Урок № 29 Безпека надворі - Основи здоров ’я 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 5 клас

Урок № 29 Безпека надворі


Урок № 29

Безпека надворі

Мета уроку: розглянути правила безпечної поведінки надворі; розвивати вміння учнів розрізняти безпечні та небезпечні ситуації (ігри, зустрічі з незнайомцями).

Очікувані результати: учні мають називати чинники ризику під час перебування надворі без дорослих, місця підвищеної небезпеки; учні мають розпізнавати небезпечні місця у населеному пункті (мікрорайоні); учні мають пояснювати необхідність уникнення місць підвищеної небезпеки, можливого утворення натовпу; учні мають знати, до кого і як можна звернутися по допомогу в разі небезпечної ситуації з незнайомцями; учні мають уміти відмовлятися від пропозицій гратися у небезпечних місцях; учні мають дотримуватися правил безпеки надворі.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: засвоєння нових знань.

n   1.   Організаційний момент

n   2.   Актуалізація опорних знань

2.1. «Вернісаж».

Перегляд робіт учнів, що виконували індивідуальне домашнє завдання. Обговорення. Визначення найкращої роботи.

2.2. «Ланцюжок».

Учні по черзі називають одну небезпеку, що може підстерігати учня 5 класу надворі.

Приклади відповідей: транспорт, незнайомці, шахраї, хулігани, натовп, бродячі собаки, п’яниці.

 

n   3.   Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.

3.2. Проблемне запитання.

— Чи можна заздалегідь передбачити можливі небезпеки?

n   4.   Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

1.   Небезпечні місця в населеному пункті (мікрорайоні). (Робота в групах.)

Завдання групам:

1)  визначити небезпечні місця свого мікрорайону (населеного пункту) та обґрунтувати свою думку;

2)  скласти перелік місць для безпечного відпочинку учнів.

2.   Особиста безпека на вулиці

Правила п’яти "Не”

1.   Не гуляти в небезпечних місцях.

2.   Не гуляти в темряві.

3.   Не розмовляти з незнайомцями.

4.   Не сідати в машину без дозволу батьків.

5.   Не брати нічого від сторонніх людей.

4.   Правила безпечної поведінки в натовпі

Натовп — це неконтрольоване скупчення людей.

   Запитання до учнів

— Де може утворитися натовп?

(Це святкові концерти, футбольні матчі, ярмарки. Зазвичай, на таких заходах перебуває дуже багато людей.)

 

Правила поведінки в натовпі — це комплекс заходів для уникнення небезпеки в місцях великого скупчення людей.

Коли люди приходять на концерт або на будь-який інший святковий захід, вони зазвичай ведуть себе спокійно й миролюбно. Але як тільки захід закінчується, усі відразу покидають свої місця й стрімко рухаються до виходу. При цьому часто виникає натовп. Може статися так, що рух людей перетвориться з упорядкованого на стихійний.

   Запитання до учнів

— Що таке паніка?

 

Паніка — це втрата контролю за своєю поведінкою, нездатність правильно оцінити ситуацію й адекватно діяти.

Щоб убезпечити себе від неприємних несподіванок і травм, слід засвоїти кілька простих, але важливих правил поведінки в натовпі.

 

 

Правила поведінки в натовпі

1.   Натовп найкраще обійти, але якщо немає такої можливості, то не йди проти «течії», намагайся триматися подалі як від центру натовпу, так і від його країв. Перебуваючи дуже близько до краю, ти можеш травмуватися від вітрин, нерухомих стовпів, тумб, дерев. Також не можна чіплятися руками за що-небудь, оскільки це загрожує переломами.

2.   Взуття має бути зручним. Взуття на високих підборах може бути причиною травмування.

3.   Довге волосся слід зібрати у «хвіст». Позбався краваток, шарфів. Застебни блискавки й ґудзики на одязі, застібни усі кишені, вільні краї шнурків заправ у черевики.

4.   Парасольку й інші габаритні предмети, що є у тебе в руках або висять на плечі, варто викинути.

5.   Якщо у тебе щось упало, то не нахиляйся, щоб це підняти, оскільки тебе можуть затоптати.

6.   У щільному натовпі тебе можуть дуже здавити. Щоб уникнути цього, зчепи руки в замок і склади їх на грудях — це захистить діафрагму.

7.   Якщо ти впав, одразу ж намагайся згрупуватись і сильним поштовхом звестися на ноги. Зробити це дуже складно. На коліна вставати не варто, а слід впертися однією ногою в землю, ставши повною підошвою, і різко встати. Якщо піднятися не вдається, згорнися клубком, підтягни ноги й захищай руками голову.

8.   На великому концертному майдані або стадіоні слід заздалегідь визначити маршрут виходу. Краще перечекати, коли потік народу схлине, і вже спокійно залишити напівпорожню територію.

9.   В екстремальних ситуаціях не піддавайся загальній паніці, а оціни обстановку і прийми правильне рішення.

10. Слід знати напам’ять номери мобільних телефонів своїх близьких. Якщо ти втратив у натовпі свій телефон, то може з’явитися інша можливість зателефонувати й повідомити своїх рідних про своє місцезнаходження.

11. Не бери із собою на багатолюдні заходи коштовні речі.3.        Екстремальні ситуації з незнайомцями. (Робота в групах.)

1 група: запрошення взяти участь у кінозйомці;

2 група: обіцянка подарувати цінну річ у чужій квартирі;

3 група: запрошення покататися на машині;

4 група: гра на гроші.

Завдання групам:

1)  визначити, у чому полягає небезпека ситуації;

2)  визначити, до кого можна звернутися в цій ситуації по допомогу, та скласти алгоритм дій для уникнення небезпеки;

3)  визначити, як можна уникнути подібної ситуації.

Презентація роботи груп, обговорення виступів.

4.    Правила поведінки в натовпі. (Пояснення з елементами бесіди.)

n   5.   Узагальнення й закріплення знань

5.1. Моделювання безпечної поведінки в небезпечних ситуаціях. (Робота в групах.)

Парні групи: моделювання поведінки з незнайомими людьми; непарні групи: відпрацьовування навичок відмови від ігор у небезпечних місцях.

Завдання групам:

1)   запропонувати небезпечну ситуацію;

2)   визначити алгоритм дій дитини в цій ситуації;

3)   спрогнозувати наслідки недотримання безпечної поведінки;

4)   підготувати презентацію роботи у цікавій формі (інсценування казок, попереджувальні плакати, рольові сценки).

5.2. Відпрацьовування алгоритму безпечної поведінки в місцях великого скупчення людей.

1)   «Знайди помилку». (Робота в парах.)

Учні на окремих аркушах паперу записують правила безпечної поведінки в натовпі, але навмисно записують одне-два помилкових твердження. Потім учні обмінюються аркушами із сусідом по парті. Слід визначити помилки. Взаємоперевірка.

2)   «Рухаємося правильно».

Практичну частину завдання слід відпрацювати на уроці фізкультури, а саме: проходження класу через вузький прохід (між матами), рух біля стіни, спроби піднятися з положення лежачи, захист голови та грудної клітки, допомога товаришу.

5.3. Тестове завдання для закріплення знань

·                     

·                     

·                     

·                    Тест № 16

Позначте всі правильні відповіді.

1.   Для ігор зручним місцем є:

А    горище

Б    гаражі

В    спортивний майданчик

Г    підвали

2.   Гуляти із собакою можна:

А    на дитячому майданчику

Б    на стадіоні

В    у дитячому садку

Г    тільки у спеціально відведених місцях

3.   Азартні ігри небезпечні для дітей:

А    за будь-яких умов

Б    ні

В    іноді

Г    тільки з незнайомими людьми

4.   Дитина може піти гуляти з незнайомцями:

А    так

Б    ні

В    іноді

Г    якщо вони їй щось запропонують

5.   Побачивши залишені сумки, пакети:

А    необхідно повідомити дорослих або працівників міліції

Б    можна взяти собі

В    можна повідомити друзів

Г    нічого робити не треба

6.   Якщо на твоєму шляху велика кількість людей, то потрібно:

А    обійти іншою дорогою

Б    дізнатися в оточуючих, що роблять ці люди

В    протиснутися всередину

Г    приєднатися до натовпу

Відповіді: 1В; 2Г; 3А; 4Б; 5А; 6А.

5.4. Відповідь на проблемне запитання.

 

n   6.   Підбиття підсумків уроку

Прийом «Одним словом»

Учні одним словом висловлюють свої враження від уроку.

n   7.   Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Індивідуальні завдання

1.   Небезпечні ігри підлітків.

2.   Небезпечні незнайомці.

3.   Інтернет: друг чи ворог.

Категорія: Основи здоров ’я 5 клас | Додав: uthitel (01.01.2014)
Переглядів: 5733 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: