Урок № 14 Тема. Значення всебічного розвитку для формування особистості молодої людини. Взаємовплив психічної та духовної складових здоров’я - Основи здоров ’я 8 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 8 клас

Урок № 14 Тема. Значення всебічного розвитку для формування особистості молодої людини. Взаємовплив психічної та духовної складових здоров’я

Урок № 14
Тема. Значення всебічного розвитку для формування особистості молодої людини. Взаємовплив психічної та духовної складових здоров’я
 
Цілі
освітні: сформулювати ознаки гармонійного розвитку особистості та естетичні вияви здоров’я; розкрити вплив витворів мистецтва, моральних засад, правил загальнолюдської моралі, естетичного, етичного розвитку на здоров’я людини;
розвивальні: розвивати мислення на основі загальних розумових дій і операцій: обґрунтування висновку; застосування контролю та самоконтролю; оцінювання дії, явища тощо; уміння розуміти послідовність та причинно-наслідкові зв’язки, а також спостерігати, порівнювати, систематизувати, доводити, моделювати;
виховні: продовжити виховувати бажання гармонійно розвиватись з метою формування особистості; продовжувати виховувати потребу ведення здорового способу життя для гармонійного розвитку; продовжувати виховувати необхідність дотримання правил загально-
людської моралі.
Тип уроку: комбінований.
Основні терміни і поняття: ознаки гармонійного розвитку особистості; збереження духовної складової здоров’я; правила загальнолюдської моралі.
Міжпредметні зв’язки: психологія, етика, естетика.
Наочність: схеми, таблиці, малюнки
Обладнання: 1. Основи здоров’я: Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О. В. Тагліна, І. Ю. Кузьміна.— Х. : Веста, 2008. — 160 с. : іл. 2. Тагліна О. В. Основи здоров’я. Робочий зошит. 8 клас.— Х. : Веста, 2007.— 64 с. 3. Тагліна О.В. Основи здоров’я. 8 клас: Комплексний заліковий зошит для тематичного оцінювання.— Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2008.— 32 с.
Девіз уроку: «Життя саме по собі — ні благо, ні зло: воно вмістилище і блага, і зла, дивлячись по тому, на що ви самі його перетворили» (Марк Аврелій).
 
Хід уроку
І. Організаційний етап
1. Привітання учнів, створення позитивного настрою
2. Перевірка готовності до уроку
ІІ. Усебічна перевірка ступеня засвоєння змісту навчального матеріалу
1. Перевірка домашнього завдання
2. Перевірочна робота за попередньою темою (тестові завдання в підручнику)
ІІІ. Підготовка учнів до активного й усвідомленого засвоєння навчального матеріалу
1. Ситуаційна задача
Юрко захоплюється комп’ютером, і в інформатиці рівних у класі йому немає. Але він більше нічим не хоче займатися. Інші предмети практично не вчить і має з них не дуже гарні оцінки. Навіть коли хлопці кличуть його пограти в футбол, він відмовляється, воліючи посидіти за комп’ютером. У чому полягає небезпека такої ситуації?
 
2. Обговорення ситуаційної задачі
ІV. Постановка пізнавального завдання
Бесіда
— Як ви думаєте, які чинники впливають на розвиток особистості? (Спадковість, особиста діяльність людини, соціальне середовище, виховання та вплив суспільства)
— Що називають життєвими навичками?
— Які життєві навички сприяють:
• соціальному благополуччю;
• психологічному благополуччю?
 
V. Засвоєння нових знань і способів дій
Самостійна робота за підручником
1. Особистість та її розвиток.
2. Значення всебічного розвитку для формування особистості молодої людини.
VІ. Первинна перевірка розуміння і корекція засвоєння учнями нового матеріалу
Бесіда, корекція знань учителем
1. Що таке особистість?
2. Як вона формується?
3. Які фактори впливають на розвиток особистості?
4. У чому особливості підліткового періоду в розвиткові особистості?
 
5. Як вирозумієте поняття «особистісне зростання»?
6. Що означає поняття «гармонійно розвинена особистість»?
7. Яке значення має різнобічний розвиток особистості?
 
VІІ. Фізкультхвилинка
VІІІ . Закріплення знань і способів дій, самоперевірка знань
Читання з коментарем підручника
1. «Вашому особистісному зростанню будуть сприяти…»
2. «У гармонійно розвинутої людини з’являються такі якості…»
ІХ. Узагальнення і систематизація знань
1. Складання схеми «Якості гармонійно розвиненої людини».
2. Робота з літературними джерелами.
Я вірю в силу доброти.
Добро завжди сильніше злого,
Дає наснагу, щоб цвісти
І світлу обирать дорогу.
Я вірю в силу доброти,
Що має долю роботящу,
Що хоче, щоб і я, і ти,
І все було у світі кращим.
(В. Крищенко)
 
Будь світлою і чистою, дитино,
Добро твори у світі кожен час!
Добро, любов — то категорія єдина,
Яка веде до світла кожного із нас.
Добром на доброту відповідай щоденно
Й на зло також добром відповідай.
Покликання найбільше для людини —
Усю себе ти для добра віддай!
Х. Рефлексія
Завдання
— Поясніть вислів Р. Шумана: «Ласощами, печивом і цукерками не можна виростити з дітей здорових людей. Подібно до тілесної їжі, духовна теж повинна бути простою і живильною».
 
ХІ. Підбиття підсумків
Повідомлення вчителя
1. Аргументоване виставлення оцінок.
2. Загальні зауваження щодо роботи груп, класу на уроці.
ХІ. Інформація про домашнє завдання
Читати § 13.
Підготовка до уроку № 15 «Ідеал сучасної людини»; обговорення основних тез виступів.


Категорія: Основи здоров ’я 8 клас | Додав: uthitel (26.01.2014)
Переглядів: 3973 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: