Урок № 7 Тема. Ознаки фізіологічної та соціальної зрілості. Соціальні аспекти статевого дозрівання. Шкідливість для здоров’я раннього статев - Основи здоров ’я 8 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 8 клас

Урок № 7 Тема. Ознаки фізіологічної та соціальної зрілості. Соціальні аспекти статевого дозрівання. Шкідливість для здоров’я раннього статев

Урок № 7
Тема. Ознаки фізіологічної та соціальної зрілості. Соціальні аспекти статевого дозрівання. Шкідливість для здоров’я раннього статевого життя та вагітності неповнолітніх. Спілкування дівчат і хлопців на засадах дружби
 
Цілі освітні: сформулювати основні ознаки фізіологічної та соціальної зрілості; розкрити впливрівня розвитку суспільства на здоров’я;
розвивальні: продовжити формувати необхідність побудови стосунків між дівчатами і хлопцями на основах дружби і поваги; продовжити формувати бажання вести здоровий спосіб життя;
виховні: продовжити виховувати необхідність дотримуватись здорового способу життя, відповідальність за особисте здоров’я та здоров’я нащадків, сприяти вихованню, активної позиції в навчанні і житті.
Тип уроку: комбінований.
Основні терміни і поняття: «ознаки фізіологічної зрілості», «ознаки соціальної зрілості».
Міжпредметні зв’язки: біологія, психологія, соціологія.
Наочність: схеми, таблиці, малюнки
Обладнання: 1. Основи здоров’я: Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О. В. Тагліна, І. Ю. Кузьміна.— Х. : Веста, 2008. — 160 с. : іл. 2. Тагліна О. В. Основи здоров’я. Робочий зошит. 8 клас.— Х. : Веста, 2007.— 64 с. 3. Тагліна О. В. Основи здоров’я. 8 клас: Комплексний заліковий зошит для тематичного оцінювання.— Х. : Веста: Видавництво «Ранок», 2008.— 32 с.
Девіз уроку: «Уміння продовжити життя — в умінні не скорочувати його» (Сенека).
Хід уроку
І. Організаційний етап
1. Привітання, створення позитивного настрою
2. Перевірка готовності до уроку
ІІ. Усебічна перевірка ступеня засвоєння змісту навчального матеріалу
1. Перевірка домашнього завдання
2. Перевірочна робота за попередньою темою (тестові завдання в підручнику)
ІІІ. Підготовка учнів до активного й усвідомленого засвоєння навчального матеріалу
1. Бесіда
— Що таке фізіологічна і соціальна зрілість? Її ознаки.
— Що означає бути соціально дорослою людиною?
— Яке значення в житті людини має спілкування?
 
2. «Мозковий штурм» — робота в группах зі складання схеми «Ознаки зрілості»
Ознаки зрілості
 
ІV. Постановка пізнавального завдання
1. Ситуаційна задача
Пригадайте, чи не були ви в такій ситуації:
• новий знайомий виявився не таким, яким ви його уявляли;
 
• ви сказали не «ті» слова, що призвело до конфлікту;
 
• батьки вас не зрозуміли, і розмова закінчилася звинуваченнями й образою.
 
2. Обговорення
— Чи замислювались ви над причинами і наслідками своєї та чужої поведінки?
 
V. Засвоєння нових знань і способів дій
Робота в групах за підручником або за окремо наданими текстами
1. Соціальна зрілість і статеве дозрівання.
 
2. Небезпека, яку приховують у собіраннє статеве життя і вагітність неповнолітніх.
 
3. Спілкування дівчат і юнаків на засадах дружби.
 
VІ. Первинна перевірка розуміння і корекція засвоєння учнями нового матеріалу
1. Повідомлення учнів (відповідно до опрацьованих тем), корекція знань учителем
2. Гра «Настрій»
2 команди по черзі співають пісні: 1 команда — про дружбу, 2 команда — про любов. Команда, учасники якої знають більше пісень, є переможницею (кожний її учасник отримує смайлик або паперове серце).
VІІ. Фізкультхвилинка
VІІІ . Закріплення знань і способів дій, самоперевірка знань
Бесіда з лікарем (медсестрою)
1. Небезпека, яку приховують у собі раннє статеве життя і вагітність неповнолітніх.
2. ІПСШ — інфекції, що передаються статевим шляхом.
Захворювання, які передаються статевим шляхом
Назва
захворю-
вання Збуд-
ник
Інкуба
ційний
період Патогенез

Сифіліс Бліда
трепо-
нема
3–4
тижні
Після статевого зараження виникає локальне запалення в області зовнішніх статевих органів — твердий шанкр (первинний сифіліс). Вторинний сифіліс проявляється через декілька тижнів ураженням очей, кісток, суглобів та центральної нервової системи. Для третинного сифілісу притаманні ураження серця, центральної нервової системи, очей, кісток, шкіри
Гонорея Гоно-
кок
3–5
днів
Потрапляючи в слизову оболонку, викликає гостре захворювання статевих органів, яке часто переходить у хронічне; можливе ускладнення — сепсис. Спричиняє тяжке захворювання очей у немовлят
Хламі-
діоз
Хламі-
дія
5–30
днів
Хламідії викликають запальні процеси сечостатевої системи. В інфікованих чоловіків вражається сечовий канал, передміхурова залоза тощо. В інфікованих жінок найчастіше вражається канал шийки матки, інфекція також може захопити матку і навіть черевну порожнину. Хламідії можуть проникати в сечовий міхур, викликаючи цитоуретрит
Геніталь-
ний гер-
пес
Вірус
герпесу
Від 1–2
до 3–4
днів
Захворювання характеризується хворобливими виразками на слизових оболонках статевих органів.
Коли з’являється головний біль, хворобливе сечовипускання, підвищується температура, збільшуються лімфатичні вузли. Вірус викликає хронічні запалення органів сечостатевої системи
Трихомо-
ноз Трихо-
монада 10 днів Паразити мешкають у сечостатевих шляхах, викликаючи запалення статевих органів у чоловіків (простатит) та жінок (ендоцервицит)
Урогені-
тальний
кандідоз Гриби
роду
Candida 10–90
днів
Зустрічається частіше в жінок, ніж у чоловіків, викликаючи запалення статевих органів
Лобко-
вий пе-
дикульоз Воші 30 днів Лобкові воші викликають свербіж різної інтенсивності статевих органів, стегон, тулуба тощо
Короста Кліщ 10–30
днів Захворювання характеризується появою на певних місцях тіла висипів, які викликають свербіж
3. Засоби запобігання вагітності.
ІХ. Узагальнення і систематизація знань
Запитання вчителя, бесіда
1. Чому сексуальні стосунки пов’язані з відповідальністю перед іншими людьми?
2. Чи можна вважати, що вільна людина може робити все, що захоче?
 
Х. Рефлексія
Запитання вчителя
— Як ви розумієте слова відомої дитячої пісні (магнітофонний запис пісні):
«Дружба крепкая не сломается,
Не расклеится от дождей и вьюг.
Друг в беде не бросит, лишнего не спросит, —
Вот что значит настоящий верный друг!»
ХІ. Підбиття підсумків
Повідомлення вчителя
1. Аргументоване виставлення оцінок.
2. Загальні зауваження щодо роботи груп, класу на уроці.
ХІІ. Інформація про домашнє завдання
Читати § 7.
Підібрати вислови видатних людей про: 1 варіант — дружбу; 2 варіант — любов. Як ви їх розумієте. Чому саме ці вислови ви добрали?
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми  ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»
 © ТОВ «Видавнича група ˝Основа˝», 2012
Джерела:
1. «Мій конспект» Основи здоров’я. 8 клас. 

Категорія: Основи здоров ’я 8 клас | Додав: uthitel (26.01.2014)
Переглядів: 4365 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: