Урок 11 Догляд за тілом. Значення особистої гігієни статевих органів у підлітковому віці - Основи здоров ’я 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 6 клас

Урок 11 Догляд за тілом. Значення особистої гігієни статевих органів у підлітковому віці

Урок 11

Догляд за тілом. Значення особистої гігієни статевих органів у підлітковому віці

Мета: систематизувати знання правил особистої гігієни і розвивати відповідні практичні навички догляду за руками, тілом; вказати на необхідність особистої гігієни статевих органів; виховувати бажання бути завжди чистими й охайними.

Обладнання: малюнки із зображенням сестричок Свіжості, Чистоти, Охайності; зразки засобів особистої гігієни.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

— Як позбутися нальоту на зубах і язиці?

— Яким чином неправильний прикус впливає на стан здоров’я зубів?

— Розкажіть про ознаки хвороб зубів і неправильного прикусу.

Слово вчителя

Чи звертали ви колись увагу на те, як тварини дбають про чистоту свого тіла? Розкажіть про свої спостереження. Людина так само має стежити за чистотою тіла, неухильно дотримуватися правил особистої гігієни.

— Що називають хворобами брудних рук? (Розлади шлунку, дизентерія, гепатит А та ін.)

— Назвіть найбільший орган тіла людини. (Шкіра.)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя з елементами бесіди

 Вікові зміни та особиста гігієна.

Чистота — запорука здоров’я.

 Функції та властивості шкіри.

Нормальна, суха, жирна, комбінована шкіра.

Виділення шкірних залоз — сприятливе поживне середовище для хвороботворних бактерій.

   Догляд за шкірою обличчя, волоссям, нігтями.

 Профілактика вугрів: місцеві й загальні засоби.

 Необхідність щоденного туалету статевих органів.

Індивідуальні гігієнічні засоби.

 Вимоги до рушників, білизни, колгот.

ІV. Валеологічна пауза

Оздоровчий прийом цигун «Умивання»

Розтерти руки і, доторкнувшись пальцями до лоба, зробити 9 масажуючих погладжувань униз і вгору від лоба до щік, і навпаки. Уявляти, що вмиваєтеся цілющою водою, яка робить людину чарівною і здоровою.

Це масажування поліпшує кровообіг у судинах обличчя та є профілактичним засобом від простудних захворювань. Масаж слід робити чистими руками.

V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

Робота з підручником, с._________

— Наведіть приклади ситуацій, у яких треба мити руки з особливою ретельністю.

Робота в групах. Гра «У гостях у Гігієни»

У ч и т е л ь. Уявіть, що вас запросила до себе в гості пані Гігієна. Вона і три її донечки, три сестрички — Свіжість, Чистота, Охайність — дуже чекали на вас. Складіть невеличкі розповіді про факти вашого життя, які могли б порадувати кожну сестричку.

Об’єднання учнів у три групи. Кожна група готує розповідь для однієї сестрички. Заслуховування розповідей.

VІ. Домашнє завдання

1) Опрацювати матеріал підручника, с.______.

2) Узяти інтерв’ю у своїх однокласників або друзів, які займаються спортом.

3) Поговорити з мамою (татом) про особливості особистої гігієни дівчаток (хлопчиків) у підлітковому віці.

Рекомендації

З етичних міркувань, ураховуючи психічні і фізіологічні особливості підлітків, бесіди щодо гігієни статевих органів краще провести для хлопчиків і дівчаток окремо в позаурочний час. Можна запросити медичного працівника для читання міні-лекцій для підлітків, висвітлення делікатних питань.

У довідковому матеріалі ми наводимо варіант інтерв’ю. На свій розсуд ви разом із «журналістами» можете його скоротити, внести доповнення, скоригувати.

VІІ. Підсумки уроку

Багатьом небезпекам можна запобігти, дотримуючись правил особистої гігієни. Основні заходи для догляду за шкірою — регулярне вмивання, купання. Неправильний вибір засобів індивідуальної гігієни може призвести до виникнення запальних захворювань шкіри, статевих органів і знизити опірність молодого організму негативним впливам зовнішнього середовища.

VІІІ . Релаксація

Позитивні афірмації «Я — частина Всесвіту»

Учні заплющують очі і подумки повторюють слова за вчителем:

«Я молода, красива, сильна, витривала людина. Я спокійний і врівноважений. Я світлий і радісний. Я — частина Всесвіту. Я допомагаю людям, люди допомагають мені. Я поважаю й шаную батьків. Я вдячний їм за те, що вони подарували мені життя. Я завжди любитиму тата й маму. Я — найкращий для них, а вони найкращі для мене! Я ціную кожну хвилину свого життя. Я бажаю всім живим істотам на Землі любові, мира й злагоди».

Категорія: Основи здоров ’я 6 клас | Додав: uthitel (30.11.2013)
Переглядів: 1691 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: