Урок № 30 Інформаційна безпека в Інтернеті. Ризики телефонного та телевізійного шахрайства - Основи здоров ’я 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 5 клас

Урок № 30 Інформаційна безпека в Інтернеті. Ризики телефонного та телевізійного шахрайства


Урок № 30

Інформаційна безпека в Інтернеті. Ризики телефонного та телевізійного шахрайства

Мета уроку: розглянути засоби інформаційної безпеки в Інтернеті; розвивати вміння учнів уникати небезпек телефонного та телевізійного шахрайства.

Очікувані результати: учні мають пояснювати небезпеку розголошення особистих даних в Інтернеті; учні мають знати правила безпеки при користуванні Інтернетом; учні мають аналізувати можливості захисту від телефонних і телевізійних шахраїв.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: засвоєння нових знань.

n   1.   Організаційний момент

n   2.   Актуалізація опорних знань

2.1. Перевірка індивідуальних домашніх завдань. Обговорення.

2.2. Тестове завдання для контролю знань

Тест № 17

Позначте всі правильні відповіді.

1.   Будівництво — це небезпечне місце для ігор:

А    так

Б    ні

В    тільки в робочий час

Г    тільки в неробочий час

2.   Небезпечними іграшками є:

А    петарди

Б    пістолети з пластмасовими кульками

В    мильні бульбашки

Г    повітряні кульки

3.   Коли йдеш у кіно чи на стадіон, слід:

А    надіти довгий шарф

Б    зібрати довге волосся у «хвіст»

В    мати із собою ліхтарик

Г    взути туфлі на високих підборах

4.   Характерні риси паніки:

А    сльози, розгубленість

Б    розумні, впорядковані дії

В    асоціальна поведінка

Г    страх, що все погано скінчиться

5.   На зупинці громадського транспорту багато людей. Твої дії:

А    зайти у транспорт останнім

Б    спробувати увійти першим

В    розштовхати всіх руками й протиснутися всередину салону

Г    дочекатися іншого транспорту

6.   Після закінчення масових організованих заходів слід:

А    виходити за чітко визначеним порядком

Б    швидко вибігти першим

В    не виходити, бо в натовпі цікавіше

Г    виходити останнім

Відповіді: 1А; 2АБ; 3БВ; 4АВГ; 5Г; 6А.

2.3. Індивідуальна робота за картками.

Картка 1

1.   Чому слід повідомляти батьків про плани проведення свого вільного часу?

2.   Чому не можна гратися в підвалах та на горищах?

3.   Як слід одягатися на футбольний матч? Чому?

 

Картка 2

1.   Чому не можна сідати в автомобіль до незнайомих людей?

2.   Назвіть безпечні та небезпечні місця для ігор надворі.

3.   Чому виникає паніка в натовпі?

2.4. «Асоціативна схема». (Доповнення схеми на дошці.)

— За яких умов Інтернет стає небезпечним?

На дошці зображена схема, де між поняттями «Інтернет» та «Небезпека» є незаповнені елементи.

Приклади відповідей: шахрайство, недостовірна інформація, розголошення особистих даних, спілкування з незнайомими людьми.

n   3.   Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.

3.2. Проблемне запитання.

— Чи можна захиститися від шахраїв і зловмисників при користуванні Інтернетом і телефоном?

4.   Етап засвоєння нових знань

1.   Ризики користування Інтернетом, телефонного та телевізійного шахрайства

Засіб комунікації

Види шахрайств

Інтернет

1. Фіктивні інтернет-магазини.

2. Фальшиві лотереї з «обов’язковим» призом.

3. Проникнення на банківський рахунок за паролем, що отриманий обманним чином

Телефон

1. Конкурси за гроші, що значно більші ніж зазначено.

2. Фальшиві акції за типом: «спочатку гроші — потім речі».

3. Фальшиві повідомлення від оператора щодо пересилання грошей

Телебачення

1. Фіктивне збирання пожертв.

2. Реклама «липових» компаній, куди пропонують вкладати гроші (наприклад МММ)

 

Приклади злочинів:

1.   Сексуальні злочини проти дітей.

2.   Підготовка до пограбування.

3.   Використання особистої інформації для викрадання дітей з метою отримання грошей.

2.   Інформаційна безпека

Безпека в Інтернеті:

•    Будьте обережними, не розголошуйте особисту інформацію (адресу, телефон, паролі доступу тощо).

•    Повідомляйте батьків, якщо хтось намагається дізнатися про вас більше ніж треба.

•    Не погоджуйтеся на будь-яку сумнівну пропозицію.

•    Завжди майте на увазі, що під знайомим «ніком» із вами може спілкуватися незнайома людина.

•    Підвищуйте власну комп’ютерну та інтернет-обізнаність.

•    Пам’ятайте, що в Інтернеті не все є надійним і не все є чесним.

•    Використовуйте сайти, що узгоджені з батьками.

•    Критично оцінюйте всю інформацію з мережі.

•    Поводьтеся в Інтернеті так само обережно, як і в реальному житті.

Безпека перегляду телепередач:

•    Брати участь в акціях, що потребують відправлення грошей можна тільки за згодою та під наглядом батьків.

•    Товар, який нав’язливо рекламують, у більшості випадків не має рекламних якостей. Пам’ятайте, що мета реклами не допомогти людям, а продати певний товар.

Безпека користування телефоном:

•    Усі пропозиції у SMS-повідомленнях слід обговорювати з батьками.

•    Не відповідайте на дзвінки з незнайомими номерами.

•    Не виходьте з дому, якщо вам телефонують, що ваші родичі в небезпеці, та пропонують передзвонити в міліцію, родичам, учителям.

 

 

 

Пам’ятка «Правила безпечної поведінки в Інтернеті»

Мої правила безпечної поведінки

Так чи ні?

1. Якщо я дізнаюся про інформацію, яка змушує мене почуватися некомфортно, я одразу розповім про це батькам або вчителю. Мої батьки знають, з ким я спілкуюся в Інтернеті

Так

2. Я ніколи не погоджуся зустрітися з тим, з ким я познайомився в Інтернеті, без згоди батьків. Якщо в мене призначена зустріч, то це буде людне місце, і я запрошу із собою когось із батьків

Так

3. Я ніколи не надішлю своє фото людині, з якою я познайомився в Інтернеті, не порадившись із батьками

Так

4. Я не буду відповідати на листи чи прохання, якщо вони спричиняють почуття дискомфорту чи сорому

Так

5. Я і мої батьки встановили правила роботи в Інтернеті: час моєї роботи в Інтернеті, сайти відвідування Інтернету

Так

6. Я не надаю ніякої особистої інформації (ім’я, вік, адреса, номер школи, місце роботи батьків) без дозволу батьків

Так

 

 

 

n   5.   Узагальнення й закріплення знань

5.1. Самостійна робота з підручником.

Учні читають матеріал параграфа та доповнюють опорний конспект важливою інформацією.

5.2. «Казкові стежинки». (Фронтальна бесіда.)

Аналіз казки «Кіт, Лисиця та Півник».

— Які методи використала Лисиця, щоб виманити Півника з дому?

— Як це пов’язано з темою нашого уроку?

— Що одразу мав би зробити Півник, щоб уникнути небезпеки?

5.3. «Увага, небезпечно!» («Мозковий штурм».)

Складання запитань на які не слід давати відповідь учню 5 класу під час спілкування в Інтернеті.

5.4. Відповідь на проблемне запитання.

n   6.   Підбиття підсумків уроку

Підсумкова бесіда

Учні самостійно визначають, що вони сьогодні покладуть у свій власний «Кошик здоров’я».

n   7.   Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Індивідуальні завдання

1.   Як ти зберігаєш особливу інформацію в Інтернеті?

2.   Чи знаєш ти особисто своїх друзів із соціальних мереж?

3.   Теми для міні-проектів:

1)  Перелік телепередач, що будуть корисними для учня 5 класу.

2)  Переваги й недоліки мобільного телефону.

Категорія: Основи здоров ’я 5 клас | Додав: uthitel (01.01.2014)
Переглядів: 4513 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: