Урок 15 Вплив на здоров’я підлітків алкоголю, наркотичних і токсичних речовин - Основи здоров ’я 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 6 клас

Урок 15 Вплив на здоров’я підлітків алкоголю, наркотичних і токсичних речовин

Урок 15

Вплив на здоров’я підлітків алкоголю, наркотичних і токсичних речовин

Мета: надати учням достовірну інформацію про алкоголь, наркотики, токсичні речовини та їх шкідливий вплив на організм, розвінчати поширені міфи про них; розвивати пильність, відповідальність, уміння спілкуватися без алкоголю; виховувати активну життєву позицію.

Обладнання: аркуші паперу; схема «Мотиви вживання алкоголю підлітками»; реклама тютюну або алкоголю; запитання вікторини «Не ризикуйте своїм здоров’ям!»; кошик для сміття.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

Робота в групах: «Наслідки паління»

Об’єднання учнів у чотири групи. Підготовка повідомлень про:

• група 1: негайний ефект паління;

• група 2: наслідки паління протягом 2 років;

• група 3: віддалені наслідки паління;

• група 4: пасивне паління.

Слово вчителя

Здорова людина — це людина, здатна виконувати обов’язки, покладені на неї життям, і повністю реалізувати свої фізичні й розумові здібності.

Надзвичайно підступним ворогом, який декому заважає самореалізуватися, є алкоголь.

Алкогольні напої, на жаль, широко рекламують на вулицях міст, у ЗМІ. Їм надають різних фруктових смаків, вигадують для них різні привабливі назви (лонгер, джин-тонік, ром-кола, бренді-кола, шейк).

Вплив алкоголю на юний організм набагато страшніший, ніж на організм дорослої людини. У дитячому і підлітковому віці ще не завершилося формування організму.

У печінці відсутній спеціальний фермент — алкогольдегідрогенеза, що розщеплює етиловий спирт на прості нетоксичні сполуки. Ось чому

вживання дитиною навіть незначної кількості алкоголю може призвести до дуже небезпечних наслідків. В організмі дитини алкоголь швидко розноситься кров’ю і концентрується в мозку.

Невеликі дози спиртного спричиняють у дітей сильну негативну реакцію, порушення психіки, важкі симптоми отруєння.

Унаслідок одного сильного сп’яніння гине 20 тис. клітин головного мозку, які більше не відновлюються.

Дуже небезпечними для людини будь-якого віку є наркотики, які спричиняють швидку залежність організму від їх уживання.

Наркотики — це отрути, що руйнують клітини мозку, печінки, інших важливих органів.

Наркотичні речовини змінюють свідомість людини, руйнують її пам’ять, інтелект, пригнічують відчуття та емоції, а також спричиняють психологічну та фізіологічну залежності.

Уживання наркотиків через шприц є небезпечним через високу ймовірність заразитися СНІДом.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя з елементами бесіди

Причини розповсюдження шкідливих звичок серед учнів (відсутність уваги до життя дітей із боку батьків, зловживання алкоголем батьками, погіршення матеріальних умов і психологічного клімату, напруженість у взаємостосунках між членами сім’ї, низький рівень загальної культури окремих родин, порушеність структури сім’ї, асоціальна шкала життєвих цінностей, реклама тютюну та алкоголю у ЗМІ, порушення норм громадської поведінки дорослими).

Пояснення значення термінів «алкоголь», «наркотики», «ліки», «токсичні речовини», «наркоманія», «токсикоманія». Ознаки і наслідки вживання різних доз алкоголю і зловживання алкоголем. Мотиви вживання алкоголю підлітками.

Мотиви вживання алкоголю підлітками

Інформаційне повідомлення «Як люди вживають алкогольні напої»

ІV. Валеологічна пауза

У ч и т е л ь. Пропоную ознайомитися із вправою на розвиток рівноваги й гнучкості, яку людина в стані алкогольного сп’яніння виконати не зможе, бо не втримається на ногах і впаде. А ви, я впевнена, виконаєте її без зайвих зусиль.

Оздоровчий прийом цигун «Дістати носки ніг»

Стати рівно, спина пряма. Повільно нахилити тулуб уперед, намагаючись дотягнутися пальцями рук до підлоги. Слідкувати за тим, щоб ноги в колінах не згиналися. Вправа виконується 7 разів.

Доставання носків ніг можна виконувати вдома, сидячи на підлозі. Вправа сприяє зміцненню поперека, збільшує рухливість суглобів.

V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

Робота з підручником, с._________

Підсумкове завдання (у колі)

— Назвати свою причину (або декілька), з якої краще не вживати алкоголь.

Мозковий штурм

— Які почуття в оточуючих викликає людина в стані алкогольного сп’яніння?

— Яким чином рекламі алкоголю вдається маніпулювати свідомістю людей?

— Чому молодятам на весіллі не можна пити?

— Чому не можна вживати алкоголь вагітним жінкам або під час грудного вигодовування немовлят?

Робота в групах

Учні об’єднуються в чотири групи, називають наслідки вживання алкоголю:

• група 1: малої дози;

• група 2: середньої дози;

• група 3: великої дози;

• група 4: наслідки зловживання алкоголем для родини, інших людей, суспільства.

Робота в парах «Рекламні стратегії тютюнових та алкогольних компаній»

Учні аналізують рекламу тютюну або алкоголю, знаходячи «пастки» для молоді.

VІ. Домашнє завдання

1) Опрацювати матеріал підручника, с.______.

2) Обговорити з батьками інформацію про ліки і токсичні речовини. Перевірити, чи правильно вони зберігаються вдома.

3) Підготуватися до вікторини «Не ризикуйте своїм здоров’ям!».

Рекомендації

Для виконання завдання № 3 учитель знайомить учнів із запитаннями вікторини. Якщо шестикласники на деякі запитання не знайдуть відповіді самостійно, учитель їм допомагає.

VІІ. Підсумки уроку

За кількістю жертв алкоголь є найнебезпечнішим наркотиком! Наркоманія — важка хвороба, яка стає причиною інвалідності чи смерті в молодому віці.

Підлітки, які вживають спиртні напої або наркотики, часто хворіють, стають дратівливими, злими, зухвалими в сім’ї, втрачають контакт зі своїми однолітками, заводять сумнівні вуличні знайомства, порушують спокій у громадських місцях, скоюють злочини.

VІІІ . Релаксація

Вправа «Погані звички — у сміття!»

У ч и т е л ь. Пригадайте кілька ваших звичок. Які з них вам подобаються? Яких звичок ви хотіли б позбутися? Запишіть їх на аркушиках і викиньте в кошик для сміття.

Категорія: Основи здоров ’я 6 клас | Додав: uthitel (30.11.2013)
Переглядів: 1940 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: