Урок 2 Вплив природного середовища на здоров’я. Вплив людини на природу - Основи здоров ’я 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 6 клас

Урок 2 Вплив природного середовища на здоров’я. Вплив людини на природу
Урок 2
Вплив природного середовища на здоров’я. Вплив людини на природу

Мета: поглибити знання учнів про живу й неживу природу; проаналізувати вплив природних
чинників на здоров’я людини; виховувати дбайливе ставлення до природи, прагнення охороняти її.
Обладнання: м’яка іграшка; стікери, паперові смужки, скотч; схема; висловлювання про
природу; музичний супровід.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності
Робота в групах
Об’єднання учнів у три групи і відповіді на запитання за складеними вдома пам’ятками.
Група 1: «Як правильно поводитися, коли залишаєшся вдома сам?»
Група 2: «Як поводитися надворі без дорослих?»
Група 3: «Як і до кого можна звернутися в разі потреби по допомогу?»
— Назвіть живі та неживі природні складові.
— Які складові природного середовища впливають на життя і здоров’я людини?
— Яке значення природи у вашому житті?
Гра «Природні явища» (під музичний супровід)
Учень тримає в руках м’яку іграшку і каже: «Якби я був (ла) природним тявищем, я був (ла) би літнім дощем (ураганом, снігом, інеєм, веселкою)...» Пояснює, чому. Потім передає іграшку іншому учню, який висловлює свою думку.
ІІІ. В ивчення нового матеріалу
Розповідь учителя з елементами бесіди
У ч и т е л ь. Віддавна Україна славилася своїми природними ресурсами. Внаслідок науково-технічних досягнень змінилася природа України.
— Назвіть національні природні багатства.
— Як вплинула науково-технічна революція на природу України?
— Що називають «Червоною книгою»?

Природа — джерело життя на Землі.
Природне середовище: об’єкти природного походження (ґрунт, повітря, водоймища, рослини, звірі, птахи, мікроорганізми) і створені ними екологічні системи (поля, ліси, гори, ріки, озера, моря, океани, континенти).

Вплив космічних об’єктів на природу.
Природні чинники впливу на людину: температура і вологість повітря, вітер, атмосферний тиск, склад ґрунтів, фон радіоактивності.

Надзвичайні природні ситуації.

Стихійні лиха. Позитивні і негативні зміни в природі, які спричиняють люди внаслідок багаторічної господарської діяльності.

Шляхи забруднення джерел водопостачання.

Загартування природними чинниками — важливий крок до зміцнення здоров’я.
ІV. Валеологічна пауза
Руханка «Ящірка» (під музичний супровід)
Для цієї руханки вам знадобляться весела мелодія, стікери або паперові смужки і скотч.
Учні об’єднуються в групи по три особи.
Із трійок утворюються «ящірки». Для цього учні стають один за одним, кладуть руки на плечі тим, хто попереду. На спину останнього прикріплюють стікер або паперову смужку (хвіст «ящірки»).
Правила гри
У ч и т е л ь. Якщо ви спробуєте зловити ящірку за хвіст, вона втече, залишивши хвіст у руках. У цій грі ви будете одночасно і «ящіркою», і «мисливцем». Ваше завдання — відірвати якомога більше хвостів у інших «ящірок».
Відриває той, хто стоїть попереду. «Ящірка» без хвоста виходить з гри. Переможуть ті, хто зірве найбільше хвостів, поки їхній хвіст на місці.
Рекомендації
Наголосіть, що в реальному житті не можна полювати на ящірок, завдавати цим тваринам шкоди, тим більше, відривати їхні хвости.
V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів
Робота з підручником, с._________
Учні читають текст параграфа підручника, пригадують матеріал, вивчений у попередніх класах, і відповідають на запитання вчителя.
— Назвати щонайменше чотири небезпеки природного походження.
— Які правила загартування природними чинниками ви знаєте?
Робота з висловлюваннями про природу
VІ. Домашнє завдання
1) Опрацювати матеріал підручника, с.______.
2) Створити квітку-символ, на яку ви схожі, або яка вам подобається.
Рекомендації
Квітки для панно «Земля — прекрасний сад» можна намалювати, вирізати з паперу, сконструювати з природних матеріалів, виготовити з бісеру, виліпити з пластиліну тощо.
VІІ. Підсумки уроку
На нас у навколишньому середовищі впливають різноманітні природні чинники, які постійно змінюються. Здорова людина здатна швидко пристосуватися до цих змін. З кожним роком посилюється негативний вплив природних чинників. Загартування організму — ефективний засіб протистояння цьому негативному впливу. Важливою проблемою збереження життя людини є дбайливе ставлення до навколишнього світу.
VІІІ . Релаксація
Ритмічна вправа «Осінній дощ»
Учні об’єднуються у дві групи за датами народження. Перша — весналіто, друга — осінь–зима. Перша група стежить за правою рукою вчителя, а друга — за лівою. За сигналом учителя перша група починає тупотіти ногами, а друга — плескати руками по колінах. Рука вчителя опущена — тиша; на рівні плеча — середня гучність; рука піднята вгору — максимальна гучність.
За сигналами вчителя групи відтворюють шум дощу, виконуючи ритмічні рухи: «Починає накрапати осінній дощик... Перші краплі падають на землю...
Дощ перетворюється на зливу... Починається град... Раптом стихає... Тихіше... Ще тихіше... Дощ закінчився».
Категорія: Основи здоров ’я 6 клас | Додав: uthitel (23.10.2013)
Переглядів: 2442 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: