Урок № 1 Вступ. На порозі дорослого життя. Поняття про фізіологічну і со ціальну зрілість. Ознаки фізіологічної й со ціальної зрілості - Основи здоров ’я 8 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 8 клас

Урок № 1 Вступ. На порозі дорослого життя. Поняття про фізіологічну і со ціальну зрілість. Ознаки фізіологічної й со ціальної зрілості
Урок № 1
Вступ. На порозі дорослого життя. Поняття про фізіологічну
і со ціальну зрілість. Ознаки фізіологічної й со ціальної зрілості
 
Цілі освітні: сформувати поняття про фізіологічну і соціальну зрілість; сформулювати ознаки фізіологічного та соціального розвитку підлітків; показати необхідність дотримуватися поведінки, відповідної віковому рівню розвитку;
розвивальні: розвивати уміння, спостерігати, систематизувати, доводити, моделювати; розвивати емоції учнів;
виховні: сприяти вихованню активної позиції в навчанні та житті.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Основні терміни і поняття: «фізіологічна та соціальна зрілість», «ознаки фізіологічної та соціальної зрілості».
Міжпредметні зв’язки: біологія, фізичне виховання, етика, психологія.
Наочність: схеми, таблиці, малюнки.
Обладнання: 1. Основи здоров’я: Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних за-
кладів/ О. В. Тагліна, І. Ю. Кузьміна.— Х. : Веста, 2008. —160 с. : іл. 2. Тагліна О. В. Основи
здоров’я. Робочий зошит. 8 клас. — Х. : Веста, 2007.— 64 с.
Девіз уроку: «Здоров’я — це не тільки одна з необхідних передумов щастя людини, її всебічного, гармонійного розвитку. Воно є не тільки однією з умов досягнення людиною максимальних успіхів у галузі освіти, професійної підготовки, продуктивності праці, оптимістичного і життєстверджувального ставлення до всього, що відбувається. Здоров’я —це також важливий показник і чутливий індикатор благополуччя народу» (В. В. Канеп, Г. І. Цареградцев, Б. І. Ольшанський).
Хід уроку
І. Організаційний етап
1. Привітання, створення позитивного настрою
2. Перевірка готовності до уроку
3. Слово вчителя
Продовжуємо (або починаємо) оформлення портфоліо «Я — здорова людина». Нагадую орієнтовну структуру:
1 сторінка — фотокартка, ПІБ, клас, повна назва школи;
2 сторінка — відомості про учня, батьків, фото, малюнки;
3 сторінка — «Моє фізичне здоров’я»: режим дня, зріст та вага за роками, корисні звички, шкідливі звички; відвідування спортивних секцій та досягнення, нагороди; режим харчування та улюблені блюда (дівчатка можуть написати рецепти), індивідуальна оздоровча система тощо;
4 сторінка — «Моє соціальне здоров’я»: сім’я, друзі, домашні тварини (розповідь, малюнки фото); захоплення, дозвілля;
5 сторінка — «Моє психічне здоров’я»: мій характер (позитивні риси та негативні, які я хотів би виправити….); мій настрій найчастіше…; що впливає на настрій (позитивно або негативно), я борюсь із поганим настроєм… тощо;
6 сторінка — «Моє інтелектуальне здоров’я»: найулюбленіші шкільні предмети (чим подобаються), важкі шкільні предмети (у чому утруднення), я відвідую додаткові та факультативні заняття (їх вплив на успішність), шкільні гуртки; динаміка навчальних досягнень;
7 сторінка — «Моє духовне здоров’я»: світ моїх захоплень; мої улюблені книги, пісні, вірші, кінофільми, автори, виконавці тощо; відвідування театрів, виставок тощо.
8 сторінка — «Моє майбутнє»: я хочу стати…(професія), для цього я буду навчатись у… (назва навчального закладу), в особистому житті я….
ІІ. Усебічна перевірка ступеня засвоєння змісту навчального матеріалу
1. Бесіда за запитаннями
— Що таке здоров’я? Від чого воно залежить?
— Формула здоров’я (передбачай, уникай, дій).
— Назвіть правила здорового способу життя.
   
2. «Мозковий штурм»
— Назвіть складові здоров’я.
 
Колесо життя
 
ІІІ. Підготовка учнів до активного й усвідомленого засвоєння навчального матеріалу
Розповідь учителя
— Здоровий спосіб життя — усвідомлене, відповідальне, активне ставлення до власного здоров’я, акумулювання певних позитивних або нейтралізація негативних факторів, зовнішніх і внутрішніх.
 
Як ви думаєте, про кого й у який час було зроблено таке зауваження: «Коли я був маленьким хлопчиком, нас учили шанувати і поважати старших, але сьогодні молодь думає, що вони найрозумніші і не терплять ніяких обмежень»?
(Після висловлених дітьми припущень учитель повідомляє, що так висловлювався понад 3000 років тому Геосід.)
 
ІV. Постановка пізнавального завдання
Бесіда
1. Визначте етапи розвитку людини.
2. Які зміни ви самі помітили впродовж останніх 2 років у своєму організмі?
 
V. Засвоєння нових знань і способів дій
Робота в групах за підручником або за окремо наданими текстами
1. Що називається фізіологічною зрілістю? Її ознаки.
2. Який розвиток вважається нормальним?
3. Що таке соціальна зрілість? Її ознаки.
 
4. Пояснити і проілюструвати прикладами правила в підручнику.
«Соціально зріла людина вміє самостійно:
• прогнозувати свою поведінку за будь-яких життєвих ситуацій;
• здобувати потрібну інформацію й аналізувати її згідно зі своїми цілями
в різних сферах життя;
• мобілізувати себе на виконання власного рішення всупереч різним обставинам;
• відслідковувати хід виконання власних дій та їхні результати;
• робити висновки з власної поведінки в різних ситуаціях;
• емоційно правильно реагувати на різні життєві ситуації».
VІ. Первинна перевірка розуміння і корекція засвоєння учнями нового
матеріалу
Повідомлення учнів після роботи в групах, корекція знань учителем
VІІ. Фізкультхвилинка
VІІІ . Закріплення знань і способів дій, самоперевірка знань
Письмова самостійна робота — відповідь на запитання «У якому випадку підлітка вважають соціально зрілою людиною?»
ІХ. Узагальнення і систематизація знань
1. Складання схеми «Ознаки зрілості»
  2. Запитання вчителя, бесіда
— Які ж якості необхідно виховувати в собі підлітку, щоб стати соціально зрілою людиною? 
 
(Відповіді учнів.)
3. Коментоване читання учнями правил
«Для того щоб стати соціально зрілою людиною, важливо:
• обмірковувати наслідки своїх вчинків, учитися відповідати за них;
• не перекладати на інших відповідальність за свої невдачі;
• набувати знань, які допомагають прийняти правильні рішення;
• використовувати набутий досвід під час роз’язання нових завдань;
• учитися бути терпимими, співчувати людям;
• бути здатними до співпереживання;
• стримувати прояви агресії;
• прагнути набувати нових позитивних рис;
• самому ставити перед собою мету й шукати шляхи її досягнення».
 
Х. Рефлексія
Запитання вчителя
1. Хто з вас уважає себе соціально зрілою людиною:
А) повністю;
Б) частково. (Діти піднімають руки.)
2. Наскільки важливою є тема цього уроку для вашого подальшого розвитку?
ХІ. Підбиття підсумків
1. Аргументоване виставлення оцінок.
2. Загальні зауваження щодо роботи груп, класу на уроці.
ХІІ. Інформація про домашнє завдання
Читати § 1 підручника.
Випереджувальне завдання до уроку № 5 (робота в групах) — підготовка
учнівських проектів за темами:
1. Оздоровчі системи (приклади).
2. Сучасні й традиційні системи харчування (приклади).
3. Основні компоненти їжі та їх значення для людини.
4. Раціональне харчування.

Категорія: Основи здоров ’я 8 клас | Додав: uthitel (26.01.2014)
Переглядів: 5316 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: