Урок 1 Людина у навколишньому середовищі. Вплив середовища на здоров’я - Основи здоров ’я 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 6 клас

Урок 1 Людина у навколишньому середовищі. Вплив середовища на здоров’я
Урок 1
Людина у навколишньому середовищі. Вплив середовища на здоров’я
Мета: ознайомити з поняттям «навколишнє середовище» (довкілля) та його складовими; проаналізувати, які елементи природного і соціального середовища учнів мають позитивний, а які — негативний вплив на здоров’я; розвивати креативність; виховувати повагу до однокласників під час групової роботи.
Обладнання: малюнки, схеми, таблиці, вирізки з газет і журналів, фотографії й плакати.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання вчителя, побажання учням успіхів у навчанні, здоров’я, щастя. Мета і завдання курсу в 6-му класі, вимоги до вивчення предмета, вимоги до робочого зошита. Тема і завдання уроку. Облік відсутніх.
ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів
Вступне слово вчителя. Установка на позитивний настрій
У ч и т е л ь Світ у третьому тисячолітті складний, суперечливий і різноманітний. Це час глобальних змін, коли переосмислюється більшість духовних, етичних, моральних понятьЛюдині важливо не лише вижити в цьому світі, а й знати, для чого вона в ньому є, які її перспективи. Нам не можна жити одним днем. Чимало людей даремно розтрачують життя. Вони поводять себе так, нібито в них попереду безмежна вічність, для них нічого не варто згаяти годину чи день. Так можна втратити місяці, роки свого життя. Ось чому важливо
з юних років учитися цінувати кожну хвилинку життя, піклуватися про своє здоров’я«Щастя не залежить від того, що ви робите, чи ким ви стали. Воно залежить винятково від того, як ви думаєте і почуваєте», — вважає Дейл Карнегі. Є і такий вислів«Якщо хочеш, щоб життя тобі усміхнулося, спочатку сам усміхнися життю». То ж для початку всміхнемося своїм однокласникам, візьмемося за руки, побажаємо один одному здоров’я.
Посмішка учнів один до одного.
Ритуал побажання здоров’я:
Життя вам — довгого,
Здоров’я — доброго,
Щастя — безхмарного,
Настрою — гарного!
(Марина Малашенко)
— Від чого залежить здоров’я людини?
— Який відсоток впливу на здоров’я людини складає навколишнє середо-
вище? (20 %).
— Що людина отримує від природи? (Усе необхідне для життя: тепло, світло, харчові продукти, воду, сировину для промисловості, емоційну та естетичну насолоду.)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя з елементами бесідиЛюдина — невід’ємна частина природи. Пояснення термінів «навколишнє середовище» або «довкілля», «природне середовище», «техногенне середовище» (побутове, виробниче (для підлітка — шкільне), «соціальне середовище». Взаємопов’язаність компонентів життєвого середовища. Неживі (сонячне світло і тепло, солоні та прісні води, ґрунти, температура повітря, атмосферний тиск, вітер, радіаційний фон) і живі (тварини, рослини, гриби, мікроорганізми) природні компоненти. Негативний і позитивний вплив природного середовища.
Небезпеки природного середовища Штучне середовище (житло, транспорт, промислові та енергетичні об’єкти, знаряддя праці, засоби зв’язку тощо).
Елементи соціального середовищаІV. Валеологічна пауза
Гра «Відгадай, що... ?»
Учитель називає різні види довкілля (або показує малюнки, фотографії).
Учні: встають, якщо це природне довкілля, стоячи піднімають руки вгору —
якщо це техногенне, і сидячи плескають у долоні — якщо це соціальне довкілля.
V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів
Робота з підручником, с._________
— Навести приклади, коли дві людини, перебуваючи поруч, тобто в абсолютно однакових умовах середовища, вважаються такими, що належать до різних його видів: один у побутовому, другий — у виробничому. (Наприклад, покупець і продавець магазину, пасажир та кондуктор тролейбуса, працівник, що ремонтує дорогу, і перехожий, який проходив повз або зупинився поруч.)
— Назвати щонайменше три елементи свого соціального середовища, три кримінальні небезпеки і засоби захисту від них.
— Які види захисту від кримінальних небезпек надають міліція, школа, батьки, а про які ви маєте дбати самі?
Робота в групах
Об’єднання учнів у п’ять груп: держава, родина, школа, друзі, ЗМІ.
Групи:
• визначають, як елементи соціального довкілля впливають на здоров’я людей• відповідають на запитання.
Група 1: «Про що дбають держава і місцева громада?»
Група 2: «Що дає вам родина?»
Група 3: «Чого навчає вас школа?»
Група 4: «Для чого потрібні друзі?»
Група 5: «Яка користь людям від преси, радіо, телебачення, Інтернету?»
VІ. Домашнє завдання
1) Опрацювати матеріал підручника, с.______.
2) Скласти пам’ятку (на вибір) про безпечну поведінку вдома або надворі, а також про те, до кого за потреби можна звернутися по допомогу.
VІІ. Підсумки уроку
! Умови довкілля можуть сприяти або гальмувати, навіть призупиняти, розвиток живих істот. Кожен із компонентів нашого життєвого середовища взаємопов’язаний з іншими, і ми відчуваємо результат їх комплексної дії.
VІІІ . Релаксація
Гра «Аплодисменти»
Вибрати учня, який найбільш приємно вразив вас сьогодні. Підійти до нього і поаплодувати йому. Потім він обирає учня, якому б йому хотілося б поаплодувати. Разом підійти до цього учня і поаплодувати йому. І так далі. Останньому учню аплодує весь клас
Категорія: Основи здоров ’я 6 клас | Додав: uthitel (23.10.2013)
Переглядів: 1594 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: