людини в контексті концепції ООН про сталий розвиток людства.
У 1992 році в Ріо-де-Жанейро відбулася Конференція ООН (зібралися представники 179 країн) з навколишнього середовища і розвитку (ЮНІСЕД), яка прийняла історичне рішення про зміну курсу розвитку світового суспільства.
 
Світова спільнота була схвильована екологічною ситуацією у світі, що погіршується. Було проаналізовано динаміку глобальної катастрофи, яка може статися у XXI столітті і призвести до загибелі всього живого на Землі. 
   
Прийнято головний документ ООН «Порядок денний на XXI століття».
— Чи стосується це нашої держави?
— Необхідність переходу України до сталого розвитку зумовлена міжнародними та внутрішніми передумовами і чинниками. 
 
Міжнародні передумови: офіційне приєднання України до рамкового документа ООН «Порядок денний на XXI століття», підписання Україною ряду міжнародних договорів, які зобов’язують уряд вести країну в напрямку до її сталого розвитку.
Сучасність поставила мету — формування усвідомленої проблеми безпечної діяльності.
Критерієм якісної взаємодії структурних елементів у соціосфері є стан здоров’я і безпеки життєдіяльності людини. 
 
Сьогодні цей показник в Україні знаходиться на дуже низькому рівні. Відповідно до Національної програми «Репродуктивне здоров’я 2001–2005» і розпорядження Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 року № 161-р:
• смертність матерів і немовлят удвічі вища від середньоєвропейського рівня;
• 70 % дітей народжуються з акушерськими ускладненнями;
• смертність у два рази перевищує народжуваність;
• за останні десять років збільшилися захворювання: анемією — у п’ять разів, системи кровообігу — у два рази, сечостатевої системи — у чотири рази...
— Чи піклується світова спільнота про безпеку і здоров’я людини?
(Аналіз таблиці «Законодавчі акти та акції щодо безпеки і здоров’я людини». До-
даток 2.)
V. Узагальнення та систематизація знань
Практична робота №4. Визначення безпечних умов життєдiяльності
Мета: учити визначати рівень ризику життя, користуючись необхідними даними та методами визначення рівня ризику свого життя.
Вступне слово вчителя
Найхарактернішою рисою сучасності є глобальна інформатизація суспільства.
 
Персональні комп’ютери цілком змінили умови праці більшої частини людства у світі. Але перед людством з’явився комплекс проблем, пов’язаних з негативним впливом комп’ютерного обладнання на організм людини.
   
У проблемі безпеки дитини під час роботи з комп’ютером можна назвати головні, на сьогодні досліджені та доведені вченими всього світу, 
 
фактори ризику для здоров’я дитини:
• комп’ютерні випромінювання;
• електромагнітне та електростатичне поле;
• якість зображення на екрані;
• порушення балансу іонного клімату;
• забруднення повітря;
• оформлення та освітлення приміщення;
 
• кількість часу, що дитина проводить за комп’ютером;
• робоча поза користувача;
• порушення ергономічних норм під час організації робочого місця;
• ергономічна та психологічна якість праці;
• вплив на зір та психіку дитини;
• стреси.
 
VII. Підведення підсумків уроку
— Що нового з сьогоднішнього уроку ви візьмете собі на озброєння?
Виставлення оцінок та їх коментар згідно з критеріями оцінювання.
VIII . Повідомлення домашнього завдання
Прочитати параграф підручника.
Підготувати коротку інформацію «Про сталий розвиток України на ХХІ сто-
ліття» (за бажанням).


Категорія: Основи здоров ’я 9 клас | Додав: uthitel (29.01.2014)
Переглядів: 4125 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: