Урок № 5 Безпека на зупинках громадського транспорту - Основи здоров ’я 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 5 клас

Урок № 5 Безпека на зупинках громадського транспорту

Урок № 5

Безпека на зупинках громадського транспорту

Мета уроку: розглянути правила безпечної поведінки на зупинках громадського транспорту; розвивати вміння учнів аналізувати та виконувати правила переходу доріг біля зупинок громадського транспорту.

Очікувані результати: учні мають називати небезпеки, що можуть виникнути на зупинках громадського транспорту; учні мають пояснювати небезпеку переходу дороги на зупинці громадського транспорту; учні мають складати правила поведінки на зупинці; учні мають виконувати правила безпечної поведінки на зупинці.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: засвоєння нових знань.

  • 1.   Організаційний момент
  • 2.   Актуалізація опорних знань

2.1. «Веселі та кмітливі».

Розгадування загадок, складання кросворда на дошці за словами-відгадками.

2.2. Умови безпечного переходу багатосмугової дороги. (Складання схеми за відповідями учнів, обговорення.)

Приклади відповідей учнів: знання й дотримання правил дорожнього руху, наявність острівця безпеки, перехід підземними переходами, знання сигналів регулювальника.

2.3. Бліцопитування.

1.   Які особливості переходу багатосмугової дороги?

2.   Які види громадського транспорту ви знаєте?

3.   Яким видом транспорту ви користуєтеся найчастіше?

  • 3.   Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.

3.2. Проблемне запитання.

— Чому перехід дороги біля зупинок вважається найбільш небезпечним?

  • 4.   Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

1.   Зупинки громадського транспорту. (Робота в групах.)

Творчий проект — проектування зупинок транспорту.

1 група: автобуса;

2 група: тролейбуса;

3 група: трамваю;

4 група: таксі (маршрутного таксі).

Завдання групам:

«Обладнати» зупинку павільйоном для очікування; площадкою для посадки пасажирів; знаком зупинки відповідного транспорту.

Результатом роботи може бути схема-малюнок павільйону, транспортного засобу, назва зупинки, номер маршруту й інтервал руху. Представники груп розміщують малюнки на дошці, пояснюють, відповідають на запитання.

2.   Правила поведінки на зупинці громадського транспорту

Пам’ятка «Правила поведінки на зупинці громадського транспорту»

1.   Очікувати транспорт слід у призначеному для зупинки місці.

2.   Не можна стояти біля краю тротуару або виходити на проїзну частину.

3.   У транспорт заходити слід через задні або середні двері по черзі.

4.   Не можна гратися в рухливі ігри, голосно кричати.

5.   Не можна стояти спиною до транспорту, що наближається.

6.   Заходити в транспорт можна лише після його повної зупинки.

7.   Не можна намагатися увійти в транспорт, що вже від’їжджає.

8.   Не можна чіплятися ззаду на транспорт та стояти на підніжках.

 «Мозковий штурм»

Запитання до учнів:

— Як слід поводитися на зупинці під час очікування транспорту?

— Чого не можна робити в жодному разі?

Узагальнені відповіді записуються на дошці та в зошитах.

3.   Перехід дороги біля зупинки. (Самостійна робота з підручником, обговорення.)

Висновок: переходити дорогу слід лише після того, як транспортний засіб від’їде від зупинки. Переходити дорогу можна лише по пішохідних переходах.

  • 5.   Узагальнення й закріплення знань

5.1. Моделювання ситуації переходу дороги біля зупинок.

Учні показують і коментують свої дії.

5.2. «Подорож у країну Шкереберть».

Учні усно визначають можливі наслідки дій мешканців країни, де порушуються всі правила поведінки на зупинках.

5.3. Самостійна робота з підручником. (Доповнення опорного конспекту, відповіді на запитання до параграфа.)

5.4. Складання тестів. (Робота в малих групах.)

Кожна група має скласти два тестових завдання щодо теми уроку з однією правильною відповіддю. Після закінчення роботи можна провести вікторину. Група, яка першою дає правильну відповідь, зачитує своє запитання.

5.5. «Ти мені — я тобі». (Робота в парах.)

Учні по черзі ставлять один одному запитання щодо теми уроку. Взаємооцінка відповідей.

5.6. Відповідь на проблемне запитання.

  • 6.   Підбиття підсумків уроку

Підсумкова бесіда

— Що ви вважаєте за потрібне зберегти в «Кошику здоров’я»?

  • 7.   Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Індивідуальні завдання

1.   Як найкраще перейти дорогу біля найближчої до твого будинку зупинки транспорту?

2.   Міні-проект «Зупинка моєї мрії».

3.   Підготуйте загадки про громадський транспорт.

Категорія: Основи здоров ’я 5 клас | Додав: uthitel (06.10.2014)
Переглядів: 4105 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: