Урок № 9 Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра - Основи здоров ’я 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 5 клас

Урок № 9 Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра

Урок № 9

Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра

Мета уроку: розглянути значення розпорядку дня для здоров’я; визначити раціональні умови виконання домашніх завдань; розвивати практичні вміння та навички складання розпорядку дня.

Очікувані результати: учні мають уміти складати розпорядок дня для себе; учні мають дотримуватися особистого розпорядку дня, правил організації навчання і відпочинку; учні мають аналізувати умови виконання домашніх завдань та облаштування робочого місця; учні мають розпізнавати ознаки правильного й неправильного облаштування робочого місця; учні мають знати чинники, що впливають на якість виконання домашніх завдань.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: засвоєння нових знань.

  • 1.   Організаційний момент

1.1. Привітання, фізкультхвилинка.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх ________.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

  • 2.   Актуалізація опорних знань

2.1. Перевірка індивідуальних домашніх завдань. Обговорення.

2.2. «Фольклорна скарбничка».

Поясніть народні прислів’я:

•     Зробив діло — гуляй сміло.

•     Згаяного часу і конем не доженеш.

•     За сто робіт береться, а ні одна не вдається.

•     Сьогоднішньої роботи на завтра не відкладай.

Запитання до учнів:

— Чи є ці прислів’я актуальними для сучасних школярів?

2.3. «Асоціативний кущ».

Складання схеми за асоціаціями учнів до поняття «розпорядок дня».

Приклади відповідей учнів: організація часу, корисний, здоровий спосіб життя, режим, напружений, раціональний.

  • 3.   Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми уроку.

3.2. Формулювання разом з учнями мети й завдань уроку.

3.3. Проблемне запитання.

— Як вплине на здоров’я школяра систематичне недотримання розпорядку дня?

  • 4.   Етап засвоєння нових знань

1.   Добовий життєвий ритм людини

Найважливіший добовий ритм людини — це чергування сну й неспання. Добові біоритми контролюються «біологічним годинником» — внутрішнім механізмом, що забезпечує здатність організму орієнтуватися у часі. Протягом доби більшість фізіологічних процесів в організмі людини періодично коливається. Біологам і фізіологам відомо близько 300 функцій із добовою періодичністю. Наприклад, установлено, що ритмічно змінюється температура тіла людини. Удень вона підвищена, а вночі знижується. Удень обмін речовин інтенсивніший, що зумовлює підвищення активності організму.

Середня тривалість сну здорової людини не менше ніж сім годин. Але співвідношення тривалості сну й неспання дуже індивідуальне. У народі людей розподіляють на «жайворонків» та «сов». «Жайворонки» — це ті, хто рано прокидаються і рано лягають спати. «Сови», навпаки, спати лягають пізно і прокидаються теж пізніше. «Жайворонки» — бадьорі, життєрадісні, енергійні в першій половині дня, «сови» — у другій. Існує також велика частка людей, активність яких не має чітко вираженої залежності від періоду доби.

Вивчення й знання своїх індивідуальних особливостей дає можливість людині встановлювати найсприятливіший режим праці та відпочинку. Стан здоров’я та працездатність людини багато в чому залежить від того, наскільки режим праці та відпочинку відповідає його індивідуальним біоритмам.

2.   Розпорядок дня

Стандартний розпорядок дня

Проміжок часу

Дії в робочі дні

7.00-8.00

Підйом, умивання, сніданок

8.00-8.30

Дорога до школи

8.30-14.10

Навчання, другий сніданок (у перерві)

14.10-15.00

Дорога до дому

15.00-16.00

Обід. Домашні справи

16.00-17.30

Виконання шкільних завдань. Фізкультхвилинка

17.30-19.00

Прогулянка (домашні справи). Гуртки

19.00-19.30

Вечеря

19.30-21.30

Вільний час

21.30-22.00

Підготовка до сну

 

  • Запитання до учнів

— Які порушення можливі в розпорядку дня? (Невчасний підйом та запізнення до школи, невиконання навчальних завдань або домашніх вправ тощо.)

— Які наслідки порушення розпорядку дня? (Дисциплінарні конфлікти у школі, конфлікти з батьками, проблеми в навчанні, втома, порушення сну, погіршення здоров’я.)

— Яка різниця між розпорядком робочого дня та неробочого?

3.   Раціональні умови виконання домашніх завдань

Основною метою домашніх завдань є закріплення, поглиблення й розширення знань, набутих на уроці. Ефективність домашніх завдань визначається дотриманням певних вимог до їх організації:

•    уміння правильно розподіляти час;

•    установлювати послідовність виконання завдань;

•    виділяти головне;

•    використовувати попередньо вивчений матеріал.

Правильна організація самопідготовки сприятиме збереженню здоров’я учнів.

Раціональні умови виконання домашніх завдань:

1.   Для виконання домашніх завдань має бути відведений певний час у розпорядку дня.

2.   Виконання завдань за правилом «Сьогодні на сьогодні».

3.   Розпочинати слід з найлегших для учня завдань.

  • Запитання до учнів

— Що означає слово «раціональний»?

— Чому ці правила вважаються раціональними?

4.   Облаштування робочого місця школяра

1.   Робоче місце має бути постійним (стіл учня).

2.   Стіл та стілець мають бути зручними та відповідати зросту дитини.

3.   Світло має бути з лівого боку.

4.   На письмовому столі має бути місце для підручників, зошитів, канцелярського приладдя тощо.

5.   На робочому місці під час виконання домашнього завдання не повинно бути зайвих предметів, що відволікають увагу учня.

6.   На видному місці має бути вивішений розклад уроків та розпорядок дня.

 

 

 

  • 5.   Узагальнення й закріплення знань

5.1. Самостійна робота з підручником.

Доповнення опорного конспекту. Відповіді на запитання до параграфа.

5.2. Відпрацьовування навичок планування часу з урахуванням правил здорового способу життя.

Учні складають свій особистий розпорядок:

а)   для робочого дня;

б)   вихідного дня.

5.3. Фронтальна бесіда.

1.   Що таке розпорядок дня?

2.   Чи потрібен дитині вільний час? Якщо так, то для чого?

3.   Яка різниця між активним та пасивним відпочинком?

4.   Чому їжу слід вживати у визначений час?

5.4. «Пізнай себе». (Роздавальний матеріал.)

Учні самостійно відповідають на запитання психологічного тесту «Хто ти: “сова” чи “жайворонок”?» та самостійно визначають і оцінюють результат.

5.5. Відповідь на проблемне запитання.

  • 6.   Підбиття підсумків уроку

Підсумкова бесіда

— Що сьогодні ви покладете у свій «Кошик здоров’я»? Чому?

  • 7.   Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник: ____________________________________________

Робочий зошит: ________________________________________

7.2. Індивідуальні завдання.

1.   Складіть правила гігієни сну.

2.   Теми для міні-проектів:

1)   Моє робоче місце вдома.

2)   Мій улюблений відпочинок.

 

Категорія: Основи здоров ’я 5 клас | Додав: uthitel (06.10.2014)
Переглядів: 9329 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: