Урок 8 Вимоги до харчування, питного режиму під час інтенсивного фізичного тренування підлітків - Основи здоров ’я 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 6 клас

Урок 8 Вимоги до харчування, питного режиму під час інтенсивного фізичного тренування підлітків

Урок 8

Вимоги до харчування, питного режиму під час інтенсивного фізичного тренування підлітків

Мета: ознайомити з правилами добору страв, якщо доводиться обідати не вдома; пояснитизалежність вікових вимог до харчування і питного режиму від інтенсивності фізичного навантаження; навчити формувати збалансований харчовий раціон достатньої калорійності для звичайних днів та днів із підвищеним фізичним навантаженням.

Обладнання: предмети для сценки, таблиці; скринька з люстерком.

Що підготувати заздалегідь: сценку «Небезпечні експерименти над шлунком» (учасники: хлопчик і дівчинка).

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

Інсценізація (бесіда між двома учнями)

Т е т я н а. Олеже, щоразу, коли ми виходимо на перерву, ти жуєш чіпси, сухарики, кукурудзяні палички, запиваючи все це кока-колою. Ти ж собі такою їжею завдаєш великої шкоди!

О л е г. А ти зовсім нічого не їси. Якщо в шлунок не надходить своєчасно їжа, він може заболіти. Фігуру свою бережеш? У фотомоделі готуєшся?

Т е т я н а. Нікуди я не готуюсь, просто не хочу їсти. Після школи повернуся додому й пообідаю. А ось тобі слід харчуватися правильно, а не пригощати «хімією» свій бідолашний шлунок. Ти ж відвідуєш баскетбольну секцію!

О л е г. Звідки ти така розумна? Знавець гастрономічних наук! Я розділяю точку зору мого тата: «Ми їмо для того, щоб жити, а не живемо для того, щоб їсти». Тому, яка різниця, чим наповнювати шлунок? Він усе перетравить.

Т е т я н а. А тебе не лякає перспектива придбати виразку шлунку, який не може навіть поскаржитися на таке поводження з ним?

О л е г. Якщо ти наполягаєш, піду до їдальні, перекушу що-небудь суттєвого й корисного. Доречі, ходімо зі мною! Тобі також не завадить порадувати свій шлунок.

Обговорення сценки

Вправа «Континуум»

Мета: оцінка ставлення учнів до здорового харчування.

Провести в класній кімнаті умовну лінію. На одному кінці лінії стають ті учні, кому подобаються натуральні продукти, а на другому — ті, хто надає перевагу продуктам із консервантами, барвниками, ароматизаторами. Решта обирають місця ближче до того чи іншого краю. Бажаючі можуть висловитися, чому вони обрали саме таке місце.

— Наведіть приклади неправильного харчування.

— Назвіть наслідки негативних тенденцій харчування підлітків.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Інформація вчителя

У вашому віці лише на підтримання дихання та інших функцій організму необхідно на добу приблизно 1440 ккал. Помірна активність додає потребу приблизно у 1000 ккал.

Інтенсивні заняття спортом можуть збільшити її у 2 рази. Так,

підліток-баскетболіст звичайного дня витрачає приблизно 2000–2500 ккал, а в день тренування — до 3000–4000 ккал.

Розповідь учителя з елементами бесіди

Потреби в поживних речовинах у період росту дітей та під час фізичних навантажень.

Значення вживання білків для нарощування м’язової маси.

Джерела енергії — жири і вуглеводи. Калорійність добового раціону для підлітків, які займаються спортом. Витрати калорій, отриманих з їжею. Режим харчування при фізичних навантаженнях. Наслідки недостатнього надходження енергії з їжею до організму.

Небезпека довготривалих виснажливих або «модних» дієт.

ІV. Валеологічна пауза

У ч и т е л ь. За інтенсивних фізичних навантажень можуть виникнути болі в попереку. Для запобігання цього слід регулярно робити наступні дії.

Оздоровчий прийом цигун «Погладжування поперека»

Розтерти руки і покласти їх долонями на поперек. Зробити масажування поперека вертикальними погладжуваннями вгору і вниз 24 рази.

Вправа запобігає болю в попереку.

V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

Робота з підручником, с._________

— Пригадайте назви продуктів, у яких містяться білки.

— Чому після фізичного або розумового навантаження хочеться солодощів?

— У яких випадках людям призначають спеціальні дієти? (Під час хвороби та реабілітації після неї; при розладах у роботі шлунково-кишкового тракту, ендокринної системи; за проблем із вагою; у період підготовки до спортивних змагань тощо)

— Про які дієти ви чули? (Не вживати хліба й кондитерських виробів, відмовитися від м’ясних продуктів, їсти один раз на день...)

— Які принципи раціонального харчування порушують такі дієти?

— У чому полягає небезпека «модних» дієт?

— Хто має право призначати дієту? (Тільки лікар!)

Робота в групах

Об’єднання учнів у три групи. Назвати свої фізичні відчуття, емоції, здатність до навчання, праці, занять спортом, коли ви:

• група 1: дуже голодні;

• група 2: з’їли надто багато;

• група 3: поїли смачно й у міру.

VІ. Домашнє завдання

1) Опрацювати матеріал підручника, с.______.

2) Узяти участь у складанні «Меню для спортсмена».

Рекомендації

Для виконання завдання № 2 учні об’єднуються в три групи по 7 осіб. Кожен учень групи складає меню для спортсмена на один день тижня. Необхідно працювати у взаємодії зі своїми товаришами задля уникнення одноманітності харчового раціону. При складанні меню слід враховувати стать та фізичні навантаження спортсмена (див. довідковий матеріал, таблиці 1–5).

VІІ. Підсумки уроку

Спортивні тренування, інші фізичні навантаження вимагають підвищення калорійності харчового раціону та вживання більшої кількості води.

Недостатнє, як і надмірне харчування, відсутність певних поживних речовин та мікроелементів призводить до розвитку захворювань багатьох органів і фізіологічних систем організму.

Дуже небезпечно призначати собі дієти, користуючись порадами друзів чи модних журналів!

VІІІ . Релаксація

Гра «Найкращий друг»

Учитель тримає скриньку з люстерком усередині: «Зазирнувши до скриньки, ви побачите свого найкращого друга. Але не виказуйте таємниці, щоб кожен міг побачити його на власні очі».

— Хто ваш найкращий друг?

— Як ви гадаєте, чому людина має любити і поважати себе?

Категорія: Основи здоров ’я 6 клас | Додав: uthitel (30.11.2013)
Переглядів: 798 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: