Урок 4 Чинники здоров’я. Природні чинники збереження і зміцнення здоров’я. Клімат і здоров’я - Основи здоров ’я 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 6 клас

Урок 4 Чинники здоров’я. Природні чинники збереження і зміцнення здоров’я. Клімат і здоров’я

Урок 4

Чинники здоров’я. Природні чинники збереження і зміцнення здоров’я. Клімат і здоров’я

Мета: ознайомити з чинниками здоров’я і пояснити їх дію; навести приклади впливу природних чинників на здоров’я, обґрунтувати необхідність урахування регіональних особливостей клімату на організацію розпорядку дня і добір одягу; навчити добирати одяг і взуття відповідно до погоди.

Обладнання: малюнки та фотографії різного одягу; комплекти сезонного одягу для підлітків або ляльок; музичний супровід.

Що підготувати заздалегідь: половина учнів спільно з дорослими готують дослідження про розвиток технологій у XX столітті. Решта учнів готують комплекти сезонного одягу (зима, весна, літо, осінь) для виконання практичної роботи.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

Навести приклади позитивних і негативних наслідків технічного прогресу.

З’ясувати «плюси» і «мінуси» для людини побутової техніки (наприклад, пилососа, холодильника, телевізора).

Презентація проектів із розвитку технологій, виконаних удома.

Проблемне запитання:

— Для чого нам одяг і яким він має бути?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя з елементами бесіди

Здоров’я — одне з основних джерел щастя, радості та повноцінного життя.

Сприятливі і несприятливі чинники, від яких залежить стан здоров’я людини.

Чинники здоров’я

    Поняття про клімат.

 Кліматичні умови України. Регіональні особливості клімату та їх вплив на здоров’я. Акліматизація. Поради мандрівникам. Головні функції одягу.

ІV. Валеологічна пауза

Руханка «Погода в Занзібарі» (у парах)

Учні, стоячи обличчям один до одного, повторюють рухи за вчителем. «У Занзібарі гріє сонечко (погладжування по плечах), дме легкий вітерець (руки вгору, невеличкі нахили вліво-вправо). Раптом хмарки закрили сонечко, почав накрапати дощик (пальці рук злегка постукують по стегнах), здійнявся вітер (руки вгору, нахили виконуються з великою амплітудою), почалася злива (пальці рук енергійно стукають по стегнах). Згодом буря вщухає, злива переходить у дрібний дощик, буря перетворюється на легенький вітерець (виконуються рухи у зворотньому порядку). У Занзібарі знову сонячно».

V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

Робота з підручником, с._________

— Навести приклади впливу погодних умов на здоров’я людей.

— Пояснити значення терміна «акліматизація».

— Хто більше ризикує обгоріти на сонці: блондин зі світлою шкірою чи смаглявий брюнет?

— Обґрунтувати необхідність правильно добирати одяг, організовувати свій побут, харчування і режим дня під час акліматизації.

Робота в групах

Оцінка ставлень учнів до холодної і спекотної погоди.

Практична робота № 1

Добір одягу за сезоном і погодою

Показ колекцій «Чотири сезони» (під музичний супровід). Групи не лише демонструють одяг, а й пояснюють, із яких матеріалів його виготовлено, від чого цей одяг захищає тощо. Зробити висновки, які саме властивості одягу використані для відповідного сезону.

Гра «Яка погода, такий одяг»

Учні об’єднуються в три групи. Перша група за допомогою міміки та жестів зображує реакцію людини на певну погоду. Друга група має вгадати, яка погода мається на увазі, і запропонувати відповідний одяг. Третя група оцінює, наскільки точно виконали завдання їхні однокласники.

Замість показу колекцій можна підібрати одяг лялькам або за малюнками, наданими вчителем. Цей одяг має відповідати порі року та погоді, що може її супроводжувати.

VІ. Домашнє завдання

1) Опрацювати матеріал підручника, с.______.

2) Виміряти свій зріст, а потім вирізати з кольорового паперу й оформити фігурки вдесятеро менші ніж зріст. Виміряти масу свого тіла, окружність грудної клітки, життєву ємність легень (за можливістю).

3) Узяти участь в екологічних проектах (наприклад, «Озеленення населенного пункту», «Змінюємо наш двір разом»).

VІІ. Підсумки уроку

Природне середовище — необхідна умова існування людини і збереження її здоров’я. Водночас воно є джерелом небезпек, зокрема тих, що спричинені кліматом і погодою. Несприятливі погодні умови мають переважно сезонний характер. Дію холоду, вітру, вологи, спеки можна зменшити, підібравши відповідний одяг.

 Головна функція одягу — захист тіла від забруднень і метеорологічних впливів.

VІІІ . Релаксація

Медитативна вправа «Літо» (під музичний супровід)

Лунає спокійна приємна мелодія. Учні сидять вільно, розслабившись. Вони повторюють подумки слова, які промовляє вчитель: «Літо, тепло, затишно.

Я знаходжуся на лісовій галявині. Наді мною гойдаються верхівки дерев. Шелестить листя. Співають птахи. Світить сонце, зігріваючи землю. У блакитному небі спокійно пливуть хмаринки. Я слухаю чарівну музику лісу. Мені дихається легко, вільно. Я відпочиваю».

Рекомендації

Заплануйте на вихідний день позакласний захід «День природи». Посадіть дерева у дворі школи, всім класом приберіть сміття на прилеглій вулиці. Запитайте підлітків: «Чим цей день відрізняється від звичайних вихідних? Чи складно постійно дбати про довкілля?».

Обговоріть з учнями можливість виконання екологічних проектів у вашому населеному пункті.

Категорія: Основи здоров ’я 6 клас | Додав: uthitel (30.11.2013)
Переглядів: 1848 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: