Урок № 3 Безпека пішохода - Основи здоров ’я 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 5 клас

Урок № 3 Безпека пішохода

Урок № 3

Безпека пішохода

Мета уроку: розглянути правила поведінки пішоходів, розвивати поняття про засоби безпеки пішохода.

Очікувані результати: учні мають пояснювати правила дорожнього руху для пішоходів у місці проживання та наслідки їх порушення; учні мають виконувати правила дорожнього руху для пішоходів; учні мають називати знаки дорожнього руху для пішоходів, види пішохідних переходів; учні мають характеризувати особливості переходу дороги.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: засвоєння нових знань.

  • 1.   Організаційний момент
  • 2.   Актуалізація опорних знань

2.1. Тестове завдання для контролю знань

Тест № 2

Позначте всі правильні відповіді.

1.   Безпека — це:

А   добрі стосунки з однолітками

Б    гарний настрій

В   відсутність загрози для життя та здоров’я людини

Г    відсутність загрози для навколишнього середовища

2.   Небезпечними ситуаціями є:

А   поява запаху газу в квартирі

Б    вибух на промисловому підприємстві

В   поява диму в під’їзді багатоповерхівки

Г    невивчені уроки

3.   До природних небезпечних ситуацій належать:

А   ДТП

Б    повені

В   землетруси

Г    пожежа внаслідок короткого замикання

4.   Надзвичайні ситуації поділяють:

А   на локальні

Б    глобальні

В   маленькі

Г    великі

5.   Принципами безпечної життєдіяльності є:

А   запобігати

Б    уникати

В   відповідно діяти

Г    ховатися

6.   У повідомленні про небезпечну ситуацію слід указати:

А   точну адресу події

Б    погодні умови

В   своє прізвище

Г    стислий зміст ситуації

Відповіді: 1ВГ; 2АБВ; 3БВ; 4АБ; 5АБВ; 6АВГ.

2.2. «Асоціативний кущ».

Складання схеми за асоціаціями учнів до поняття «Безпека на дорозі».

Приклади відповідей учнів: світлофор, ДАІ, переходи, острівець безпеки, машини, пішоходи.

  • 3.   Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.

3.2. Показ практичного значення вивчення нового матеріалу.

Слово вчителя

Людина, її життя, здоров’я й безпека є найвищою соціальною цінністю в нашій державі. Однак, порівняно з країнами Європи, стан безпеки дорожнього руху в Україні можна охарактеризувати як украй незадовільний через високий рівень смертності та дорожньо-транспортного травматизму.

Щороку тисячі громадян нашої держави гинуть та стають інвалідами внаслідок порушення правил дорожнього руху. Непоправною втратою є загибель або каліцтво дітей та молоді. Знання й дотримання правил дорожнього руху — важлива умова особистої безпеки та безпеки оточуючих.

3.4. Проблемне запитання.

— Від чого залежить безпека пішохода?

  • 4.   Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

1.   Учасники дорожнього руху. (Пояснення за схемами.)

2.   Правила переходу проїзної частини. Види пішохідних переходів. (Пояснення за схемами й малюнками з елементами бесіди.)

Запитання до учнів:

— Які бувають види пішохідних переходів?

— Як позначаються переходи? (Спеціальні знаки, дорожня розмітка.)

3.   Перехід дороги без вказівних знаків. (Пояснення, складання пам’ятки.)

4.   Правила руху пішоходів. Знаки дорожнього руху для пішоходів. Рух організованих груп. Рух за сигналами регулювальника. (Пояснення, складання пам’яток.)

  • 5.   Узагальнення й закріплення знань

5.1. Робота з текстом підручника, доповнення конспекту.

5.2. «Екзамен у школі ДАІ». (Робота в групах.)

Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі в умовах обмеженої оглядовості.

1 група: перехід дороги без вказівних знаків;

2 група: перехід дороги по наземному переходу;

3 група: перехід залізничних колій;

4 група: перехід дороги зі шлагбаумом.

Учні після обговорення мають скласти порядок дій переходу (відповідно до завдання):

а)   за звичайних погодних умов;

б)   за умов обмеженої оглядовості.

Запитання до всіх учнів:

— Чому за поганих умов оглядовості слід бути особливо обережними як пішоходам, так і водіям?

5.3. Тестове завдання для закріплення знань. (Тест № 3, роздавальний матеріал.)

Відповіді: 1В; 2В; 3Г; 4В; 5А; 6В.

5.4. «Конкурс ерудитів».

Розгадування загадок про дорожній рух.

5.5. Відповідь на проблемне запитання.

  • 6.   Підбиття підсумків уроку

Підсумкова бесіда

— Чи досягли ми сьогодні мети уроку?

— Що було найбільш цікавим?

 

 

 

  • 7.   Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Індивідуальні завдання

1.   Зробити з картону дорожні знаки: пішохідні переходи, світлофор (три варіанти сигналів).

2.   Теми для міні-проектів:

1)  Права пішоходів.

2)  Обов’язки пішоходів.

 

Категорія: Основи здоров ’я 5 клас | Додав: uthitel (03.09.2014)
Переглядів: 4436 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: