Урок № 31 Ризики проникнення в оселю зловмисників - Основи здоров ’я 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 5 клас

Урок № 31 Ризики проникнення в оселю зловмисників


Урок № 31

Ризики проникнення в оселю зловмисників

Мета уроку: розглянути можливості зниження ризику проникнення в оселю зловмисників; розвивати вміння учнів розпізнавати небезпеки, що загрожують йому в оселі.

Очікувані результати: учні мають називати можливі способи проникнення зловмисників до оселі; учні мають уміти досліджувати та забезпечувати безпеку оселі; учні мають пояснювати дії у разі виникнення небезпеки.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: засвоєння нових знань.

n   1.   Організаційний момент

n   2.   Актуалізація опорних знань

2.1. Презентація міні-проектів. Обговорення.

2.2. «Батьки та діти». (Рольова гра.)

Учні поділяються на «батьків» і «дітей». Кожна група відповідає на своє запитання.

— Що говорять батьки дітям, коли йдуть з дому?

— Чи завжди діти виконують поради батьків? Чому?

Приклади порад: зачинити двері на засув; не відчиняти двері незнайомим людям; не говорити, що ти один вдома.

n   3.   Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.

3.2. Проблемне запитання.

— Чи тільки замок захищає дім від злочинців?

4.   Етап засвоєння нових знань

1.   Кримінальні ситуації в оселі

Злочини в оселі:

Крадіжка — таємне викрадання чужого майна.

Грабіж — відкрите викрадання чужого майна.

Розбій — насильство при викраданні чужого майна або погроза насильства.

2.   Безпека оселі

Шляхи проникнення злочинців в оселю:

•    двері;

•    вікна;

•    балкони.

Захист оселі від квартирних крадіжок:

Дверну коробку слід закріпити металевими накладками.

Установити додаткові двері.

Установити на двері два замки на відстані 0,5 м.

Установити на двері ланцюжок.

Установити охоронну сигналізацію.

Застрахувати майно (фінансовий захист).

Нікому не можна розповідати про те, що деякий час квартира буде без нагляду (наприклад, під час відпустки).

Найкраща порада:

Виходячи з дому, наглухо зачини двері, вікна, балкони.

Запитання до учнів

— За якими ознаками можна дізнатися, що хазяїв нема вдома декілька днів? (Немає світла ввечері або воно горить і вдень; пошта залишається у скрині; рекламні листівки стирчать у щілині дверей.)

Пам’ятка безпечної поведінки вдома

1.   Не відчиняй двері незнайомцям за будь-яких обставин.

2.   Не відповідай на будь-які запитання незнайомців.

3.   Якщо у двері дзвонить (стукає) листоноша, монтер, електрик, міліціонер, не відчиняй двері, якщо не знаєш цих людей особисто. Злочинці можуть переодягнутися в будь-яку форму.

4.   Якщо ти загубив ключі або їх вкрали — відразу повідом батьків.

5.   Не розголошуй інформацію про себе, свою родину та сусідів незнайомим та малознайомим людям.

6.   Повідомляй батьків про всі випадки, які тебе непокоять щодо твоєї особистої безпеки.

3.   Правила поведінки у небезпечній ситуації

Якщо злочинець намагається відчинити двері ззовні, слід:

•    зателефонувати батькам;

•    зателефонувати в міліцію (102);

•    покликати сусідів через балкон або вікно.

Якщо, прийшовши додому ви побачили, що двері квартири відчинені, а злочинець перебуває у квартирі, слід:

•    зателефонувати батькам;

•    зателефонувати в міліцію (102);

•    покликати сусідів;

•    за допомогою сусідів заблокувати вихід із квартири в будь-який спосіб, а також вихід на горище та на вулицю;

•    за можливості привести собак.

Дії за непередбачених обставин у під’їзді:

•    будь-яке вимкнення світла в момент, коли ти заходиш у під’їзд, має насторожити тебе, у цьому випадку краще дочекатися знайомих;

•    якщо до тебе підійшли незнайомі люди і чекають, коли ти відчиниш двері, не можна заходити в під’їзд. Негайно вигадай яку-небудь «справу» та почекай кілька хвилин на вулиці;

•    ніколи не сідай у ліфт із незнайомцями;

•    якщо на тебе напали в під’їзді, слід привернути увагу сусідів голосними криками «Пожежа!».

Дії за непередбачених обставин у підвалі:

•    якщо в підвалі ти почув незрозумілі звуки, що свідчать про чиюсь присутність, не заходь і повідом про це дорослих;

•    якщо в підвал заходять незнайомі люди, не наближайся до них, а повідом про це батьків або сусідів.

 

ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД «КАЗКОВИМИ СТЕЖИНКАМИ ДО ОСОБИСТОЇ БЕЗПЕКИ»

Мета:       через казкові сюжети закріпити знання учнів про правила особистої безпеки; розвивати творчі здібності учнів; формувати навички роботи в команді.

Залежно від кількості дітей у класі казкові сюжети можна розглядати «ланцюжком» або після вступних слів учителя утворити групи за числом казок.

Учні мають сюжети казок та опорні запитання. Учні можуть додавати свої запитання або моделювати сюжет казки відповідно до сьогодення.

1.   «Червона Шапочка»

Слово вчителя

Сьогодні ми побуваємо в гостях у казки. А в якій саме, ви повинні відгадати.

Старенька бабуся край лісу жила,
Гостинці для неї онука несла.
Але злодій цю дівчинку по дорозі зустрів
І небезпеку він їй створив.

Запитання до учнів

— Як називається ця казка?

— У яку небезпечну ситуацію потрапила Червона Шапочка?

Вона просить вашої допомоги. Чи зможете ви їй допомогти?

Слово вчителя

Часто причиною небезпеки стає сама людина, коли порушує правила безпечної поведінки. Іноді поведінка стає небезпечною для життя і здоров’я людини.

Щоб цього не трапилося, кожна людина має знати правила поводження з незнайомими людьми. Назвіть їх.

Відповіді дітей:

1.   Із незнайомими людьми не можна розмовляти.

2.   Незнайомцям не можна надавати інформації про свою сім’ю, а саме:

•    називати прізвище та ім’я;

•    давати свою адресу;

•    розповідати про батьків.

Запитання до учнів

— Діти, а чи правильно вчинила Червона Шапочка?

— Я як би ви вчинили? (Ми завжди пам’ятаємо правила поводження з незнайомими людьми.)

Правильно! Ви, молодці!

— А які правила порушила мама дівчинки? (Мама дала небезпечне доручення дитині, а цього робити не можна.)

Молодці, діти!

 

2.   Колобок

Слово вчителя

Сонячні промінчики розбудили Колобка, він стрибнув з вікна та покотився у ліс, а там його підстерігали такі казкові герої: заєць, вовк, ведмідь та лисиця.

Запитання до учнів

— Скажіть, які злодії можуть ховатися під «добрими» масками? (Це хулігани, грабіжники, шахраї з азартними іграми, викрадачі дітей, злодії.)

— Що робити дитині при зустрічі з такими улесливими незнайомцями?

Відповіді учнів:

1.   Зберігати спокій.

2.   Не йти на контакт з такими людьми.

3.   Швидко зорієнтуватися в ситуації та визначити що робити далі.

 

3.   Котик, півник і лисичка

Жили-були котик і півник. Котик ходив у ліс за дровами, а півника залишав удома. Але одного разу котик пішов, а півник, як завжди, залишився і ось…

Запитання до учнів

— Як злодійка намагалася виманити півника із домівки? (Вона хотіла півника пригостити.)

— Чи послухався півник, котика-братика?

— Чому? (Тому що йому захотілося смачненького.)

— А якби ви вчинили в такій ситуації?

Якщо людина пропонує щось або намагається щось дати, то це може бути пастка. Тому вести розмову з незнайомими людьми, або щось брати не можна.

 

Висновок

Серед незнайомих людей дуже багато хороших і добрих людей. Проте трапляються й недобрі та лихі. Вони замислюють злі вчинки, тому називаються зловмисниками. Ті, хто чинить зло,— злочинці. Лише в казках і мультфільмах зловмисників і злочинців можна відразу розпізнати. Насправді їх важко відрізнити від звичайних людей.

Щоб тебе не змогли образити або зашкодити твоєму здоров’ю, ти повинен додержуватися правил:

•    Не розмовляй з незнайомцями.

•    Не погоджуйся на пропозиції незнайомців.

•    Не погоджуйся йти з незнайомцем.

•    Не гуляй на вулиці з настанням темряви.

Пам’ятай!

Твоя безпека залежить від твоєї поведінки.

 

n   5.   Узагальнення й закріплення знань

5.1. «Казкові стежинки». (Робота в групах.)

Аналіз казки «Вовк і семеро козенят».

— Які правила безпечної поведінки порушили козенята?

— Як слід поводитися в подібній ситуації.

Слово вчителя:

А зараз перенесемо сюжет казки у сьогодення і спробуємо відтворити умовну небезпечну ситуацію в групах. Казкового вовка ми перетворимо на сучасних персонажів.

1 група: поштар;

2 група: електрик;

3 група: сантехнік;

4 група: працівник газової служби;

5 група: незнайомі родичі.

Завдання групам:

1)   скласти промову для злочинця;

2)   скласти відповідь дитини, що не знає правил безпечної поведінки, спрогнозувати можливі наслідки;

3)   скласти правильну відповідь на пропозиції злочинця;

4)   розіграти два діалоги: із «сумним» кінцем та із «щасливим» кінцем сучасної казки.

5.2. «Школа самозахисту».

Обговорення реальних ситуацій.

5.3. Відпрацювання навичок складання повідомлення в міліцію. (Робота в парах.)

Учні складають повідомлення у формі діалогу дитини й працівника міліції. Потім учні міняються ролями.

5.4. «Телефони допомоги».

Учні складають перелік осіб, до кого можна звернутися у разі небезпечної ситуації, та записують їхні номери телефонів.

Звернути увагу учнів

Телефони батьків, найближчих родичів та друзів слід вивчити й знати напам’ять. Удома у відомому місці мають бути записані телефони: поштового відділення, ЖЕКу, дільничного інспектора.

5.5. «Допоможи собі сам». («Вільний мікрофон».)

— Які дії та засоби допоможуть уникнути небезпеки в оселі?

Приклади відповідей: стук по батареях, щоб привернути увагу сусідів; гавкання собаки, що записаний на магнітофон.

n   6.   Підбиття підсумків уроку

Прийом «Закінчи речення»

Сьогодні на уроці я дізнався…

n   7.   Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Індивідуальні завдання

1.   Наслідки похвальби учнів матеріальним достатком.

2.   Кого батьки дозволяють запрошувати в гості під час їхньої відсутності?

3.   Теми для міні-проектів:

1)  Мій дім — моя фортеця.

2)  Моя особиста безпека.

Категорія: Основи здоров ’я 5 клас | Додав: uthitel (01.01.2014)
Переглядів: 1854 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: