Урок 5 Рівень фізичного розвитку. Ознаки гармонійного розвитку хлопчиків і дівчаток - Основи здоров ’я 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 6 клас

Урок 5 Рівень фізичного розвитку. Ознаки гармонійного розвитку хлопчиків і дівчаток

Урок 5

Рівень фізичного розвитку. Ознаки гармонійного розвитку хлопчиків і дівчаток

Мета: пояснити особливості розвитку людини порівняно з іншими живими істотами, переконати учнів у важливості змін, що відбуваються в підлітковому віці; виховувати бажання спостерігати за власним розвитком.

Обладнання: плакат для виготовлення профілю класу; стікери, паперові фігурки, які мають принести учні, удесятеро менші за їхній зріст; панно «Земля — прекрасний сад»; таблиці для

виконання практичної роботи.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

— Назвіть правила добору одягу відповідно до погоди.

— Які з них ви виконуєте, а які — ні? Чому?

— Як потрібно доглядати за одягом і взуттям?

Творча діяльність

Проект «Профіль класу»

Оформлення профілю класу. Учні наклеюють на великому аркуші паперові фігурки, які вони підготували вдома (фігурки розміщуються не за зростом).

Під кожною фігуркою на профілі класу можна наклеїти стікери з іменами й прізвищами учнів.

Порівняти профіль класу з панно «Земля — прекрасний сад», виготовленим учнями на уроці 3.

— Що спільного між двома колективними роботами? Чим вони відрізняються?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя з елементами бесіди

Підлітковий період розвитку.

Фізичний розвиток, зумовлений статевим дозріванням. Чинники фізичного розвитку (спадковість, гормони, харчування, хвороби). Оцінка фізичного розвитку: антропометричні ознаки (зріст і маса тіла, окружність грудної клітки, окружність голови) та фізіологічні показники.

Оцінні таблиці.

Ендокринна система.

 Функції гормонів.

 Акселерація. Специфічні зміни в організмі дівчаток і хлопчиків.

Індивідуальність ознак статевого дозрівання.

Психологічні особливості підліткового віку.

Гармонійний розвиток підлітків (фізичне, психічне, соціальне і духовне благополуччя).

ІV. Валеологічна пауза

У ч и т е л ь. Майстри китайської системи цигун розробили низку корисних для здоров’я вправ і прийомів, які ми будемо розучувати і виконувати.

Оздоровчий прийом цигун «Підпирати небо»

Ліва рука кулаком упирається в лівий бік, права рука зігнута в лікті, передпліччя розташоване вертикально, долоня на рівні грудей. Повільно піднімати праву руку вгору, розгорнувши долоню назовні. Змінити положення рук і повторити вправу. Рухи виконують 5 разів.

Вправа позитивно впливає на весь організм, підвищує еластичність суглобів, поліпшує травлення.

V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

Робота з підручником, с._________

Виберіть правильну відповідь:

1. «Підлітковий вік — це… років»

а) 16–18; б) 8–10; в) 5–7; г) 11–14.

2. Що називаємо акселерацією?

а) прискорений психічний розвиток; б) перебудову організму; в) прискорений фізичний розвиток; г) недостатній розвиток.

— Пояснити, чим розвиток людини відмінний від розвитку інших живих істот.

— Назвати основні ознаки перехідного періоду в хлопчиків та дівчаток.

Учні по черзі називають моменти, коли змінювалися їхні потреби та інтереси (наприклад, їх перестали цікавити ляльки або машинки, сподобалося читати книжки, захотілося мати друзів, виникло бажання вести щоденник).

Робота в групах

Об’єднання учнів у дві групи. Перша група готує повідомлення про фізичний розвиток підлітка, друга — про психологічний. Виступи представників груп.

Практична робота № 2

Визначення рівня фізичного розвитку

Для виконання роботи слід виміряти зріст та масу тіла, окружність грудної клітки, життєву ємність легень (за можливістю).

Рекомендації щодо вимірювань див. на с. 18.

Дані всіх вимірювань записати в таблицю, відмітивши стать ______ .

Вік (роки)

 

Зріст, см

 

Маса, кг

 

Окружність грудної клітки, см

Життєва ємність легень, мл

 

 

 

 

 

Порівняти дані свого розвитку з середніми показниками, які подані в таблиці.

Показники фізичного розвитку учнів (за підручником Т. Є. Бойченко та ін.)

Вік

(роки)

Зріст,

см

Маса,

кг

Окружність

грудної клітки, см

Життєва ємність

легень, мл

Хлопчики

11

128–161

26–55

66,5

2200

12

130–173

29–61

68,9

2450

13

140–178

31–70

71,2

2800

Дівчатка

11

130–160

25–52

66,4

1600

12

134–171

26–64

68,3

1880

13

143–173

30–72

70,7

2000

Увага! Різниця при порівнянні окружності грудної клітки може бути додатною або від’ємною. Ознака буде вищою від середньої за різниці від + 0,5 до + 1, високою — за значення більшого від + 2. За різниці показників у межах від – 0,5 до – 1 ознака вважається нижчою від середньої, від – 1 до – 2 — низькою. Записати, яка ознака характерна для вашого фізичного розвитку, зробити висновок.

VІ. Домашнє завдання

1) Опрацювати матеріал підручника, с.______.

2) Розпитати батьків, як вони розвивались у підлітковому віці.

VІІ. Підсумки уроку

Вікові зміни — це нормальне явище, і кожна людина має власний біологічний «календар змін». Потреби людини з віком змінюються. Усі фізичні та психологічні зміни, що відбуваються з кожним підлітком, — цілком природні.

Фізичний розвиток визначається антропометричними показниками, а проявляється у фізичних якостях.

VІІІ . Релаксація

Гра «Ти — молодець!»

Учні стоять у колі. Один учень виходить у центр, називає своє ім’я і повідомляє про те, чого він навчився робити, або про свій недавній успіх («Я навчився стрибати на батуті» або «Я навчилася робити шпагат»). У відповідь усі промовляють: «Ти — молодець!» і піднімають угору великий палець.

Категорія: Основи здоров ’я 6 клас | Додав: uthitel (30.11.2013)
Переглядів: 1919 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: