Урок № 10 Тема. Безпека людини: економічна, продовольча, екологічна, особиста, громадська, політична. - Основи здоров ’я 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 9 клас

Урок № 10 Тема. Безпека людини: економічна, продовольча, екологічна, особиста, громадська, політична.

Урок № 10
Тема. Безпека людини: економічна, продовольча, екологічна, особиста, громадська, політична. Створення безпечних умов життєдіяльності з урахуванням індивідуал ьних особливостей
 
Мета уроку:
• довести необхідність дотримання основних психологічних і моральних засад безпеки та
важливість створення комплексу безпечних умов життєдіяльності, що враховують індивідуальні особливості людини;
• учити визначати рівень ризику життя, користуючись необхідними даними, користуватися основними правовими положеннями державного і міжнародного законодавства щодо безпеки життєдіяльності та володіти методами визначення рівня ризику свого життя;
• пояснити вплив психіки, моралі, духовності на формування безпечної поведінки людини;
• продовжувати виробляти алгоритми необхідних дій у небезпечних ситуаціях.
Обладнання: схеми «Безпека і довкілля», таблиця «Показники залежності захворювання від якості екологічного стану довкілля», таблиця «Відповідальність за екологічні злочини», екологічна карта України, інформація про найближчі НС у країні чи світі.
Хід уроку
I. Актуалізація чуттєвого досвіду й опорних знань учнів
— Що називається небезпекою?
— Які ви знаєте види небезпек?
— Які основні правила ви повинні виконувати, щоб не потрапити в назвичай-
ну ситуацію?
— Що розуміють під життєдіяльністю?
II. Мотивація навчальної діяльності школярів
Слово вчителя
В умовах сучасного суспільства питання безпеки життєдіяльності різко загострились і прийняли характерні риси проблеми виживання людини: залишитися в живих, залишитися неушкодженим, зберегти себе від загибелі в різних життєвих ситуаціях. 
    
Збільшується кількість різного роду катастроф, як природного, так і техногенного характеру. 
   
Причому катастрофи, пов’язані з діяльністю людини, перевищують природні в кілька разів.
     
— Чи є у вас інформація про ці події?
(Учні коротко повідомляють інформація про НС у країні чи світі.)
III. Повідомлення теми, мети та задач уроку
IV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя з елементами бесіди
Безпека і довкілля тісно пов’язані. Давайте проаналізуємо схему.
 З небезпеками людина стикалася з моменту народження, але тепер до природних небезпек приєдналися ті, що пов’язані з технікою, тобто техногенні. Виділяють три групи небезпек: природні, техногенні, соціальні... (Див. дидиктичні та доп. матеріали 1, 2, 3.)
Кожна людина повинна передбачити небезпеки і готуватися до них заздалегідь, бути готовою протистояти будь-якій небезпеці і виконувати основні правила безпеки:
• Передбачувати, розпізнавати небезпеки і по можливості уникати їх.
• Знати небезпеки довколо нас і власні можливості їх подолання.
• У разі необхідності діяти швидко і грамотно, виконуючи правила зі збереження свого життя.
Сучасна людина повинна навчитися аналізувати джерела та причини виникнення небезпек, передбачувати їх появу, оцінювати їх вплив на людину та довкілля. 
   
Безпека визначається як захищеність суспільства, особитості, держави від небезпек та загроз.
   
Прочитайте текст підручника. Знайдіть визначення таких понять: безпека людини економічна, продовольча, екологічна, особиста, громадська, політична. Заповніть таблицю в робочому зошиті.
— Що називається умовами праці? («Мозковий штурм», обговорення проблеми в парах.)
Умови праці — сукупність факторів виробничого середовища і виробничого процесу, які впливають на здоров’я і працездатність людини під час її професійної діяльності.
 
Умови праці поділяються на 4 класи:
1 клас — оптимальні умови праці, за яких зберігається здоров’я і працездатність підтримується на високому рівні протягом тривалого часу;
2 клас — припустимі умови праці, за яких параметри факторів виробничого середовища не перевищують встановлені гігієнічні нормативи;
   
3 клас — шкідливі умови праці, які характеризуються наявністю факторів виробничого середовища і трудового процесу, рівні яких перевищують гігієнічні нормативи і можуть мати негативний вплив на організм працівника; шкідливі умови праці поділяються на 4 ступені (за величиною перевищення гігієнічних нормативів і виразностю змін в організмі працівників);
4 клас — небезпечні (екстремальні) умови праці, що характеризуються таким рівнем виробничих чинників, коли їхня дія протягом робочої зміни створює великий ризик виникнення тяжких форм професійних захворювань, отруєнь та загрозу для життя.
   
— Чи враховуються при створенні безпечних умов життєдіяльності індивідуальні особливості людей? Чи однакові ці умови в сімей, де одна дитина?
У багатодітніх сім’ях? Для сиріт та інвалідів?
 
(Обговорення в парах.)
VI. Узагальнення та систематизація знань
Дайте відповідь на запитання
1. Дайте визначення таких понять: безпека; життєдіяльність; довкілля.
2. Які ви знаєте види небезпек?
3. Яка програма нашої держави піклується про ваше безпечне життя особливо? Які головні питання вона реалізує? (Див. дидиктичні та доп. матеріали. Див. додаток 4.)
4. Які служби піклуються про захист людей у разі виникнення НС? (Див. дидиктичні та доп. матеріали. Див. додаток 5.)
VI. Підведення підсумків уроку
— Що нового для себе ви візьмете з сьогоднішнього уроку?
Виставлення та коментування оцінок згідно з критеріями оцінювання.
VII. Повідомлення домашнього завдання
Прочитати відповідний параграф підручника.
Підібрати коротку інформацію про те, як визначаються безпечні умови життєдіяльності.

Категорія: Основи здоров ’я 9 клас | Додав: uthitel (29.01.2014)
Переглядів: 2944 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: