Урок № 3 Тема. Основні принципи порятунку та захисту людей. Оптимальні дії під час конкретних НС. Перша допомога при НС. Дія рятувальних сл - Основи здоров ’я 8 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 8 клас

Урок № 3 Тема. Основні принципи порятунку та захисту людей. Оптимальні дії під час конкретних НС. Перша допомога при НС. Дія рятувальних сл

Урок № 3
Тема. Основні принципи порятунку та захисту людей. Оптимальні дії під час конкретних НС. Перша допомога при НС. Дія рятувальних служб при НС. Права й обов ’язки людини під час НС та в період ліквідації їх наслідків
 
Цілі освітні: сформулювати правила життєзабезпечення для себе та найближчого оточення
в умовах НС та в період ліквідації їх наслідків; розкрити основні права і обов’язки людини під час НС та в період ліквідації їх наслідків;
розвивальні: продовжити формувати вміння евакуації з небезпечної зони, користуватися
засобами індивідуального захисту і рятувальним спорядженням; розвивати вміння спостері-
гати, оцінювати дії, явища тощо;
виховні: виховувати самовладання, рішучість, відповідальність за власне життя та життя інших людей.
Тип уроку: комбінований.
Основні терміни і поняття: «права і обов’язки людини під час НС та в період ліквідації їх наслідків»; «правила життєзабезпечення для себе та найближчого оточення в умовах НС та
в період ліквідації їх наслідків».
Міжпредметні зв’язки: правознавство, цивільна оборона.
Наочність: схеми, таблиці, малюнки, роздатковий матеріал.
Обладнання: 1. Основи здоров’я: Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О. В. Тагліна, І. Ю. Кузьміна.— Х. : Веста, 2008. —160 с. : іл. 2. Тагліна О. В. Основи здоров’я. Робочий зошит. 8 клас. — Х. : Веста, 2007.— 64 с.
Девіз уроку: «Світ наш — тільки школа, де ми вчимося пізнавати» (М. Монтень).
Хід уроку
І. Організаційний етап
1. Привітання учнів, створення позитивного настрою
2. Перевірка готовності до уроку
ІІ. Усебічна перевірка ступеня засвоєння змісту навчального матеріалу
1. Перевірка домашнього завдання
2. Фронтальна бесіда
— Які види НС ви знаєте?
— Назвіть ознаки НС.
— Що може спричинити НС?
— Чи можна вважати НС інфекційні захворювання людей?
— Що називається кіднепінгом?
— У чому небезпека безпритульності?
3. Індивідуальні завдання (даються кільком учням)
— Назвіть НС техногенного характеру. Які з них можливі в нашій місцевості? Наведіть приклади.
 
— Назвіть НС природного характеру. Які з них можливі в нашій місцевості? Наведіть приклади.
   
— Назвіть НС екологічного характеру. Які з них можливі в нашій місцевості? Наведіть приклади.
   
— Назвіть НС соціального характеру. Які з них можливі в нашій місцевості? Наведіть приклади.
 
— Що може статись із викраденими дітьми? Як уникнути викрадення?
 
ІІІ. Підготовка учнів до активного й усвідомленого засвоєння навчального
матеріалу
Бесіда
1. Якими є наслідки НС?
2. Які органи беруть участь у ліквідації наслідків НС? (МНС, МВС, внутрішні війська, МОЗ)
3. Що треба знати й уміти, щоб не потрапити в НС? (Правила безпечної поведінки на дорозі, при пожежі, ДТП, зливі, буревії, поводженні з ВНП тощо)
   
ІV. Постановка пізнавального завдання
Робота за підручником, читання з коментарем та пошук відповідей на запитання:
1. Які права мають громадяни України під час НС та ліквідації їх наслідків?
2. Які обов’язки мають громадяни України під час НС та ліквідації їх наслідків?
 
V. Засвоєння нових знань і способів дій
Робота в групах за окремо наданими текстами (див. додаток) та матеріалом
підручника
1. Дайте визначення службам, які беруть участь у ліквідації НС. (Закон України «Про аварійно-рятувальні служби»)
2. Охарактеризуйте завдання та функції аварійно-рятувальних служб. (Закон України «Про аварійно-рятувальні служби»)
3. Охарактеризуйте основні колективні способи захисту населення під час НС.
4. Охарактеризуйте основні індивідуальні способи захисту населення під час НС.
 
VІ. Первинна перевірка розуміння і корекція засвоєння учнями нового матеріалу
Повідомлення учнів, корекція знань
Доповідь результатів роботи в групах.
VІІ. Фізкультхвилинка
VІІІ . Закріплення знань і способів дій, самоперевірка знань
1. Письмова самостійна робота (перевірка фронтальна)
Знаком «+» у відповідних клітинках позначте, що належить до прав, а що — до обов’язків громадян.
Права та обов’язки громадян щодо захисту населення під час НС
Захист життя, здоров’я та особистого майна у випадках виникнення НС
Використання засобів колективного й індивідуального захисту, які призначені для захисту населення від НС
Одержання інформації про ризик, якого люди можуть зазнати в певних місцях на території країни, і про заходи необхідної безпеки
Відшкодування збитку, заподіяного здоров’ю і майну людей унаслідок НС
Медичне обслуговування, компенсації та соціальні гарантії за проживання і роботу в зоні НС
Дотримання законів щодо захисту населення і територій від НС
Дотримання заходів безпеки в побуті й трудовій діяльності
2. Ситуаційна задача
Ситуація: сталась пожежа в школі, під час якої ви були в приміщенні.
— Якими будуть ваші початкові дії?
— Яким буде ваш маршрут порятунку?
— Де найбезпечніші місця?
— Які можливі ураження людей?
   
ІХ. Узагальнення і систематизація знань
1. Запитання
— Які існують види сигналів попередження населення про небезпеку?
(«Увага всім!», «Штормове попередження!», «Хімічна тривога!», «Радіаційна небезпека!», «Повітряна тривога!»)
— Які існують види оповіщення населення при НС? (Сирена, радіо, телевізор, гучномовець)
2. Складання схеми дії при необхідності евакуації з району нс
крок 1 — зібрати «рюкзак порятунку»:
• документи;
• гроші;
• особисті речі;
• аптечка;
• продукти харчування на 2–3 дні;
• посуд, ліхтарик, сірники.
крок 2 — безпека житла:
• вимкнути електрику;
• перекрити крани;
• прибрати горючі речовини;
• закрити вікна, квартиру.
крок 3 — евакуація:
• прямувати за службами порятунку;
• зареєструватися в евакуаційному пункті.
Х. Рефлексія
Запитання вчителя
— Що із сьогоднішнього уроку для вас найбільш важливе?
ХІ. Підбиття підсумків
Повідомлення вчителя
1. Аргументоване виставлення оцінок.
2. Загальні зауваження щодо роботи груп, класу на уроці.
ХІІ. Інформація про домашнє завдання
Читати § 3–4 підручника.


Категорія: Основи здоров ’я 8 клас | Додав: uthitel (26.01.2014)
Переглядів: 4233 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: