Урок № 27 Пожежна безпека - Основи здоров ’я 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 5 клас

Урок № 27 Пожежна безпека

Урок № 27

Пожежна безпека

Мета уроку: узагальнити знання учнів про пожежну безпеку, розвивати творчі здібності учнів, уміння працювати в команді.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: узагальнення знань.

n   1.   Організаційний момент

n   2.   Мотивація навчальної діяльності

2.1. Повідомлення теми уроку.

2.2. Формулювання разом з учнями мети й завдань уроку.

n   3.   Узагальнення знань

3.1. «Мозковий штурм». (Робота в малих групах.)

Прослухайте уривок з вірша С. Я. Маршака «Пожежа»:

Як ішла на ринок мати,
Стала доньку поучати:
— Ти до грубки йти не смій,
Бо вогонь — лихий палій!
Тільки з дому вийшла мама…

Завдання 1: скласти можливе продовження історії та презентувати його в довільній формі. Пояснити, чому саме так ви бачите розвиток подій.

А ось продовження вірша:

А дівча до грубки прямо:
Гарно як вогонь пала,—
Жаль щілиночка мала.
Відчинила двері Ліна,
А вогонь злетів з поліна,
Біля грубки впав на діл,
По скатерочці — на стіл,
І злетів на занавіски,
Димом стіни обволік,
Аж під стелю він проник.

Завдання 2:

— Що слід робити дитині в цій ситуації?

Кожна група дає по черзі одну відповідь (відповіді не можна повторювати).

Усі відповіді записуються на дошці, а потім визначається правильна послідовність (алгоритм) дій.

Завдання 3: скласти текст повідомлення в пожежну службу та записати його на аркуші.

Учні передають свій аркуш в іншу групу (по колу) на експертизу. В експертному висновку слід визначити всі помилки та запропонувати правильний варіант.

Послухаємо, що ж сталося далі:

Де горить, пожежні взнали,
Командир дає сигнали:
Підготуватися як слід!
На пожежу за хвилину
Докотили ті машини,
Стали строєм до стіни.
Нап’ялися шланги туго,
І, роздувшись від напруги,
Швидко воду ллють вони.

 

3.2. Попередження пожеж. (Продовження роботи в групах.)

Непарні групи визначають і записують на окремому аркуші причини пожеж; парні групи — заходи з попередження пожеж.

Учні передають свій аркуш в іншу групу (по колу) на експертизу. В експертному висновку слід визначити всі помилки та запропонувати правильний варіант.

3.3. «Розумники та розумниці». (Відгадування загадок.)

Слова-відгадки можна намалювати на дошці як обладнання умовного пожежного щита.

·       Хвіст дерев’яний,
Залізний рот.
Скрізь вистачає
Мені турбот. (Сокира)

·       Грушка й не грушка,
Вушка ще й дужка.
Порожнє бриньчить,
А повне мовчить. (Відро)

·       Я вмію все робити —
Копати, прикидати.
Невже ви не впізнали
Звичайної … (лопати)

·       Я всюди рвуся напролом,
А називаюсь просто … (лом)

3.4. «Вільний мікрофон».

1)   Під час пожежі у квартирі багато дітей гине від отруєння чадним газом. У задимленому приміщенні слід триматися ближче до підлоги. Чому? (Дим легший за повітря, тому він піднімається вгору.)

2)   Під час пожежі слід спускатися сходами, у жодному разі не можна користуватися ліфтом. Чому?

3)   Якщо на людині зайнявся одяг, то його слід залити водою, засипати снігом або загорнути людину в товсту тканину. У жодному разі не можна бігти. Чому?

4)   Чому не можна розміщувати телевізор поблизу приладів опалення?

n   4.   Підбиття підсумків уроку

Прийом «Закінчи речення»

Сьогодні на уроці найцікавішим було…

n   5.   Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Індивідуальні завдання

Підготувати малюнки за темою уроку.

nt:1'[ ��<�G ���ресивна поведінка

Б    стреси

В   доброзичлива поведінка

Г    образлива поведінка

Відповіді: 1АБВ; 2АГ; 3Б; 4АБГ; 5АБ; 6АБГ.

 

n   3.   Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.

3.2. Проблемні запитання.

— Чи можливе однакове спілкування з однолітками й дорослими?

— Чому до дорослих звертаються на ім’я та по батькові, а до учнів тільки на ім’я?

n   4.   Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

1.   Особливості спілкування з дорослими. (Робота в групах.)

1 група: спілкування з батьками;

2 група: учителями;

3 група: сусідами;

4 група: бабусями й дідусями.

Завдання групам:

1)  скласти 3–5 правил спілкування, що є важливими для стосунків саме із цією категорією дорослих, та записати їх на окремому аркуші;

2)  розіграти невелику рольову сценку, де продемонструвати ці правила спілкування.

Після того як усі групи продемонстрували свої роботи, по два представники від кожної групи опрацьовують інформацію, що записана на всіх аркушах:

а)  визначають, що спільного в правилах спілкування;

б)  які правила є особливими для певної групи дорослих.

Формування загального висновку.

2.   Повага до батьків та вчителів. («Мозковий штурм».)

Поясніть народні прислів’я:

•    За науку цілуй батька й матір у руку.

•    Шануй учителя як родителя.

Запитання до учнів:

— Що спільного у ставленні до дитини в батьків та вчителів?

— Чому необхідно виявляти повагу до батьків та вчителів?

3.   Взаємодопомога членів родини. (Робота в малих групах.)

Парні групи: допомога батьків дітям;

непарні: допомога дітей батькам.

Завдання групам:

1)  скласти примірний перелік справ, де необхідна допомога, навести відповідні приклади;

2)  підготувати презентацію колективної роботи у вигляді невеликих сценок.

n   5.   Узагальнення й закріплення знань

5.1. Відпрацювання навичок упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення до батьків, учителів, інших дорослих. (Продовження роботи в групах.)

У кожній групі обирається «дорослий». Він пропонує певну ситуацію, а всі члени групи по черзі звертаються до нього. Після обговорення всіх звертань і визначення помилок група обирає найкращого учня, який стає «дорослим» і пропонує свою ситуацію.

5.2. «Фольклорна скарбничка». (Обговорення прислів’їв.)

•     Хто батька-матір зневажає, той добра не знає.

•     Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.

•     Син мій, а розум у нього свій.

•     Вразливе слово від дітей гірш за болячку, бо не гоїться.

•     Як батьки ставляться до своїх батьків, так і діти ставитимуться до них.

Запитання до учнів:

— Чому в народній творчості з давніх часів приділяється багато уваги стосункам батьків і дітей?

5.3. Відповіді на проблемні запитання.

 

n   6.   Підбиття підсумків уроку

«Вільний мікрофон»

— Сьогодні на уроці найцікавішим було…

n   7.   Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Індивідуальні завдання

1.   Чим я можу допомогти батькам.

2.   Чим я можу допомогти вчителям.

Категорія: Основи здоров ’я 5 клас | Додав: uthitel (01.01.2014)
Переглядів: 2876 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: