Урок № 2 Безпека і небезпека. Принципи безпечної життєдіяльності - Основи здоров ’я 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 5 клас

Урок № 2 Безпека і небезпека. Принципи безпечної життєдіяльності

Урок № 2

Безпека і небезпека. Принципи безпечної життєдіяльності

Мета уроку: розглянути поняття «безпека життєдіяльності» та «небезпека життєдіяльності»; розвивати вміння учнів складати алгоритм дій у небезпечних ситуаціях; формувати практичні вміння та навички складання повідомлень про небезпечну ситуацію.

Очікувані результати: учні мають називати принципи безпечної життєдіяльності; учні мають наводити приклади безпечних і небезпечних ситуацій; учні мають розпізнавати основні ознаки небезпечних ситуацій; учні мають розуміти необхідність безпечної поведінки; учні мають уміти за необхідності звертатися до служби захисту населення; учні мають дотримуватися порядку дій при потраплянні в небезпечну ситуацію.

Обладнання: папір формату А4, фломастери ___________________________________________

Тип уроку: засвоєння нових знань.

  • 1.   Організаційний момент
  • 2.   Актуалізація опорних знань

2.1. Перевірка індивідуальних домашніх завдань. Обговорення.

2.2. Тестове завдання

Тест № 1

Позначте всі правильні відповіді.

1.   Основні складові здоров’я:

А   фізична

Б    соціальна

В   духовна

Г    природна

2.   Фізичне здоров’я — це:

А   відповідність фізичного розвитку віку і статі

Б    матеріальне благополуччя

В   відсутність природних небезпек

Г    розуміння своїх духовних потреб

3.   Психічне здоров’я визначається:

А   наявністю або відсутністю друзів

Б    відсутністю хвороб

В   економічним рівнем розвитку суспільства

Г    умінням володіти собою й пристосовуватися до складних ситуацій

4.   Усі складові здоров’я пов’язані між собою:

А   ні

Б    так

В   залежно від обставин

Г    тільки в дітей

5.   Ознаками поганого самопочуття є:

А   слабкість

Б    нежить та кашель

В   добрий настрій

Г    нудота

6.   Вимірювати температуру слід:

А   після фізичного навантаження

Б    протягом 3–5 хвилин

В   сидячи або лежачи

Г    тільки після сніданку

Відповіді: 1АБВ; 2А; 3Г; 4Б; 5АБГ; 6БВ.

2.3. «Вільний мікрофон».

— До кого учні можуть звертатися у разі раптового погіршання здоров’я? (До батьків, родичів, шкільного медпрацівника, у «Швидку допомогу», до перехожих тощо.)

 

2.4. Складання повідомлення до «Швидкої допомоги». (Робота в парах.)

Учні розігрують рольовий діалог «хворого» та диспетчера «Швидкої допомоги», а потім міняються ролями.

2.5. «Фольклорна скарбничка».

Обговорення народних прислів’їв:

•     Як ведеться, так і живеться.

•     Здоров’я — всьому голова.

•     Здоров’я — це скарб.

  • 3.   Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.

3.2. Проблемне запитання.

— Чи можна в реальному житті визначити безпечні й небезпечні ситуації для людини?

  • 4.   Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

1.   Поняття безпеки й небезпеки. («Мозковий штурм».)

Учні висловлюють свої думки щодо запитань. Узагальнені формулювання записуються на дошці та в робочих зошитах.

2.   Небезпечні ситуації. (Складання схеми за відповідями учнів, обговорення.)

— За якими ознаками можна класифікувати небезпечні ситуації?

— Наведіть приклади небезпечних ситуацій?

— Із якими небезпечними ситуаціями (за масштабом) найчастіше стикаються люди?

3.   Порядок дій при потраплянні в небезпечну ситуацію

Якщо раптово виникла небезпечна ситуація, то слід:

•    заспокоїтися, оцінити обстановку, спланувати свої подальші дії та почати діяти за планом;

•    оцінити власне самопочуття;

•    зателефонувати до рятувальних служб або спробувати подати сигнали про своє місцезнаходження;

•    визначити небезпечні шляхи евакуації або безпечне місцезнаходження до приїзду рятувальних служб.

Пам’ятай! Обов’язковою умовою подолання всіх труднощів при небезпечній ситуації є прояв волі, наполегливість, правильні дії. Паніка і страх знижують твої шанси на порятунок.

 

Служби допомоги в небезпечних ситуаціях

Від того, як швидко та оперативно ти повідомиш відповідні служби захисту, залежить твоє життя й здоров’я. Телефонувати слід не тільки у тих випадках якщо тобі загрожує небезпека, а й у випадках, якщо небезпека загрожує іншим, чи ти став свідком подій. Вчасно викликавши відповідну службу, можна попередити небезпечну ситуацію.

Робота спеціальних служб захисту і порятунку — допомагати людям у небезпечних ситуаціях.

Не можна соромитися зателефонувати, покликати на допомогу чи звернутися до дорослих на вулиці. Звертайся обов’язково! Краще пізніше пересвідчитися, що небезпека була не такою вже й великою, і попросити пробачення за те, що ти потурбував людей, ніж дати ситуації незворотних наслідків.

Проте пам’ятай, що безпідставно викликати служби порятунку не можна, адже в цей час комусь може дійсно необхідна допомога.

Номери телефонів рятувальних служб:

Пожежно-рятувальна служба — 101. Телефонуй за цим номером при пожежі.

Міліція — 102. Телефонуй у випадках крадіжок, нападів, бійок, домагань незнайомих людей, дорожньо-транспортних пригод, виявленні слідів кримінальних злочинів.

Швидка медична допомога — 103. Телефонуй у випадках, пов’язаних із захворюваннями, травмами, укусами тварин, а також при погіршанні самопочуття сторонніх людей.

Аварійно-газова служба — 104. Телефонуй за цим номером, якщо ти відчув запах газу в приміщенні або на вулиці.

 

 

4.   Принципи безпечної життєдіяльності. (Бесіда, складання пам’ятки.)

Життєдіяльність — складний комплекс біологічних і соціальних факторів життя людини.

— Які принципи життєдіяльності вам відомі?

  • 5.   Узагальнення й закріплення знань

5.1. Відпрацювання алгоритму дій у разі потрапляння в небезпечну ситуацію. (Робота в групах.)

1 група: у квартирі відчувається запах газу;

2 група: хтось намагається проникнути в оселю;

3 група: людина знепритомніла на вулиці;

4 група: із вікна сусідньої квартири йде дим;

5 група: дитина відстала від батьків у метро;

6 група: у транспорті знайдено невідомий пакет.

Кожна група після обговорення має записати на аркуші формату А4 результат колективної роботи за планом:

1)   визначити рівень небезпеки;

2)   скласти алгоритм дій для забезпечення особистої безпеки:

3)   визначити, куди потрібно звертатися по допомогу;

4)   скласти повідомлення про небезпечну ситуацію.

5.2. «У гостях у казки». (Аналіз казки «Червона Шапочка».)

— Які небезпечні ситуації створюють герої казки? (Маленька дів-

чинка йде лісом сама. Розмова з незнайомцем. Бабуся відчинила двері, не перевіривши, хто прийшов.)

— Які наслідки необачної поведінки героїв казки?

— Складіть свій варіант цієї казки, де герої діють за принципами безпечної життєдіяльності.

5.3. Відповідь на проблемне запитання.

  • 6.   Підбиття підсумків уроку

Прийом «Закінчи речення»

Сьогодні на уроці я дізнався…

  • 7.   Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Індивідуальні завдання

1.   Складіть разом з батьками алгоритм дій при небезпечній ситуації:

а)  якщо батьки відсутні; б) якщо батьки поряд.

2.   Теми для міні-проектів:

1)  Безпечні місця для відпочинку.

2)  Небезпечні місця для відпочинку.

Категорія: Основи здоров ’я 5 клас | Додав: uthitel (03.09.2014)
Переглядів: 7675 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: