Урок 17 Методи запобігання інфікуванню ВІЛ. Взаємозв’язок наркоманії й ВІЛ -інфікування. - Основи здоров ’я 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 6 клас

Урок 17 Методи запобігання інфікуванню ВІЛ. Взаємозв’язок наркоманії й ВІЛ -інфікування.

Урок 17

Методи запобігання інфікуванню ВІЛ. Взаємозв’язок наркоманії й ВІЛ -інфікування.

Толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих людей

Мета: повторити значення термінів «ВІЛ» і «СНІД»; навести приклади ситуацій, у яких існує ризик зараження ВІЛ, та ситуацій, у яких ризику ВІЛ-інфікування немає; пояснити необхідність толерантного ставлення до ВІЛ-позитивних людей.

Обладнання: плакати з абревіатурами «ВІЛ», «СНІД»; пам’ятка «Шляхи передачі ВІЛ від однієї людини до іншої», плакати «ВІЛ не передається через…», «Збережуть від ВІЛ-інфікування».

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань і мотивація

навчальної діяльності

— Яким чином слід зберігати і вживати ліки? (Лише з дозволу батьків та за призначенням лікаря.)

— Наведіть приклади алкогольних напоїв, ліків, наркотиків, токсичних речовин.

Ознайомлення з відповідями батьків чи знайомих учнів на тему «Чому вони палять?».

Слово вчителя

У 70-ті роки XX ст. з’явилося нове інфекційне захворювання — СНІД. Це смертельно небезпечне захворювання, вилікувати яке сучасна медицина поки що неспроможна.

Збудник хвороби — специфічний вірус, що отримав назву вірусу імунодефіциту людини — ВІЛ. Він руйнує імунну систему людини, яка покликана захищати організм від різних інфекцій.

Згадаємо, що означає кожне слово в абревіатурах «ВІЛ» і «СНІД».

«Вірус» — збудник захворювань.

«Імунодефіцит» — відсутність захисної реакції системи організму, яка має забезпечувати захист від мікробів, що спричиняють хвороби.

«Синдром» — ряд ознак (симптомів), які вказують на наявність певної хвороби чи стану.

«Набутий» — такий, що з’явився протягом життя, а не від народження.

«Імунний» — стосується імунної системи, яка забезпечує захист людини від мікроорганізмів, що спричиняють хвороби.

«Дефіцит» — брак чогось, у даному випадку — захисної реакції імунної системи людини на наявність в організмі шкідливих вірусів, мікробів. «Існує два неправильні підходи в оцінці глобальної загрози епідемії СНІДу.

Перший — недооцінювати або ігнорувати цю загрозу. Другий — упадати у відчай. Перший підхід — безвідповідальний, другий — невиправданий», — сказав колись Генеральний секретар ООН Кофі Аннан.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя з елементами бесіди

Факти зі світової хронології СНІД (див. додаток 2 у дидакт. матер.).

 Шляхи передачі ВІЛ.

Яких людей називають ВІЛ-позитивними.

Як почуває себе ВІЛ-інфікована людина.

Основна небезпека при зараженні ВІЛ — уживання наркотиків. Що необхідно робити для запобігання ВІЛ. Історія дати 1 грудня.

Толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих людей.

ІV. Валеологічна пауза

У ч и т е л ь. Бути уважними, помічати все навкруги, розвивати вміння концентруватися і зосереджуватися вам допоможе наступна вправа.

Оздоровчий прийом цигун «Повороти голови»

Випрямити шию, дивитися прямо перед собою. Повільно повернути голову наліво, одночасно переводячи погляд на ліве плече. Повернути голову направо, погляд перевести на праве плече. Рухи плавні, м’які. Виконати 6 разів у повільному темпі.

Вправа сприяє розробленню шийних хребців і м’язів шиї, а також поліпшує концентрацію зору.

V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

Робота з підручником, с._________

Обговорення міфів про ВІЛ і СНІД

Мозковий штурм

— Що відбувається в організмі людини, коли вона стає ВІЛ-інфікованою?

— Як пов’язані вживання наркотиків і ВІЛ?

У ч и т е л ь. Слід чітко знати, як ВІЛ передається, а як — ні.

Розгляд плакату «ВІЛ не передається через…».

Робота в групах

Учні об’єднуються в три групи і розказують:

• група 1: як ВІЛ передається;

• група 2: як ВІЛ не передається;

• група 3: як ВІЛ руйнує організм людини. VІ. Домашнє завдання

1) Опрацювати матеріал підручника, с.______.

2) Розробити пам’ятки про ВІЛ і СНІД, виготовити постери і плакати.

3) Намалювати ВІЛ-позитивну людину і вигадати про неї історію.

Рекомендації

Завдання № 2 і № 3 — групові. Учням слід об’єднатись у чотири великі групи. Дві групи виконують завдання № 3. Учні двох інших груп уявляють собі людину, яка інфікована ВІЛ. Вони можуть поміркувати, як живе ця людина, чим займається, як почувається, як до неї ставляться інші. Придумані історії записуються і супроводжуються малюнками.

VІІ. Підсумки уроку

СНІД — тяжка хвороба, що виникає у ВІЛ-інфікованої людини. Організм людини, хворої на СНІД, не може протистояти будь-яким збудникам хвороб.

Щоб захистити себе від смертельно небезпечної хвороби, слід знати шляхи зараження СНІДом, додержуватись особистої гігієни, вести здоровий спосіб життя.

VІІІ . Релаксація

Вправа «Улюблені речі»

У ч и т е л ь. Заплющіть очі і тричі зробіть глибокі вдих-видих. Згадайте ті речі, які несуть вам позитивні емоції або викликають задоволення. Повільно, намагаючись зберегти піднесений настрій, розплющіть очі, встаньте і потягніться.

Візьміть собі за корисну звичку час від часу робити цю вправу, поліпшуючи собі самопочуття.

Категорія: Основи здоров ’я 6 клас | Додав: uthitel (27.11.2014)
Переглядів: 850 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: