Урок 6 Харчовий раціон підлітка. Вікові вимоги до харчування - Основи здоров ’я 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 6 клас

Урок 6 Харчовий раціон підлітка. Вікові вимоги до харчування

Урок 6

Харчовий раціон підлітка. Вікові вимоги до харчування

Мета: ознайомити зі складовими продуктів харчування підлітків відповідно до їх віку, законами та принципами раціонального харчування; навчити відрізняти корисну їжу від тієї, що може зашкодити здоров’ю; виховувати культуру споживання їжі.

Обладнання: малюнки із зображенням продуктів, таблиці, набори карток.

Що підготувати заздалегідь: 5 однакових наборів карток. Кількість карток у наборі дорівює кількості учнів у вашому класі, поділеній на 5. Якщо в класі 30 учнів, у наборі має бути 6 карток (30 : 5 = 6). На картках напишіть назви продуктів для овочевого салату: огірок, капуста, помідор, цибуля, сіль, олія. Можна підготувати картки для об’єднання в інші «страви» — борщ, узвар тощо.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

— Назвіть ознаки здорової людини.

— Які потреби передусім має задовольняти людина?

Учні називають їх, учитель акцентує увагу на потребі в харчуванні.

Вступне слово вчителя

У людей різні харчові звички і смакові вподобання.

  Одні є прихильниками домашнього харчування, інші поспішають поїсти в кафе.

Одні надають перевагу здоровому харчуванню, інші залюбки вживають усе, що гучно розрекламовано і має привабливу упаковку.

Комусь більше подобаються молочні продукти, а хтось «терпіти їх не може». Одні люди вживають м’ясо, а інші пропагують вегетаріанство.

Дехто з вас любить овочі та фрукти, а деякі діти вживають некорисні напої, штучні продукти: ковбаси з сіллю та консервантами, чіпси, смажені пиріжки, концентровані бульйони, есенційоване морозиво, імпортний, не зовсім якісний шоколад.

Багатьох підлітків приваблюють яскраві пакети і пляшки. Але за красивою етикеткою можуть ховатися некорисні, а інколи й небезпечні для здоров’я речовини.

Вправа «Мікрофон»

— Назвіть по черзі одну страву, яка вам подобається, і одну — яка не подобається.

— Як ви вважаєте, чи завжди те, що подобається, є корисним для здоров’я?

— Чим відрізняються корисні продукти, які можна вживати щодня, від тих, які можна вживати час від часу?

Мозковий штурм

— Назвіть причини, з яких люди їдять.

— Що, на вашу думку, називаємо правильним харчуванням?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя

Потреби в їжі та воді належать до базових людських потреб. Їжа впливає на фізичне, психологічне і соціальне благополуччя кожної окремої людини і на стан здоров’я цілих народів.

Кілька цікавих фактів:

• протягом 65–70 років життя людина з’їдає в середньому 100 тонн їжі, зокрема: 5 корів, 24 свині, 874 птиці, 783 кг риби, 7274 кг хліба, 7988 кг картоплі, 218 кг твердого сиру, 12 776 яєць, 160 кг шоколаду;

• на споживання їжі людина витрачає 6–7 років життя, проводить 560 діб за готуванням їжі, сідає за обідній стіл 82 тисячі разів;

• якби людина мала пташиний апетит, то за день з’їдала б стільки, скільки з’їдає за місяць.

Розповідь учителя з елементами бесіди

Складові компоненти їжі (білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини). Значення основних складових харчових продуктів для організму.

Складові компоненти їжі

Поживні речовини

Види

Значення для організму людини

 

Білки — основний бу-

дівельний матеріал

 

Тваринні

Вони виконують важливі функції в організмі:

скорочення м’язів, транспортування кисню,

захист від інфекції і крововтрат тощо.

Рослинні

Вуглеводи — основне

джерело енергії

Прості

Забезпечують організм енергією, можуть відкладатись у печінці

Складні

Жири — концентроване джерело енергії;

здатні відкладатись

Тваринні

Беруть участь у теплорегуляції організму, за-

хищають шкіру і волосся, утворюють підшкір-

ну жирову клітковину

Рослинні (олії)

Вітаміни — життєво важливі речовини, що беруть участь в обміні речовин

 

Водорозчинні

(С, групи В, Р)

Сприяють засвоєнню білків, жирів, вуглеводів

та інших речовин, підвищують опірність орга-

нізму до інфекції. Основне джерело здоров’я

людини

Жиророзчинні (А, Д, Е, К)

Вода — еліксир життя. Якість питної води, норми споживання. Принципи і закони раціонального харчування. Вплив харчування на самопочуття і здоров’я людей та особливості харчування підлітків. Смакові вподобання.

Вибір їжі. Несприйнятливість окремих продуктів. Харчова алергія. Культура споживання їжі. Правила поведінки за столом. Поради щодо оптимізації власного режиму харчування.

ІV. Валеологічна пауза

Оздоровчий прийом цигун «Масажування живота»

Розтерти долоні й покласти їх одна на одну трохи нижче пупка (права долоня зверху лівої). Зробити 12 концентричних обертань за годинниковою стрілкою в нижній ділянці живота.

Вправа сприяє поліпшенню травлення, покращує перистальтику кишечника.

V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

Робота з підручником, с._________

Обговорення в колі

Обговорити рішення Міністерства освіти і науки України про вилучення деяких продуктів із меню шкільних їдалень.

— Які продукти заборонено продавати в шкільних їдальнях?

— Які причини цієї заборони?

Обговорення відомого вислову Поля Брегга: «Ми — те, що ми їмо»

Робота в групах

Об’єднання учнів у п’ять груп за допомогою карток. Змішати і роздати картки. Учні «готують» салат або іншу страву, розказують про її корисність.

VІ. Домашнє завдання

1) Опрацювати матеріал підручника, с.______.

2) За допомогою батьків перевірити, чи правильно ви харчуєтеся.

3) Розказати про значення для здоров’я чистої питної води.

VІІ. Підсумки уроку

Головною заповіддю в наш час повинно стати розумне харчування, виявлення своїх помилок у споживанні їжі та усунення їх. Існує тісний зв’язок між харчовою цінністю продуктів, які містять білки, жири, вуглеводи, вітаміни і мінеральні речовини, та фізичним розвитком і самопочуттям людини. Як дорослі, так і підлітки мають свої смакові уподобання, але при виборі їжі не можна орієнтуватися лише на них.

VІІІ . Релаксація

Гра «Що корисно?»

Учитель називає страву, а учні плескають у долоні, якщо вона належить до корисних, і заперечливо хитають головою, якщо її можна вживати зрідка.

Категорія: Основи здоров ’я 6 клас | Додав: uthitel (30.11.2013)
Переглядів: 2947 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: