Урок 12 Гігієнічні вимоги під час заняття фізичними вправами. Предмети і засоби особистої гігієни підлітків - Основи здоров ’я 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 6 клас

Урок 12 Гігієнічні вимоги під час заняття фізичними вправами. Предмети і засоби особистої гігієни підлітків

Урок 12

Гігієнічні вимоги під час заняття фізичними вправами. Предмети і засоби особистої гігієни підлітків

Мета: ознайомити з вимогами щодо правильної організації активного відпочинку та занять спортом; навчити підбирати фізичні вправи та місця, де їх можна виконувати; виховувати бажання систематично займатися фізичними вправами і під час тренувань додержуватися гігієнічних вимог.

Обладнання: таблиці; малюнки одягу для занять фізичною культурою та спортом; предмети та засоби гігієни (мило, шампунь, гребінець, вологі серветки, рушники тощо); музичний супровід.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

— Поясніть необхідність дотримання правил особистої гігієни.

— Як правильно доглядати за руками, тілом, ротовою порожниною?

Прес-конференція «Із життя спортсменів»

«Журналісти» узагальнюють відомості про «Спортсменів», у яких вони брали інтерв’ю. Обговорення опитування. Висновки.

Обговорення

— Що називаємо активним відпочинком?

Пригадайте ситуації та опишіть свої відчуття, коли ви були:

• абсолютно чистими: щойно вимилися, помили голову, почистили зуби, вдягнули все чисте;

• справді брудними: після гри у футбол, роботи на городі, подорожі в потягу тощо.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя з елементами бесіди

Важливість занять фізичними вправами для розвитку основних систем і нормального функціонування організму.

Вимоги до правильної організації активного відпочинку та занять фізичною культурою.

Відвідування спортивних секцій та клубів оздоровчої спрямованості.

  Медико-педагогічний контроль за підлітками, які займаються фізичною культурою і спортом.

 Правила гігієни фізкультурника.

Місця для занять фізкультурою і спортом.

 Комфортний одяг, зручне взуття.

 Режим фізичних навантажень.

ІV. Валеологічна пауза

Колективна руханка «Веселий зоопарк» (під музичний супрвід)

У ч и т е л ь. Уявіть себе якоюсь твариною і протягом однієї хвилини імітуйте її рухи (стрибайте, бігайте).

Учні активно рухаються під енергійну мелодію.

У ч и т е л ь. Розігрілись і спітніли? Так ви продемонстрували здатність шкіри до охолодження.

 Під час фізичних вправ температура тіла підвищується, організм через шкіру виділяє піт, щоб охолодитися.

V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

Робота з підручником, с._________

— Для чого слід дотримуватися гігієнічних вимог при заняттях фізичними вправами?

— Після тривалої хвороби ваш товариш вирішив зайнятися спортом. Що б ви йому порадили?

Робота в парах. Гра «Діалог»

Учні об’єднуються в пари.

Описати один день із життя своїх рук від першої особи. Уявити, з якими словами руки звернулися б до свого господаря. По черзі називати ситуації, коли на руки могла б потрапити інфекція. Розказати, як підліток дбає про чистоту своїх рук.

Практична робота № 4

Вибір засобів індивідуальної гігієни

1. Запишіть предмети і засоби, які використовуєте як засоби індивідуальної гігієни.

2. Прочитайте і запам’ятайте поради щодо використання засобів особистої гігієни.

• Щоденне миття теплою водою з милом тих місць, які особливо забруднюються.

• Витирання тіла рушником насухо, звертаючи увагу на шкіру між пальцями ніг.

• Змащування шкіри спеціальними кремами.

• Використання шампуню при митті волосся на голові.

• Дезінфекція певним розчином подряпин, порізів, забиття тощо.

• Щоденне (увечері і вранці) миття статевих органів із використанням спеціального мила.

• Розчісування волосся особистим гребінцем або щіткою.

• Чищення зубів увечері і вранці зубною щіткою.

• Використання зубної пасти для чищення зубів.

3. Заповніть таблицю «Використання засобів особистої гігієни».

Удома

У літньому таборі

Під час відпочинку на річці, морі

Під час подорожування

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Домашнє завдання

1) Опрацювати матеріал підручника, с.______.

2) Скласти пам’ятки для участі в засіданні Круглого столу «Чистота — запорука здоров’я» (групове завдання).

Рекомендації щодо складання пам’яток

Учні об’єднуються в чотири групи і готують на наступний урок пам’ятки:

• група 1. «Як правильно мити руки»;

• група 2. «Як правильно мити тіло» (демонстрація за допомогою ляльки);

• група 3. «Як правильно чистити зуби»;

• група 4. «Десять правил здорових зубів».

VІІ. Підсумки уроку

Заняття фізичною культурою і спортом потребують додаткових навичок гігієни, зокрема для запобігання зараженню грибком.

Охайність допомагає вберегтися від багатьох інфекцій, а також сприяє емоційному та соціальному благополуччю.

Косметичні засоби в підлітковому віці треба застосовувати тільки з гігієнічною або лікувальною метою.

VІІІ . Релаксація

Позитивні афірмації «Я люблю Землю»

Учні заплющують очі й подумки повторюють слова за вчителем:

«Я люблю Землю, єдину і прекрасну. Рідна земля — найкраща для мене і кожного. Я всім дякую за науку і за навчання. Я всіх людей сприймаю як учителів. Кожна людина в моєму житті мене чомусь навчає. Усе найкраще у світі робиться для мене в найкращий час. Я веселий і щасливий. Я цілісний і неповторний».

Категорія: Основи здоров ’я 6 клас | Додав: uthitel (30.11.2013)
Переглядів: 1579 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: