Урок № 7 Поведінка пасажира при ДТП - Основи здоров ’я 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 5 клас

Урок № 7 Поведінка пасажира при ДТП

Урок № 7

Поведінка пасажира при ДТП

Мета уроку: розглянути причини дорожньо-транспортних пригод (ДТП) та поведінку свідка ДТП; розвивати поняття про значення поведінки свідка ДТП; формувати практичні вміння та навички надання першої допомоги при кровотечі.

Очікувані результати: учні мають наводити приклади наслідків порушень правил дорожнього руху; учні мають пояснювати необхідність дотримання правил дорожнього руху, виконання обов’язків свідка ДТП; учні мають виконувати правила поведінки свідка ДТП та правила надання першої допомоги при кровотечі; учні мають знати алгоритм дій у разі пожежі в салоні транспорту.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: засвоєння нових знань.

  • 1.   Організаційний момент
  • 2.   Актуалізація опорних знань

2.1. «Ланцюжок».

Учні по черзі називають правила безпечної поведінки пасажира.

2.2. Бліцопитування.

1.   Чому не можна відволікати водія під час руху?

2.   Що не можна перевозити в салоні громадського транспорту?

3.   Чого не можна робити в салоні громадського транспорту?

4.   Які правила поведінки в метро? Чим метро відрізняється від інших видів транспорту?

 

  • 3.   Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми уроку.

3.2. Формулювання разом з учнями мети й завдань уроку.

3.3. Проблемні запитання.

— Чи можна попередити ДТП?

— Чи можна знизити ризик травмування в разі ДТП?

  • 4.   Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

1.   Причини дорожньо-транспортних пригод (ДТП). (Обговорення схеми, складання опорного конспекту.)

2.   Правила поведінки в разі ДТП

Правила поведінки при ДТП:

1.   Захистити голову руками, притиснути її до колін і впасти на бік.

2.   Сповзти на підлогу.

3.   Після зупинки, через двері чи вікно (його слід відчинити або розбити) вибратись назовні.

4.   За можливості надати допомогу іншим потерпілим.

5.   Відійти від транспорту на велику відстань, оскільки можливий вибух.

6.   Якщо автомобіль затонув у воді, то вийти з нього можна через опущене чи вибите скло (у воді автомобілі не вибухають).

3.   Правила поведінки свідка ДТП

Загальний алгоритм:

1.   Зателефонувати: 101 — якщо є ймовірність загоряння транспорту; 102 — міліція; 103 — «швидка допомога».

Зміст повідомлення:

1)   подія;

2)   адреса;

3)   хто телефонує (додати, що телефонує дитина, оскільки поряд відсутні дорослі).

2.   Зателефонувати батькам та спілкуватися з працівниками ДАІ у їх присутності.

3.   Дочекатися приїзду працівників ДАІ та дати свідчення (без фантазувань, тільки реальні факти). Якщо хтось з учасників ДТП пропонує хабар, повідомити про це працівників ДАІ.

4.   Не повідомляти нікому, крім працівників ДАІ, свої особисті дані.

Увага!

1.   Розголошення учасниками ДТП даних про свідків — це кримінальний злочин.

2.   Спілкування неповнолітніх дітей з юристами та учасниками ДТП можливе тільки в присутності батьків (опікунів) або вчителів.

3.   Якщо транспортний засіб з’їхав з дороги або перекинувся, до нього підходити не можна, оскільки є імовірність вибуху.

4.   Наслідки ДТП. Перша допомога при ДТП

Згідно зі статистикою, в ДТП гине більше людей, ніж на війнах. Кількість жертв ДТП у світі щорічно перевищує 1 200 000 осіб. Якщо нічого не змінювати, то до 2020 року смертність унаслідок ДТП майже подвоїться і забиратиме два мільйони життів на рік.

Щоб запобігти розвитку такого песимістичного сценарію, у 2011 році ООН проголосила 2011–2020 роки «Десятиріччям дій задля безпеки дорожнього руху».

Україна, за даними Асоціації безпеки дорожнього руху, перебуває на п’ятому місці в Європі за кількістю жертв на дорогах.

В Україні протягом 2012 року внаслідок ДТП загинуло більше ніж 4000 осіб і понад 27 000 травмовано. Машини зіштовхуються в середньому кожні 20 хвилин. Трагедії відбуваються через перевищення швидкості, керування напідпитку, недотримання правил дорожнього руху, особливо на перехрестях. Крім того, вносять свою частку в невтішну статистику ДТП і неуважні пішоходи.

Залежно від ступеня тяжкості ДТП, наслідками можуть бути:

•    матеріальні збитки;

•    легкі тілесні ушкодження;

•    тілесні ушкодження середнього ступеня й тяжкі поранення;

•    смерть потерпілого;

•    багато загиблих і поранених.

Перша допомога потерпілому при ДТП:

1.   Зупинити кровотечу.

2.   Провести протишокові заходи.

3.   За потреби провести штучне дихання.

4.   При підозрі на переломи зафіксувати тіло та кінцівки.

5.   Накласти пов’язки на рани.

6.   Викликати швидку медичну допомогу.

5.   Дії у разі пожежі в салоні громадського транспорту

Якщо в салоні громадського транспорту наявні ознаки пожежі, такі як дим, полум’я, запах гару, слід:

•    негайно сповістити водія про виникнення пожежі;

•    затулити рот та ніс від диму хустинкою, шарфом, рукавом чи полою одягу;

•    спробувати відчинити двері кнопкою аварійного відчинення дверей;

•    якщо відчинити двері не вдається, а салон наповнюється димом, то розбити бокові вікна або відчинити їх, як аварійні виходи, згідно з інструкцією (за допомогою спеціально вмонтованого шнура);

•    за можливості не торкатися металевих частин у трамваї і тролейбусі, оскільки вони можуть виявитися під напругою через обгорілу ізоляцію;

•    боротися з панікою, не створювати натовпу біля дверей;

•    вибравшись із салону, що горить, одразу ж допомагати вийти іншим.

Пам’ятайте! Головна небезпека при пожежі в салоні громадського транспорту — отруйні гази від пластику. Інколи достатньо кілька разів їх вдихнути, щоб знепритомніти.

 

  • 5.   Узагальнення й закріплення знань

5.1. Відпрацьовування навичок безпечної поведінки при ДТП.

1)   Моделювання ситуації самозахисту в разі ДТП (закрити голову руками, нахилити її до колін).

2)   Організований вихід із салону (екстрений вихід із класу, попередження паніки).

3)   Пожежа в салоні (екстрений вихід з класу із закритими ротом та носом, використання одягу).

5.2. Надання першої долікарської допомоги постраждалому в ДТП у разі кровотечі. (Робота в групах за підручником.)

Сформувати три групи (за видами кровотечі). Після обговорення представники груп заповнюють відповідні стовпчики загальної таблиці на дошці.

Вид
кровотечі

Ознаки

Перша допомога

Артеріальна

Кров яскраво-червона, витікає швидко

Накладання джгута вище рани, стерильна давляча пов’язка на рану, фіксація часу накладання джгута

Венозна

Кров темного кольору, витікає повільно

Накладання джгута нижче рани, давляча стерильна пов’язка на рану

Капілярна

Маленькі краплі крові

Давляча пов’язка

 

 

5.3. Робота з підручником. (Доповнення опорного конспекту в робочому зошиті.)

5.4. Фронтальна бесіда.

1.   Які порушення здоров’я можливі в разі ДТП?

2.   Яку допомогу можуть надати учні 5 класу постраждалим у ДТП?

3.   Назвіть правила поведінки пасажирів у разі ДТП?

4.   Як швидко покинути салон автотранспорту в разі ДТП?

5.   Чому потрібно відійти на велику відстань від перевернутого автотранспорту?

5.5. Відповіді на проблемні запитання.

  • 6.   Підбиття підсумків уроку

Прийом «Кольорові знаки»

Учні на окремих маленьких аркушах малюють кружечок відповідного кольору та піднімають знаки вгору.

Зелений — дізнався багато нового.

Жовтий — дещо залишилося для мене незрозумілим.

Червоний — багато чого не зрозумів.

  • 7.   Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Індивідуальні завдання

1.   Для чого в аптечці водія стерильні гумові рукавички?

2.   Для чого визначають час накладання джгута?

3.   Чому необхідно терміново зупиняти кровотечу?

Категорія: Основи здоров ’я 5 клас | Додав: uthitel (06.10.2014)
Переглядів: 6541 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 2.5/2
Всього коментарів: 1
1  
А где можна найти вот это повединка пид час ДТП-це домашне завдання по основе здоровю!буде 8 урок.

Ім`я *:
Email *:
Код *: