Урок 7 Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень - Основи здоров ’я 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 6 клас

Урок 7 Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень

Урок 7

Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень

Мета: ознайомити з негативними наслідками харчування сучасної молоді; дослідити проблеми, які можуть виникнути через неправильне харчування; розкрити чинники, які впливають на формування харчових звичок; відпрацьовувати вміння складати збалансований раціон.

Обладнання: таблиці для виконання практичної роботи.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

— Поясніть принципи раціонального харчування. (Регулярність, помірність, різноманітність, збалансованість)

— Що називаємо неправильним харчуванням? (Їсти надто мало, надто багато, надто рідко, надто часто, похапцем, уживати мало фруктів, овочів, забагато смаженого, жирного, неякісні продукти...)

Дискусія

Особливості харчування сучасної молоді. Проблеми, спричинені неправильним харчуванням.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя з елементами бесіди

Пояснення термінів

 «харчова цінність» («поживність») та «енергетична цінність» («калорійність»).

Доцільний вибір продуктів з урахуванням їх калорійності.

Розподіл їжі за калорійністю протягом дня.

Побудова харчового раціону відповідно до особливостей життєдіяльності організму підлітка.

Визначення енергетичної цінності раціону.

ІV. Валеологічна пауза

Оздоровчий прийом цигун «Обертання язика»

Зробити 9 легких обертових рухів язиком у ротовій порожнині за годинниковою стрілкою. Слину, яка утворилася при цьому, проковтнути.

Вправа сприяє зволоженню шлунково-кишкового тракту, поліпшує травлення, покращує перистальтику кишечника.

V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

Робота з підручником, с._________

— Що називаємо харчовою та енергетичною цінністю продуктів?

— До яких проблем призводить неправильне харчування? (Зайва чи недостатня вага, погане самопочуття, харчові отруєння...)

— Назвіть чинники, які найбільшою мірою вплинули на формування ваших харчових звичок.

Гра «Дві страви»

Учні по черзі називають одну страву калорійну і не надто поживну, та одну — не калорійну, але поживну.

Практична робота № 3

Визначення калорійності щоденного харчування

Для виконання практичної роботи учні мають додати страви достатньої калорійності для днів, коли займаються спортом (див. таблицю на с. 32).

Енергетичну цінність (калорійність) раціону підраховують, виходячи з маси тіла. Для цього необхідно визначити ідеальну масу тіла для конкретної дитини.

Залежно від віку визначити, скільки кілокалорій припадає на 1 кг маси.

У 11–13 років на 1 кг маси тіла на добу має надходити 65–75 ккал, 14–17 років — 50–65 ккал.

Помножити ідеальну масу тіла на кількість кілокалорій, і таким чином отримати орієнтовне значення добової потреби організму в їжі.

1. Визначте індивідуальне харчування на день: складіть меню за чотириразового харчування так, щоб на сніданок припадало 25 % добового раціону, на обід — 35 %, на полуденок — 25 %, вечерю — 15 %. Дані занесіть у таблицю 1.

Таблиця 1

Режим

харчування

Назва

продуктів

Маса

продуктів

Енергетична

цінність (ккал)

Відсоток добового

раціону

Обід

 

 

 

 

Сніданок

 

 

 

 

Полуденок

 

 

 

 

Вечеря

 

 

 

 

Загальна кількість

 

 

2. Для обчислення енергетичної цінності продуктів харчування використайте таблиці 2, 3.

Таблиця 2

Добова потреба в енергії, білках, жирах і вуглеводах для підлітків 11–13 років

Калорійність (ккал)

Білки (г)

Жири (г)

Вуглеводи (г)

Загальна кількість

із них

тваринних

2740–2750

9–110

65

90–100

370–410

Таблиця 3

Рекомендований набір продуктів для підлітка на день

Продукти

Маса (г)

Калорійність (ккал)

Курятина

300

372

Риба

200

212

Картопля

200

220

Капуста

100

24

Морква

50

20,5

Яблука

400

228

Мед

50

200

Хліб

150

450

Сало

50

447,5

Масло

50

366

Молоко та кисломолочні продукти

300

200

Разом

1850

2740

Рекомендується вживати також крупи (гречану, пшеничну, рисову, вівсяну тощо) та макаронні вироби.

VІ. Домашнє завдання

1) Опрацювати матеріал підручника, с.______.

2) Обговорити результати практичної роботи з батьками, учителем фізкультури чи тренером.

3) Двоє учнів (хлопчик і дівчинка) готують сценку «Небезпечні експерименти над шлунком».

VІІ. Підсумки уроку

Звичка до певної їжі формується з дитинства.

Під час харчування до організму мають надходити різноманітні поживні речовини в кількостях, необхідних для нормальної життєдіяльності.

 Існує певний взаємозв’язок між кількістю вживаної їжі та власними потребами в ній.

Неправильне харчування призводить до виникнення низки проблем зі здоров’ям.

VІІІ . Релаксація

Вправа «Улюблена страва мого дитинства»

У ч и т е л ь. Закрийте очі. Пригадайте улюблені страви вашого дитинства. Намагайтеся уявити смак цих страв, запах, зовнішній вигляд. Хто для вас їх готував? Чи є вони для вас такими ж привабливими і бажаними, як кілька років тому? Чи хотіли б ви поділитися рецептом своїх улюблених страв?

Заслуховування кількох рецептів.

Категорія: Основи здоров ’я 6 клас | Додав: uthitel (30.11.2013)
Переглядів: 2033 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: