Урок 3 Взаємозв’язок здоров’я людини і природи та техніки - Основи здоров ’я 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 6 клас

Урок 3 Взаємозв’язок здоров’я людини і природи та техніки
Урок 3
Взаємозв’язок здоров’я людини і природи та техніки

Мета: ознайомити з деякими екологічними проблемами довкілля; дослідити позитивні та негативні наслідки технічного прогресу; сприяти формуванню екологічної свідомості.
Обладнання: аркуші паперу, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей; квітки-символи; картки з малюнками; плакат з етичними правилами; музичний супровід.
Що підготувати заздалегідь: картки з малюнками транспортних засобів, будинків, засобів зв’язку, побутових приладів. Можна взяти по одному малюнку і розрізати його на пазли (кількість пазлів дорівнює кількості учнів у класі).
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності. Перевірка домашнього завдання
— Розкажіть про негативний вплив господарської діяльності людей на природу в нашому населеному пункті.
— Наведіть приклади раціонального природокористування.
Робота в групах. Гра
(під музичний супровід)

Уявити мальовничий куточок природи, де вам доводилося бувати раніше чи бачити по телевізору, або читати про нього в книжці.
Об’єднатися в групи по 5–6 осіб і коротко описати одне одному те, що ви уявили (вигляд місцевості, рослини, тварини, звуки, запахи, асоціації).
Поміркувати, що може зіпсувати красу і спокій цих прекрасних куточків природи (стихійне лихо, забруднення побутовим сміттям, вирубування лісу, пожежа тощо).
Розподілити ці фактори на ті, що піддаються контролю з боку людей, і ті, що не залежать від них.
Запропонувати заходи щодо збереження природи (запобіжні, рятувальні).
Творча діяльність
У ч и т е л ь.

Кожен із вас не тільки частинка суспільства, а передусім — частинка Природи.

Ми повинні зробити все, аби зберегти природне середовище.

Людство буде жити і процвітати, якщо всі діти планети захищатимуть і зберігатимуть її, піклуючись не тільки про власне життєзабезпечення, а й про майбутні покоління.

Природа подарує нам силу, енергію, підвищить імунітет, збереже і зміцнить здоров’я.

Уявіть собі Землю у вигляді прекрасного саду.

Кожен із вас — чудова і неповторна квітка в цьому саду. Зі своїм кольором, ароматом, формою, характером. Кожна людина-квітка прикрашає собою сад-Землю. Без будь-якої рослини цей сад не виглядатиме розкішно й багато.
Виготовлення панно «Земля — прекрасний сад» із застосуванням квіток, які символізують кожного учня класу.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Мозковий штурм
— Для чого люди створили техногенне середовище?
— Назвіть переваги і недоліки комп’ютера, Інтернету.
Розповідь учителя з елементами бесіди
Розвиток технологій у давнину.
Досягнення технічного прогресу, що допомагають рятувати життя людей, зберігати і зміцнювати їхнє здоров’я.
Небезпеки техногенного середовища.


Негативні наслідки науково-технічного прогресу (НТП). Джерела забруднення навколишнього середовища (заводи, фабрики, гірничо-добувні підприємства, транспорт різного призначення). Екологічні проблеми довкілля.
Гра «Асоціації»
На дошці написано слово «Екологія». Учні називають слова або фрази, які асоціюються у них із цим поняттям.
ІV. Валеологічна пауза
Гра «Добре чи погано?»
Учні оцінюють певне твердження: схвалюють — за допомогою оплесків, стоячи; засуджують — схрещують руки перед собою, сидячи.
• Наші предки бережно ставилися до природи.
• У ХХ столітті в нашій країні з метою збільшення виробництва хліба, овочів зорали більше половини лук, знищили ліси і переліски.
• Автотранспорт викидає в атмосферу вуглекислий і чадний гази.
• Дійти додому можна у двох напрямках. Один — поблизу великої автомагістралі з інтенсивним рухом, інший — поблизу парку. Підлітки вибрали другий напрямок.
• Улітку хочеться купатися у водоймах. До ставка близько, але в ньому вода забруднена стічними водами. До річки далеко, проте вода в ній чиста, прозора. Підлітки вибрали шлях до ставка.
• У школі ми п’ємо екологічно чисту воду.
• Учні нашої школи щовесни висаджують дерева, кущі, квіти.
V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів
Робота з підручником, с. ___________
— Пояснити значення терміна «екологія».
— Назвати чинники, що негативно впливають на екологічний стан довкілля;
не менш як три небезпеки техногенного середовища.
Обговорення етичних правил поводження на Землі (за Е. Калленбахом).
Робота в групах
Учні об’єднуються в чотири групи (транспорт, житло, засоби зв’язку, побутові прилади). Це можна зробити за допомогою карток із малюнками або пазлів.
Завдання
1. Назвати переваги досягнень технічного прогресу.
2. Визначити небезпеки, пов’язані з цими досягненнями.
VІ. Домашнє завдання
1) Опрацювати матеріал підручника, с.______.
2) Разом із дорослими взяти участь у проекті «НТП у нас удома».
3) Об’єднавшись у чотири групи, підготувати колекцію одягу для певної пори року.
Рекомендації
Половина учнів виконує завдання № 2, решта — завдання № 3 (за власним вибором).
Проект «НТП у нас удома» доцільно виконувати групами по 2–3 учні.
У ньому може йти мова про технологічні досягнення, які забезпечили наявність на ринку споживачів нових товарів (наприклад, сучасних моделей побутової техніки, комп’ютерів тощо).
Для виконання проекту радимо провести колективні дослідження.
Розпитати бабусь чи дідусів про техніку (побутові прилади, засоби зв’язку, транспортні засоби) у часи їхнього дитинства.
Розпитати про те саме батьків.
Порівняти сучасні технології з тими, про які вам розповіли.
Написати про те, що дізналися. Бажано свої дослідження підкріпити фотографіями, вирізками з газет, журналів, малюнками.
Для виконання завдання № 3 учні об’єднуються в чотири групи (зима, весна, літо, осінь, можна за датами народження). На наступному уроці групи продемонструють одяг для дівчат і хлопців та прокоментують свій вибір.
VІІ. Підсумки уроку
Технічний прогрес робить життя людини комфортнішим, сприяє його тривалості та якості. Проте він породжує нові небезпеки як для окремої людини, так і для всього людства. Антропогенний вплив на атмосферу Землі може мати непередбачувані наслідки. Людина повинна дбати про чисті повітря, воду, ґрунти, про збереження взаємозв’язків у природі.
VІІІ . Релаксація
Вправа «Позитивна енергія»
Учні стають у коло, беруться за руки.
У ч и т е л ь. Сьогодні ми вивчали вплив технічного прогресу на довкілля. Винайдення електрики було видатним досягненням технічного прогресу. Подібно електричному струму, який передається по проводах, ми будемо передавати позитивну енергію по колу. Я починаю, а ви по черзі передавайте енергію далі.
Учитель двічі потискає руку тому, хто стоїть поряд із ним справа, і чекає, поки цей сигнал прийде до нього зліва.
Ця вправа допоможе учням зосередитись і переключитися на інші уроки.
Категорія: Основи здоров ’я 6 клас | Додав: uthitel (23.10.2013)
Переглядів: 2483 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: