Урок № 2 Тема. Надзвичайні ситуації (НС) соціального, природного та техногенного походження, причини їх виникнення. Викрадення дітей і торгі - Основи здоров ’я 8 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 8 клас

Урок № 2 Тема. Надзвичайні ситуації (НС) соціального, природного та техногенного походження, причини їх виникнення. Викрадення дітей і торгі

Урок № 2
Тема. Надзвичайні ситуації (НС) соціального, природного та техногенного походження, причини їх виникнення. Викрадення дітей і торгівля ними. Безпритульність. Залучення до небезпечних видів бізнесу і найгірших видів праці
 
Ціліосвітні: сформувати поняття «надзвичайні ситуації»; розглянути основні види НС; з’ясувати основні причини виникнення НС та їх можливі наслідки для здоров’я і життя людини; розкрити форми залучення дітей до небезпечних видів бізнесу та найгірших видів праці; пояснити загрозу для життя дітей через безпритульне життя або їх викрадення і торгівлю ними;, а також спостерігати, систематизувати, доводити, моделювати;
виховні: виховувати витримку, рішучість та свідоме ставлення до вибору дій у різноманітних ситуаціях.
Тип уроку: комбінований.
Основні терміни і поняття: «надзвичайні ситуації»; «основні види надзвичайних ситуацій».
Міжпредметні зв’язки: правознавство, психологія.
Наочність: схеми, таблиці, малюнки.
Обладнання: 1. Основи здоров’я: Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних за-
кладів/ О. В. Тагліна, І. Ю. Кузьміна.— Х. : Веста, 2008. —160 с. : іл. 2. Тагліна О. В. Основи
здоров’я. Робочий зошит. 8 клас. — Х. : Веста, 2007.— 64 с.; аркуші ватману (за кількістю
груп учнів).
Девіз уроку: «Ставлення до дітей — міра духовної гідності людини» (Я. Бриль).
Хід уроку
І. Організаційний етап
1. Привітання, створення позитивного настрою
2. Перевірка готовності до уроку
ІІ. Усебічна перевірка ступеня засвоєння змісту навчального матеріалу
1. Перевірка домашнього завдання
2. Бесіда
— Який вік називають підлітковим?
— Чим відрізняється доросла людина від підлітка?
— Назвіть ознаки фізіологічної зрілості.
  
— Яку людину можна вважати соціально зрілою?
— Що таке відповідальність, толерантність, саморозвиток?
— Пояснити, чому ці якості дуже важливі для людини?
 
ІІІ. Підготовка учнів до активного й усвідомленого засвоєння навчального матеріалу
1. Розповідь учителя
— Наша планета Земля, обертаючись навколо Сонця, несе нам зміни пір року: зима, весна, літо, осінь. Кожна пора прекрасна по-своєму. Але кожна з них може нести для людини і неприємні, часом навіть катастрофічні події, які називають надзвичайними ситуаціями (НС).
 
2. Робота за підручником
— Знайти й прочитати визначення надзвичайної ситуації, вказати її ознаки.
ІV. Постановка пізнавального завдання
1. Об’єднання учнів у групи («зима», «весна», «літо», «осінь»).
2. Кожна з груп відповідно до своєї пори року описує, які НС можуть виникнути в цей період.
V. Засвоєння нових знань і способів дій
«Мозковий штурм», робота кожної з 4 груп оформлюється на аркуші ватману.
VІ. Первинна перевірка розуміння і корекція засвоєння учнями нового матеріалу
1. Повідомлення учнів, корекція знань учителем
Захист результатів роботи груп.
2. Слово вчителя
Усі ці НС відбуваються в природі без втручання людини, тому їх називають НС природного характеру. Доповніть НС природного характеру за текстом підручника.
       
VІІ. Фізкультхвилинка
VІІІ. Закріплення знань, самоперевірка знань
Робота за підручником
1. Дати відповіді на запитання.
— Де ще можливі НС? (На виробництві, на транспорті, у комунальних системах життєзабезпечення тощо). Такі НС, що пов’язані з експлуатацією техніки, називають техногенними. Знайдіть приклади в підручнику.
     
— Існують НС, які відбуваються в природі, але їх причиною є діяльність людини. Їх відносять до НС екологічного характеру. Знайдіть приклади у підручнику.
     
У чому причини виникнення НС (див. додаток)?
— Які наслідки НС?
— До яких НС належать війни, правопорушення, безпритульність, викрадення дітей? (Соціальні НС)
       
2. Виконати завдання (по рядах).
— Охарактеризуйте за планом (запис на дошці): а) причини, б) наслідки, в) попередження:
1 ряд — викрадення дітей і торгівля ними;
2 ряд — залучення дітей до небезпечних видів бізнесу, найгірших видів праці;
3 ряд — безпритульність.
     
ІХ. Узагаль нення і систематизація знань
1. Складання узагальнювальної схеми «Основні фактори ризику виникнення соціальної небезпеки для дітей і підлітків»
 
2. Складання схеми НС, характерних для нашої місцевості
Види НС
Природні
1. геологічні:
• землетруси;
• обвали;
• зсуви ;
• ……..
2. метеорологічні:
• бурі, урагани;
• сильний мороз;
• заметіль;
• ……
3. гідрологічні:
• повені;
• затори;
• сильні хвилі, шторм;
• ……..
4) природні пожежі:
• лісові;
• торф’яні;
• степові, хлібних масивів;
• …….
5) інфекційні захворювання людей;
6) інфекційні захворювання с/г тварин.
Техногенні
1) транспортні аварії;
2) пожежі, вибухи;
3) аварії на електростанціях;
• …….
Екологічні
1) зсуви й обвали через виробіток надр;
2) забруднення ґрунтів важкими металами, радіонуклідами тощо;
• …….
Соціальні
1) викрадення дітей і торгівля ними;
2) безпритульність;
3) хуліганство;
• …….
Х. Рефлексія
Запитання вчителя
— Чи стосується тема сьогоднішнього уроку кожного з нас або наших близьких? Поясніть.
ХІ. Підбиття підсумків
Повідомлення вчителя
1. Аргументоване виставлення оцінок.
2. Загальні зауваження щодо роботи груп, класу на уроці.
ХІІ. Інформація про домашнє завдання
Читати § 2 підручника, закінчити узагальнювальну схему «Види НС».
Випереджувальне завдання до уроку № 6 (робота в групах) — підготовка учнівських проектів за темами:
1. Традиційне та сучасне харчування українців.
2. Харчові добавки (спеції, «Е», їх значення).
3. Харчові продукти в природі, отруйні та небезпечні рослини.
4. Харчові отруєння та кишкові інфекції.


Категорія: Основи здоров ’я 8 клас | Додав: uthitel (26.01.2014)
Переглядів: 4272 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: