Урок 16, 17 Запобігання вживанню наркотиків підлітками - Основи здоров ’я 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 7 клас

Урок 16, 17 Запобігання вживанню наркотиків підлітками

Урок 16, 17

Запобігання вживанню наркотиків підлітками

Мета: навчити школярів запобігати вживанню наркотиків; розвивати вміння відповісти «ні» на «заманливу пропозицію»; виховувати відповідальність за свої вчинки, самоповагу.

Обладнання та матеріали: плакати, фото, схеми.

Базові поняття й терміни: наркотична залежність, кримінальна відповідальність.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

Обговорення ситуації

Якось у Романа стався конфлікт з батьками, через що він дуже на них образився. Через те, що його не зрозуміли, настрій був пригнічений, нічого не хотілося робити. На вулиці друзі запропонували прийняти наркотик, від якого стане краще. Роман погодився, і вже за мить світ здавався йому зовсім іншим.

У цьому новому, уявному, світі не було проблем і переживань.

Дискусія

— Чи розв’язав Роман свої проблеми?

— Чим закінчується прийняте хлопцем рішення?

III. Постановка завдань уроку перед учнями

Знати: причини вживання наркотичних речовин; як виникає наркотична залежність; яка кримінальна відповідальність за поширення наркотичних речовин.

Уміти: розпізнавати ознаки наркотичної залежності; поводитися в молодіжному середовищі; надавати допомогу в разі наркотичного отруєння.

IV. Вивчення нового матеріалу

Причини вживання наркотичних речовин підлітками «Мозковий штурм»

— Що називають залежністю?

Залежність — це несвобода людини від будь-якого зовнішнього чинника або внутрішньої сполуки.

Етапи формування наркотичної залежності Ознаки наркотичної залежності: • різка, нічим не зумовлена зміна настрою: то безтурботна веселість, то апа-

тія і байдужість, відсутність бажання щось робити;

• розлади сну, зміна режиму дня;

• зміна апетиту;

• неадекватна реакція на зовнішні подразники, байдужість до оточуючих;

• злочини: крадіжки, зберігання і поширення наркотиків.

Кримінальна відповідальність за поширення наркотичних речовин

Людина, що всерйоз захопилася наркотиками, поступово потрапляє до злочинного середовища. Світ наркоманів і злочинців жорстокий, і людське життя тут нічого не варте. Відомо, що для здобуття грошей на наркотики наркоманам доводиться красти, грабувати людей, продавати наркотики, займатися проституцією.

Наркотики і злочинність ідуть у парі. Зазвичай, усе починається з дрібних крадіжок у магазинах або з кишенькового злодійства, а закінчується більш серйозними злочинами — пограбуваннями, розбоєм і насильством.

У всіх країнах торгівля наркотиками контролюється злочинним світом.

І майже скрізь здобування, виробництво, зберігання, поширення та вживання наркотиків перебувають поза законом.

У наркоманів виникає велика проблема матеріальної залежності від тих, хто забезпечує наркотиками. Уникнути її практично неможливо. Ніколи не підтримуйте стосунків з торговцями наркотиками.

Законом суворо переслідуються навіть ті, хто виконує їхні дрібні доручення, отримуючи за це плату наркотиками. А в результаті — ув’язнення. Чи реально сказати «ні»

Не лише в підлітків, а й у багатьох дорослих виникають проблеми в разі необхідності відмовитися від пропозиції випити чи вжити наркотики.

 Іноді люди кажуть алкоголю «так» тільки через те, що їм досить складно сказати «ні» , бо постійно відчувається тиск: з боку друзів, традицій, обставин. А щоб сказати «ні», потрібна сила волі. Що означає мати силу волі? Це, насамперед, бути людиною, упевненою в собі та своїх можливостях. Тоді набагато збільшуються шанси залишитись собою, не зрадити своїх життєвих принципів. Давайте розглянемо різні типи поведінки і спробуємо зрозуміти, який з них є найбільш продуктивним.

Пасивна поведінка:

• людина поступається іншим, нехтуючи своїми інтересами;

• завжди в усьому поступається;

• людина нічого не намагається зробити для ствердження своїх прав;

• зберігає мовчання, коли її щось не задовольняє;

• часто вибачається.

І як наслідки цього: не отримує того, що хоче; відчуває самотність; утрачає самоповагу; накопичує образи та невдоволення.

Агресивна поведінка:

• людина захищає свої права, зневажаючи права інших;

• самостверджується за рахунок інших;

• пригнічує оточуючих.

Це призводить до того, що людина втрачає повагу й добре ставлення до себе, відчуває дискомфорт у колективі, не може розслабитися.

Упевнена поведінка:

• людина не дозволяє порушувати свої права, але й не ігнорує прав інших;

• поважає себе та інших;

• уміє не лише говорити, але й слухати;

• упевнена в собі та своїх діях;

• відповідає за свої вчинки;

• відкрита почуттям і вміє вільно висловлювати їх.

Упевнена поведінка є найбільш ефективною, бо здатна викликати, замість агресії та нерозуміння, щиру повагу й захоплення. Людина, яка впевнено відмовляється від небажаної пропозиції, спроможна бути незалежною, сильною і навіть загадковою особистістю. Особистістю, що відрізняється від інших, причому — на краще.

Завжди може стати в пригоді почуття гумору. Іноді кілька дотепних слів

розрядять напружену атмосферу.

А що ж робити тим, хто хоче, але не може сказати «ні», тим, хто не відчуває себе настільки сильним, щоб протистояти тиску з боку оточуючих? По-перше, необхідно почати працювати над підвищенням власної самооцінки. А для цього потрібно засвоїти окремі навички. З першої спроби, можливо, не вийде повністю змінити свій стиль поведінки, але згодом упевненість стане природним засобом самореалізації.

V. Практична робота

Розробляємо етапи набуття навичок упевненості в собі. Якщо ми опинилися в ситуації, де необхідна відмова, слід поводитися так:

1) усвідомити суть проблеми: що вам не подобається в ситуації, яка склалася, і чого ви хочете насправді;

2) пояснити своє ставлення до ситуації: висловити свої думки і почуття щодо проблеми та поведінки вашому співрозмовнику, описати, що вас хвилює (наприклад: «Я не люблю, коли...», «Мені не подобається...»);

3) сформулювати свою відповідь, чітко описати бажану ситуацію (наприклад: «Я б хотів, щоб ти...», «Не міг би ти...», «Будь ласка, ні...»);

4) з’ясувати, як ставиться співрозмовник до вашого висловлювання, попросити описати, що він (вона) відчуває або думає з цього приводу (наприклад: «Ти не заперечуєш?», «Що ти про це думаєш?», «Яка твоя реакція?»);

5) уважно вислухати співрозмовника, нехай він висловить свої думки і почуття;

6) подякувати. Не зважаючи на реакцію співрозмовника, закінчимо розмову словами вдячності (наприклад: «Спасибі...», «Чудово. Я дуже вдячний...», «Я щасливий, що ти не заперечуєш...»).

«Мозковий штурм»

Варіанти відповіді на пропозицію прийняти наркотики:

— Я вже пробував. Мені не сподобалось.

— Кайф минає, проблеми лишаються.

— Це так само, як і ВІЛ — кров та біль!

— Мій знайомий нещодавно помер від передозування.

— Наркомани рано помирають.

— Боюсь народити чудовисько (бути батьком чудовиська).

— Це пахне ув’язненням.

— Я краще куплю собі щось корисне.

— Батьки побачать сліди від ін’єкції.

— Я знаю, що навіть від одного уколу можна стати наркоманом.

VI. Домашнє завдання

1) Опрацювати матеріал підручника за відповідною темою.

2) Виконати вправи в зошиті.

Категорія: Основи здоров ’я 7 клас | Додав: uthitel (26.01.2014)
Переглядів: 3319 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: