Урок № 4 Перехід багатосмугової дороги. Дорожня розмітка - Основи здоров ’я 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 5 клас

Урок № 4 Перехід багатосмугової дороги. Дорожня розмітка

Урок № 4

Перехід багатосмугової дороги. Дорожня розмітка

Мета уроку: розглянути поняття багатосмугової дороги та правила її переходу; розвивати практичні вміння та навички використання дорожніх знаків і дорожньої розмітки.

Очікувані результати: учні мають пояснювати поняття «багатосмугова дорога» та правила її переходу, необхідність їх використання; учні мають наводити приклади наслідків порушення правил для пішоходів; учні мають називати призначення окремих дорожніх знаків, дорожньої розмітки.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: засвоєння нових знань.

  • 1.   Організаційний момент

1.1. Привітання, фізкультхвилинка.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх ________.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

  • 2.   Актуалізація опорних знань

2.1. Обговорення міні-проектів (індивідуальне домашнє завдання).

 

2.2. «Вільний мікрофон».

— Які види пішохідних переходів вам відомі?

— Які існують правила руху для пішоходів?

 

  • 3.   Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми уроку.

3.2. Формулювання разом з учнями мети й завдань уроку.

3.3. Проблемне запитання.

— Чи завжди знання правил дорожнього руху захищає людину на дорозі?

  • 4.   Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

1.   Багатосмугова дорога. («Мозковий штурм», робота в групах.)

Завдання групам:

1)  дообладнати подану схему багатосмугової дороги (роздавальний матеріал) світлофором, переходами, «зеброю»,  острівцем безпеки (аплікація, малюнок);

2)  визначити шляхи безпечного переходу багатосмугової дороги;

3)  продемонструвати результати роботи біля дошки, дати роз’яснення та відповіді на
можливі запитання.

Дорожня розмітка

Дорожня розмітка — це лінії, стрілки, написи й символи, що наносяться безпосередньо на проїзну частину, бордюри.

Дорожня розмітка використовується окремо або разом із дорожніми знаками, вимоги яких вона підкреслює або уточнює.

Горизонтальна дорожня розмітка встановлює певний режим і порядок руху. Наноситься на проїзну частину або поверх бордюру у вигляді ліній, стрілок, написів, символів тощо фарбою чи іншими матеріалами відповідного кольору.

Вертикальна розмітка у вигляді смуг білого й чорного кольорів на дорожніх спорудах і елементах обладнання доріг призначена для зорового орієнтування.

Дорожнє обладнання застосовується як допоміжний засіб регулювання дорожнього руху.

До нього належать:

•    огородження і світлове сигнальне обладнання в місцях будівництва, реконструкції та ремонту доріг;

•    попереджувальні світлові круглі тумби, що встановлюються на розділювальних смугах або острівцях безпеки;

•    напрямні стовпчики, що призначені для забезпечення видимості зовнішнього краю узбіч і небезпечних перешкод в умовах недостатньої видимості. Позначаються вертикальною розміткою і повинні бути обладнані світловідбивачами: праворуч — червоного кольору, ліворуч — білого;

•    опуклі дзеркала для розширення оглядовості водіям транспортних засобів, які проїжджають перехрестя чи інше небезпечне місце з недостатньою оглядовістю;

•    дорожні огородження на мостах, шляхопроводах, естакадах, насипах та інших небезпечних ділянках доріг;

•    пішохідні огородження в небезпечних для переходу місцях.

Це потрібно знати!

1.   Якщо чітко видно номерний знак транспортного засобу, що рухається, то переходити дорогу не можна (відстань до нього становить близько 50 м).

2.   На перехід однієї смуги дороги потрібно за добрих погодних умов близько 3 секунд, якщо мокро або слизько — більше. Отже, на кожній полосі безпечна відстань до рухомого транспорту має бути вдвічі більшою.

За добрих погодних умов:

1 полоса — близько 50 м;

2 полоса — близько 100 м;

3 полоса — близько 150 м.

 

Під час переходу дороги слід пам’ятати, що транспорт має певний гальмівний шлях, тобто не може зупинитися миттєво.

Гальмівний шлях залежить від:

•    маси автотранспорту;

•    досконалості гальмівних механізмів;

•    стану дороги;

•    погодних умов;

•    майстерності водія.

Сила зчеплення між колесами та дорогою також залежить від стану дороги.

Чим більший та важчий транспорт, тим більший його гальмівний шлях.

Для того щоб водій помітив перешкоду, проаналізував нестандартну ситуацію та правильно зреагував на неї, потрібний певний час, який називають реакцією водія.

Також необхідно звертати увагу на сигнали поворотів автотранспорту. Автотранспорт повертає праворуч, якщо в нього блимає правий сигнал повороту. Якщо блимає лівий сигнал — автотранспорт повертатиме вліво.

  • 5.   Узагальнення й закріплення знань

5.1. Рольова гра «Беру відповідальність на себе». (Робота в малих групах.)

Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги.

Представники кожної групи по черзі демонструють правила поведінки в певній ситуації, пояснюють свої дії та відповідають на запитання інших груп та вчителя.

Парні групи: перехід дороги з регульованим пішохідним переходом (світлофор).

Непарні групи: перехід дороги з нерегульованим пішохідним переходом.

5.2. Моделювання ситуації відмови від пропозицій перейти дорогу в небезпечному місці. (Робота в парах.)

Учні мають миттєво прийняти рішення щодо ситуації, промовити вголос відповідь на небезпечну пропозицію та пояснити своє рішення.

Ситуація 1

Учні запізнюються до школи, на світлофорі горить червоне світло. Дехто пропонує швидко перебігти вулицю.

Ситуація 2

До пішохідного переходу ще значна відстань, рух транспорту повільний. Старші учні пропонують учням 5 класу перейти дорогу поза переходом.

5.3. Творче завдання. (Індивідуальна робота на окремих аркушах паперу.)

Складання правил переходу дороги біля своєї школи для школярів молодших класів.

Виконані роботи можна передати учням початкової школи.

5.4. Відповідь на проблемне запитання.

  • 6.   Підбиття підсумків уроку

Прийом «Одним словом»

Учні одним словом визначають свої враження від уроку та оцінюють власну діяльність зі здобуття нових знань.

  • 7.   Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник: ____________________________________________

Робочий зошит: ________________________________________

7.2. Індивідуальні завдання.

1.   Обговорити з батьками особливості пішохідного руху в мікрорайоні (дорогу до школи, магазину, до друзів тощо). Скласти схеми безпечного руху до важливих об’єктів.

2.   Підготувати загадки про дорожній рух.

 

Категорія: Основи здоров ’я 5 клас | Додав: uthitel (03.09.2014)
Переглядів: 2344 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: